Avolites Tiger met een kater

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • driesmees
    • Apr 2003
    • 1076

Avolites Tiger met een kater

Dag beste vrienden van de lampekes,

dit weekend gebeurde wat iedereen wel eens meemaakt in zijn leven, er vloog een volledig glas witte wijn in mijn lichttafel. Recht de schuiven binnen!
    Na grondig uitkuisen en uitblazen wou ze op de job zelf nog steeds niet opstarten. Nu zijn we echter twee dagen later en start ze ineens wel op. Waarschijnlijk was er de dag zelf een plekje nog niet goed opgedroogd dus.

Nu vragen ik me echter af of dit glas wijn toch geen invloed heeft op het latere leven van de tafel. Ook al werkt alles nu goed, bestaat er geen risico dat de restanten witte wijn ervoor zorgen dat de faders bvb sneller verslijten en dergelijke.

Met andere woorden, bestaat de kans dat we later problemen gaan hebben door dit voorval?

Groeten,
    Dries
    [CENTER] [/CENTER]
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

Ik zou toch alle faders die enig twijfelachtend zijn gaan vervangen ja, het gaat je een keer tegen zitten.

Dus, goed na kijken en vervangen die handel!

Dave
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• sjoerd
      • Apr 2004
      • 341

sowieso kun je volgens mij beter meteen de spanning uitschakelen wanneer er water/drank in apparatuur terecht komt om erger te voorkomen. Zo hebben we eens erg veel water in onze movingheads gehad, die na twee weken drogen gelukkig nog prima werkten. je voorkomt dan iig dat er sluiting ontstaat.

En ja, er is naderhand altijd een risico op storingen door oxidatie bijvoorbeeld in faders maar ook op de printplaten en connectors

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Voordat het droog is spoelen met gedestilleerd water wil ook nog wel eens helpen te voorkomen dat er plakkerige resten achter blijven die vuil aantrekken.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Big Bang
          • Apr 2008
          • 652

ach witte wijn is zo'n ramp nog niet, ben maar blij dt het geen cola was!
          It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Ja, Dries, daar krijg je vroeg of laat last mee. Alle schuiven volledig uitkuisen of vervangen en ook de printen nakijken. Overal waar er vocht aanwezig is kun je corrosie krijgen dus ook rond je processor e.d. ...
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• driesmees
              • Apr 2003
              • 1076

dankuwel voor alle tips. Ik zal de info zeker doorgeven. Op zich zou de tafel intern droog moeten zijn, ik heb ze meer dan 2u uitgeblazen met een haardroger en volgens mij zijn ze er in het magazijn nog eens met een compressor overgegaan...
              [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Leks
                • Oct 2007
                • 330

vergeet niet onder de ic'tjes, processoren etc ( alles wat op een SMD en los kan eigenlijk)

Leks
                Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

Working...