RCF (ART)200a(m) potmeter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stainz
    • Sep 2009
    • 609

RCF (ART)200a(m) potmeter

Hallo allemaal,

Heb hier een setje RCF 200a(m) toppen in gebruik, de am versie heeft 3 ingangen (1x gebalanceerde jack en 2x ongebalanceerde jack) nu heeft de laatste ingang de zogenaamde "direct line" een kapotte potmeter.

Ik kan zelf redelijk printjes solderen en heb een kennis die zeer netjes kan solderen, alleen ik kan nergens vinden wat voor type potmeter er in zit.
    Op de potmeter bij deze 3 ingang is het type er af gesleten, kan bij de andere 2 alleen zien dat het om potmeters van het type 10KB gaat, verder ook onbekend.

Op moment is het zo dat het kanaal zowel gesloten als open toestand voor erg veel herrie (brom/kraak/ruis just name it..) zorgt, iets wat ik toch graag z.s.m. wil verhelpen.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

10 KB zal 10 K logaritmisch zijn, kans is heel groot dat het alle 3 dezelfde potmeters zijn. Je kunt het zeker weten door ff met een multimeter de weerstand te meten. Meestal zijn volume potmeters tussen de 10 en 100K en, zolang het geen VCA is, logaritmisch.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• stainz
      • Sep 2009
      • 609

dank voor de snelle reactie, na wat meet en vergelijk werk blijken het inderdaad dezelfde potmeters te zijn.

Betekent dit nu dat ik elke log. potmeter van 10k op deze plek kan plaatsen of is het nog zo dat er meer bij komt kijken?

Comment

• speakertech
        • Jan 2008
        • 1697

Anders bestel je toch de originele potmeter bij Konitech. De service is niet slecht daar.

Speakertech
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by stainz
          Betekent dit nu dat ik elke log. potmeter van 10k op deze plek kan plaatsen of is het nog zo dat er meer bij komt kijken?
          Iedere potmeter van 10Klog die past is goed, die 10Klog is waar het om gaat.
          (˙uǝop ǝʇ ɟןǝz ʇǝıu ʇǝɥ ƃıpuɐʇsɹǝʌ ʇɥɔıןןǝʍ ʇǝɥ sı nɐǝʌıu sıuuǝʞ ǝɾ uǝızǝƃ ɹɐɐɯ)
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• stainz
            • Sep 2009
            • 609

ik wil iedereen bedanken voor de snelle reacties, ik heb konitech gemaild voor een originele vervanger. Dan weet ik ook zeker dat ik de draaiknop er weer netjes op kan zetten.

@musicXtra
            Ik kan zelf wel printjes solderen alleen over componenten heb ik niet bijster veel kennis. Overigens gaat deze print naar een wat oudere elektro man hier in de buurt die zeer gedreven is in het repareren en schoonmaken van apparatuur. Die heeft alleen niet de behoefte om voor mij op zoek te gaan naar onderdelen.

Comment

Working...