Ik ben mijn 8 ohm 21inch speaker aan het doormeten maar het ohm is 5.6. Enig idee wat er aan de hand is?
Speaker doormeten, Impedantie te laag?
Collapse
X
-
Helemaal niets aan de hand, gewoon normaal.
Blijf meten en beweeg de conus.. Kijk eens wat je dan krijgt!
Dit zegt helemaal niets en kan niet veranderen door gebruik, je hoeft je geen zorgen te maken.
Overigens, welk merk is het?
Dave[FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT] -
Wat jij meet is de ohmse weerstand en niet de impedantie (wisselstroomweerstand).
Die impedantie varieert met de frequentie en is dus niet constant, het kan dus zomaar dat de impedantie tussen de 6 en 60 Ohm varieert.
Er is dus niets aan de hand met jouw speakers.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Ja, ik weet wat er aan de hand is: we hebben iemand die wel met een multimeter kan werken maar voor de rest niet echt begrijpt wat hij meet... en dat is vrij waardeloos. Meten kan iedereen, de metingen interpreteren vergt inzicht.
Voor een 21" met redelijk wat vermogen is 5.6 Ohms mogelijk. En het is niet "het ohm" maar "de weerstand", net zoals het niet "de meter" is maar "de afstand", niet "het ampere" maar "de stroom"... Het SI-stelsel mag toch verondersteld worden gekend te zijn...Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
-
Comment
-
Zal altijd minder schade aanrichten dan een toetsenbord.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
Comment