Movitec SL-250 PAN probleem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laurenss
    • Oct 2007
    • 21

Movitec SL-250 PAN probleem

Mogelijk kan iemand mij op weg helpen met een probleem wat ik met een Movitec SL-250 movinghead heb.

Het probleem zit hem in de PAN as. Na aanzetten initialiseert de SL-250 zich en dit lijkt goed te gaan. Nadat de initialisatie klaar is geeft het display geen fouten aan. Echter blijkt de kop niet helemaal recht naar voren te staan (zoals bij de rest) maar een stukje schuiner. De PAN is dus te ver door gedraaid (of te weinig, dat moet ik nog uit zoeken).

Er is wel een mogelijkheid om de PAN te calibreren, maar na calibratie (dan staat hij recht) klopt de schaal niet meer in vergelijking met de andere SL-250s.

Het lijkt er op dat de stappenmotor te ver door stapt (of te weinig). Het is iedere keer op hetzelfde punt, dus geen random acties.

Heeft iemand dit probleem eerder gehad? ik heb veel ervaring met electronica en beschik over goede meet- en soldeerapparatuur. Echter heb ik geen schema van het apparaat en mocht er iemand hetzelfde probleem tegen zijn gekomen en een oplossing weten, dan ben ik zeer geïnteresseerd! dat scheelt mij een hoop uitzoekwerk.
  • mvdmeulen
    • Aug 2007
    • 137

Hoi Laurens,
    Ik heb hier een service manual in pdf formaat liggen als je daar wat aan hebt.
    Echter heb ik geen manier om die voor iedereen online te zetten dus een mailtje is denk ik het handigst. markvandermeulen (apending) gmail punt com

Groeten

Mark van der Meulen
    Met vriendelijke groet,
    Mark van der Meulen

Comment

Working...