naam type kabel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tummy
    • Nov 2008
    • 324

naam type kabel

Hoe noem je zo'n soort kabel aansluiting op onderstaande afbeelding, niet de XLR, maar de aansluiting naast de XLR poort.

ik heb een kabel breuk zitten in deze 'analoog' aansluiting waar een Touchpad op aangesloten zit, maar geen idee hoe zo'n kabel heet (en ik dus moet bestellen)

switchpack is een "showtec switcher 12 channel digital switchpack"
    bedankt!
    Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)
  • stainz
    • Sep 2009
    • 609

Lijkt me een midi aansluiting als ik het zo zie, is dan dus een DIN-plug die daar gebruikt wordt. (ook vaak verkocht als midi-kabel)

Comment

• dj-wojcik
      • Jul 2008
      • 911

Het is niet goed te zien op die foto, maar bedoel je deze? Het kan zijn dat hij meerpolig is dan dat op de foto word weergeven.

DIN/PS2

DIN

MIDI
      [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• mvdwerff
        • Sep 2010
        • 144

MIDI is een protocol wat over 5 polige DIN connectoren gestuurd wordt.

De aansluiting op je apparaat is hoogstwaarschijnlijk een 8 polige DIN connector voor je analoge aansturing. Je spreekt namelijk over een touchpad.
        Deze kabel kan je ook makkelijk zelf maken: koop bij de elektronica speciaalzaak 2 8 polige DIN connectoren en een stukje UTP (netwerk) kabel. Deze kabel is 8 polig. Soldeer deze kabel 1 op 1 door, dus zorg dat je de juiste pinnen met elkaar verbind.
        Last edited by mvdwerff; 20-01-11, 23:15.
        Mark van der Werff
        Eventpower mobiele stroomvoorziening

Comment

• dj-wojcik
          • Jul 2008
          • 911

Precies! Even ter verduidelijking. Hier een afbeelding rechtstreeks vanuit de handleiding.

Daaraan had de TS al veel kunnen zien als hij even had gezocht.
          [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
          [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Tummy
            • Nov 2008
            • 324

helemaal top!

dank jullie wel
            Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

Comment

Working...