Opstellen van licht en geluid

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • uabdx

Opstellen van licht en geluid

Dag,

Ik ben een student in vwo 4, ook help ik mee aan het organiseren van de S-factor.

Nu moet ik een opstel maken voor licht en geluid (wat we allemaal nodig hebben voor de voorrondes en de halve finale).
    aangezien dit mijn eerste keer is als organisator voor licht en geluid heb ik hulp nodig voor wat het een en andere betekent en wat het is.

[FONT=Calibri]Omschrijving[/FONT]
    [FONT=Calibri]Allen & heath Z 22FX 16 mono + 3 stereo [/FONT]
    [FONT=Calibri]Machie SRM 450 aletieve toppen[/FONT]
    [FONT=Calibri]Sennheiser EW 100 wireless microphone dyn. 835 kop[/FONT]
    [FONT=Calibri]AKG C 1000 S condens. 2 met klem en 2 zonder klem[/FONT]
    [FONT=Calibri]Sennheiser E835 microphone dyn.[/FONT]
    [FONT=Calibri]Samson S direct DI [/FONT]
    [FONT=Calibri]Somson Q7 mic. Dyn.[/FONT]
    [FONT=Calibri]Top + subzx “soundmates” Dap. Pa.[/FONT]
    [FONT=Calibri]Numbrik CDN35 cd player double[/FONT]
    [FONT=Calibri]380V verdeler aansluiting 32 Amp. [/FONT]
    [FONT=Calibri]Multikabel 30 meter?? 16 in + out[/FONT]
    [FONT=Calibri]Case 220V div. (powercon. + verdeeldozen)[/FONT]
    [FONT=Calibri]Case div line kabels (x/r - x/r + Jack-Jack)[/FONT]
    [FONT=Calibri]Michie statieven [/FONT]
    [FONT=Calibri]Asus multi touch (tbv licht)[/FONT]
    [FONT=Calibri]Wind up statieven tbv licht[/FONT]
    [FONT=Calibri]Truss delen traingel 2 meter[/FONT]
    [FONT=Calibri]Four bares [/FONT]
    [FONT=Calibri]Theater spots[/FONT]
    [FONT=Calibri]Multi par (8 keer, 1 kapot) [/FONT]
    [FONT=Calibri]Microphone statieven[/FONT]
    [FONT=Calibri]div. 380V 32 Amp.[/FONT]
    [FONT=Calibri]Duct tape rol [/FONT]

dit zijn dus alle apparaten die wij hebben op school, maar ik ken de meeste afkortingen nog niet en ik wil weten hoe je een goede opstelling kunt maken voor een show.

nou vroeg ik me af of iemand mij tips kan geven van sites die ik kan bezoeken voor nog meer info. of zelfs kan helpen

alvast bedankt!!
  • mvdwerff
    • Sep 2010
    • 144

En wat heeft dit met techniek te maken?

Misschien kan je je eerst even verdiepen 'in deze wereld', wat je nodig zult hebben voor een dergelijke setup.
    Dan kan je verder de types 'googlen' welke in je lijstje staan en kan je zo de types bij de juiste spullen koppelen!
    Mark van der Werff
    Eventpower mobiele stroomvoorziening

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

aangezien dit mijn eerste keer is als organisator voor licht en geluid heb ik hulp nodig voor wat het een en andere betekent en wat het is.
      Wacht ff... je weet nog niet eens wat de meeste dingen in dit lijstje zijn en toch ga je binnen enkele weken de techniek organiseren (is dat ook doen dan?)??? Good luck... waar anderen minstens twee jaartjes opleiding voor volgen (geluid + licht) ga jij dat dus op een paar weken proberen te doen zonder 24/24 per dag persoonlijk begeleid te worden? Ik vrees voor die productie...
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

Mee eens: We gaan natuurlijk je huiswerk hier niet doen. Maar is het zo dat je dit zelf aangeboden hebt om de hele productie op je te nemen, of is er een docent die je gezegd heeft 'hier is de apparatuurlijst, jij kan het blijkbaar, succes!' omdat ie gezien heeft dat je toevallig een bovenbouwfeestje met de lokale disco-show gedraaid hebt?

In het eerste geval heb je misschien jezelf iets te fanatiek ingeschat, in het tweede geval heeft één van de docenten je iets te hoog ingeschat. Dat kan nog wel eens gebeuren als je één van de weinige personen op een scholengemeenschap bent die het goeie eind van een speaker en een microfoon weet te vinden (en trust me, dat gebeurt bij HAVO-VWO gemeenschappen vaak genoeg, heb het zelf ook meegemaakt.)

Je zal er hoe dan ook een handje hulp bij nodig hebben, vooral omdat er ook met zwaar materieel gewerkt wordt (truss, statieven, krachtstroom) wat nogal een gebruiksaanwijzing heeft. Misschien als je even laat weten in welke regio je zit, dat er één of twee mensen hier wel behulpzaam bij zullen springen. Ik zou er in ieder geval geen moeite mee hebben om mijn expertise te delen en je wat op weg te helpen.
        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5430

Originally posted by uabdx
          [FONT=Calibri] Truss delen traingel 2 meter[/FONT]
          De info hierover kun je ook wel vinden bij achtereenvolgens:
          1) Astralite, Eurotruss, Global, Interal, JamesThomas, Prolyte, Slick, Total Fab. enz.
          2) CDA, CU, D66, GL, PvdA, PvdD, PVV, SGP, SP enz.
          3) NS + Schwarzkopf,
          4) tussen 1 en 3
          5) SI stelsel.

Je wilt gaan autorijden maar weet niet wat 'rem' of 'stuur' betekent!
          Echt waar?
          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

Veel leesplezier.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...