Laser kapot

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TimNL
    • May 2011
    • 4

Laser kapot

eej,

ik heb mijn laser kapot. De groene laser werkt niet meer .
    Ik denk dat de laser zelf kapot is maar kan het ook wat anders zijn?
    En hoeveel ben ik kwijt als ik zowat laat repareren?
    De laser is 40 mW groen. Type ; Top-2 laser show system
  • Stoney3K
    • Sep 2007
    • 1399

Ik wil best helpen, maar we hebben hier nu eenmaal geen glazen bol. Kun je uitleggen wát er precies wel of niet nog werkt aan de laser?

Als de ventilatoren bijvoorbeeld nog gaan draaien en je ziet de spiegels bewegen (niet recht in de opening kijken!) dan is mogelijk de lasermodule of -driver kapot. Als er helemaal niks gebeurt, dan kan het zijn dat de voeding kapot is of de zekering vóór de voeding het begeven heeft.

De laser zelf vervangen is niet een enorm duur klusje, maar ik vraag me wel af of het met zo'n goedkoop systeem echt de moeite waard is. Je kan misschien wel op bijvoorbeeld www.dealextreme.com kijken voor een vervangende module.
    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Ik heb altijd de gewoonte om de leverancier te bellen voor een prijsopgave wanneer er iets stuk is.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Ik heb altijd de gewoonte om de leverancier te bellen voor een prijsopgave wanneer er iets stuk is.
        Ik denk dat dat de enige verstandige manier van werken is. Wat kunnen wij nu op een afstand gaan weten?
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

Originally posted by MusicXtra
          ... En je gelooft echt dat dat de moeite waard is in dit geval, met een Skytec laser van nog geen 200 euro?
          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Ja, want met een beetje geluk is het onderdeel zelf ook low cost... Als het voor jezelf is en je geen werkuren moet rekenen, kan dit toch nog zeker de moeite zijn.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• I.T. drive in
              • May 2009
              • 352

Dealextreme heeft inderdaad goede lasermodules.
              Ik heb zelf een keer lasertje gebouwd met zo'n 50mW lasertje, Difraction grating en filtertje ervoor :P

Comment

• I.T. drive in
                • May 2009
                • 352

wtf,

Gisteren gereageerd op dit topic, ik dacht ff proberen.
                Is mijn laser er ook mee opgehouden met dezelfde problemen

Comment

• TimNL
                  • May 2011
                  • 4

sorry mijn broertje had dit topic geopend maar de module is inderdaad kapot. Moet ik persee een groene module met de exacte sterkte erin zetten of is het ook mogelijk om een blauwe erin te zetten?

Comment

• NesCio01
                    • May 2010
                    • 1987

Originally posted by TimNL
                    sorry mijn broertje had dit topic geopend maar de module is inderdaad kapot. Moet ik persee een groene module met de exacte sterkte erin zetten of is het ook mogelijk om een blauwe erin te zetten?
                    Ligt ie al een jaar 'dood' in de kast?

grtz

Nes
                    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• TimNL
                      • May 2011
                      • 4

ja erg he! Heb er nu de tijd voor dus ga hem dan ook meteen repareren.

greetz

Comment

Working...