soundcraft mixer onderhoudsbeurt

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nak
    • Dec 2010
    • 104

soundcraft mixer onderhoudsbeurt

Hoi allemaal,
    Ik ga binnenkort ff een soundcraft spirit live mixer nachecken.
    Sommige kanalen hebben wat krakende faders en het linker vu meter doet ook niet.
    Nu is mijn vraag hoe ik het beste faders schoon kan maken.
    Is kontactspray voldoende of kan ik ze beter losmaken en de koolstofsporen met alcohol of iets anders schoonmaken.
    Ik heb liever dat er geen resten achterblijven wat wel eens gebeurt met spray waarna hij na een tijdje toch weer gaat kraken.
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Mij is altijd vertelt dat contactspray in de livewereld enkel een noodoplossing is, voor situaties waar je zo snel mogelijk weer verder moet. Dit soort dingen kan je het beste meteen goed (laten) doen, dan kan je er weer een paar jaar tegenaan (uiteraard afhankelijk van gebruiksfrequentie).

Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• RonaldH
      • Aug 2009
      • 274

Schoonmaken kan wel met contactspray, maar daarna uitspoelen met wasbenzine om oxidatie te voorkomen.
      Echter als de koolbaan beschadigd en/of versleten is, moet je toch vervangen.
      Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• BJD
        • Oct 2007
        • 771

Mij is ooit de spullen van Caig (o.a. DeOxit) aangeraden.
        Zij hebben dacht ik ook iets voor faders. caig.com - Home of DeoxIT® - CAIG Laboratories, Inc.

Comment

• tarpan
          • Dec 2008
          • 266

als je wasbenzine of zo gebruikt, spuit je er nadien best weer een beschermvloeistof in. Anders gaat het bij een beetje vocht meteen weer oxideren.
          als je bij de brom zit...

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Alles wat je doet zal slechts tijdelijk werken, krakende faders kun je het best gewoon vervangen.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Als je het zelf kunt doen (reinigen, en faders vervangen) doe het maar.

Laten doen, zal U meer kosten aan werkuren dan een ander mengtafel kopen.

Comment

• nak
                • Dec 2010
                • 104

Tja vervangen!, wordt dat een dure kwestie dan?
                Bij conrad kosten die dingen rond de 6 euries maar misschien heb ik wel andere nodig.
                Wat is wijzer?

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by nak
                  Loshalen, uit elkaar peuteren, schoonmaken en weer monteren kost je heel veel tijd en dat is zonde als je weet dat het slechts een tijdelijke oplossing is.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Originally posted by MusicXtra
                    Loshalen, uit elkaar peuteren, schoonmaken en weer monteren kost je heel veel tijd en dat is zonde als je weet dat het slechts een tijdelijke oplossing is.
                    En als je het moet laten doen door een bedrijf, een dure zaak ook.

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Originally posted by nak
                      Bij conrad kosten die dingen rond de 6 euries maar misschien heb ik wel andere nodig.
                      Wat is wijzer?
                      Bij audio XL prijs vragen.

Comment

• hugovanmeijeren
                        • Oct 2004
                        • 1436

In die Spirit live tafeltjes zitten gewoon goedkope 'wegwerp' faders. Je kunt deze niet echt openmaken, dus schoonmaken zal ook moeilijk worden.

Het beste wat je kunt doen is gewoon alles vervangen, of bij teveel ellende: tafel vervangen voor een nieuwe.

Groeten Hugo
                        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• nak
                          • Dec 2010
                          • 104

Zou er best wel nieuwe faders in willen zetten maar die kan ik zonet nog niet vinden op het internet.
                          Gewone faders van electronica leveranciers passen niet.
                          Denk dat het bij een dealer besteld moet worden of heeft iemand nog een idee waar ze te verkrijgen zijn?
                          Anders ben ik bang dat het schoonmaken wordt, is ook niet zo erg want ik zit toch thuis met een gebroken been.

Comment

• hugovanmeijeren
                            • Oct 2004
                            • 1436

Het antwoord staat 2 posts boven die van jou... Gewoon even Audio XL een mailtje sturen, die kunnen de faders zo aan jou leveren.

Groeten Hugo
                            Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

Working...