Soundcraft Venue II subgroup & master faders doen niks

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dikke Foaf
    • May 2003
    • 618

Soundcraft Venue II subgroup & master faders doen niks

Heb hier een collega die me net opbelde over de Soundcraft Venue II tafel.
    Hij heeft de tafel 2de hands gekocht.
    De tafel is volledig gerecapped met Panasonic condensators en zou volgens de verkoper normaal moeten werken.
    De kanaalfaders doen normaal hun werk, maar de subgroep en master faders hebben geen invloed op het output volume van de master of subgroep uitgang.
    Zelfs met de groep of masterfaders dicht, blijft er exact hetzelfde signaal uit de subgroep outs en master output komen.
    Ook op de vu meter die op de module zelf zit blijft het signaal continu zichtbaar, ook al staat de fader van de desbetreffende subgroep dicht, terwijl in de manual staat dat de vu meter op de module achter de subgroep fader zou moeten zitten...
    Het fenomeen doet zich voor op alle 8 de subgroepen + de master output.
    Het gaat om de "Dual group/EQ module".
    Ik zou zo gokken op een defecte fader, maar als het zich voordoet op alle 8 de subgroepen en de master, dan lijkt me dat niet het probleem, maar eerder iets structureels.
    De tafel zou uit Engeland komen, maar ik weet niet hoe deze getransporteerd is geweest. Zou dat een link kunnen zijn? Flatcables losgetrild? Kunnen die lostrillen of zijn het 'locking connectors'?

Heeft iemand een idee of er iets met pre en post configureerbaar is op de master out of subgroep outs?
    In de manual kan ik geen aanknopingspunt vinden, ook niet in de blokschema's.
    Bij de inputmodules en aux sends staan een hoop draadbruggen en pre en post keuzes, maar bij de outputmodules zie ik hierover niks staan.
    Of kan me iemand aan een schema helpen dat meer inzicht verschaft?

Heb de tafel zelf ook nog niet gezien of open gehad, maar wilde graag hier eens polsen of iemand dit herkend of weet wat er aan de hand kan zijn.
    Last edited by Dikke Foaf; 17-11-10, 13:03.
  • @lex
    • Jul 2006
    • 1087

Lijkt me niet dat het losgetrilde flatcables kunnen zijn: dan zou je überhaupt geen signaal op de uitgang/VU-meter moeten krijgen.

Ik kan me ook niet zo voor de geest halen waar deze storing aan kan liggen.

@lex
    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Enige dat in mij opkomt is dat de groep en masterfaders een gemeenschappelijke massa hebben die los is gegaan. Normaal gesproken trek je met het dichtschuiven van de fader het ingangssignaal van de uitgangsopamps naar massa maar wanneer die massa weg is doe je niks meer dan een weerstand in serie met die ingang zetten. Kans is er, omdat het meestal potmeters van 100 K log zijn, dat je wel een subtiel verschil in signaalsterkte zou moeten kunnen meten.
      Ff sinus op een input zetten en met een voltmeter op de uitgang meten of er verschil in zit.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• @lex
        • Jul 2006
        • 1087

Originally posted by MusicXtra
        Enige dat in mij opkomt is dat de groep en masterfaders een gemeenschappelijke massa hebben die los is gegaan. Normaal gesproken trek je met het dichtschuiven van de fader het ingangssignaal van de uitgangsopamps naar massa maar wanneer die massa weg is doe je niks meer dan een weerstand in serie met die ingang zetten. Kans is er, omdat het meestal potmeters van 100 K log zijn, dat je wel een subtiel verschil in signaalsterkte zou moeten kunnen meten.
        Ff sinus op een input zetten en met een voltmeter op de uitgang meten of er verschil in zit.
        Ondanks die klap op je hoofd ben je nog behoorlik scherp...

Dat zou hem wel eens kunnen zijn!

@lex
        Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

En dat op dit tijdstip.
          Als dat inderdaad de oorzaak is mag je al lang blij zijn dat het niet tijdens een gig gebeurd met een 100 kW Pa eraan, ineens stuur je dan dus ff minimaal 20 dB harder uit.
          Last edited by MusicXtra; 16-11-10, 01:34.

Comment

• DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

Originally posted by MusicXtra
            Enige dat in mij opkomt is dat de groep en masterfaders een gemeenschappelijke massa hebben die los is gegaan.
            De meeste zijn 10k log dat terzijde, maar inderdaad ook mijn idee. Als je een scoop hebt meet je alle 3 de aansluitingen van de bewuste fader, als je daar nagenoeg hetzelfde signaal meet dan weet je het zeker. Oh ja let wel op waar je de massa (referentie) van de scoop verbind, ik adviseer op de XLR van de uitgang.
            Toch is het raar want de bandkabel (met vergrendeling) van een venue heeft gelukkig meerdere massa/ground aansluitingen, als alles weg is...

Meet eventueel ook eens op de aarde van de insert, deze ligt bij mij weten hard aan de massa van de fader.
            Je kunt ook proberen door bijvoorbeeld bij de insert de massa uitwendig te verbinden met de massa van de uitgang of een willekeurige ingang of er verschil ontstaat...

Comment

• Dikke Foaf
              • May 2003
              • 618

Heb nieuwe info:
              Hij zou ze zelf gaan halen zijn en onder weg z'n auto kapot gereden hebben en 2 dagen ziekenhuis achter de rug hebben.
              In welke richting de mengtafel lag en in welke richting de impact was weet ik niet, maar alles heeft dus een stevige slag gehad, weet alleen niet in welke richting.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by Dikke Foaf
                Heb nieuwe info:
                Hij zou ze zelf gaan halen zijn en onder weg z'n auto kapot gereden hebben en 2 dagen ziekenhuis achter de rug hebben.
                In welke richting de mengtafel lag en in welke richting de impact was weet ik niet, maar alles heeft dus een stevige slag gehad, weet alleen niet in welke richting.
                Dat kun je aan de stand van de faders wel zien.
                De impact van een botsing is meestal behoorlijk heftig, blijf bij mijn idee van een losgeraakt massacontact van de faderbank. Openschroeven en kijken is de enige manier om erachter te komen.
                Zou er niet teveel mee proberen zonder hem open te maken, wie weet wat er nog meer los ligt.

Comment

Working...