Showtec Led par 56 reageert niet op Behringer LC2412

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

Originally posted by tha_dj
    Fase draaing al toegepast ??? Wil ook wel eens niet kloppen van de fabriek uit !
    Geen dubbele kanalen geprogrameerd per fader ? Kunnen er geloof ik 3 per fader worden ingeprogrameerd.
    +1

en misschien nog een dooddoener... eindstopje gebruikt?

Als je een PAR master maakt, draait dan de boel zonder licht-tafel wel goed?
    lekker belangrijk!

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

heb ook zo'n behringer gehad, en heb er nog een seconde over nagedacht om hem door te verkopen. Daarna gewoon in de container geflikkerd. Dat doe je je ergste vijand nog niet aan.

Comment

• ajdeboer
        • Feb 2009
        • 198

Originally posted by MacGyverSounds
        heb ook zo'n behringer gehad, en heb er nog een seconde over nagedacht om hem door te verkopen. Daarna gewoon in de container geflikkerd. Dat doe je je ergste vijand nog niet aan.
        Nu ga ik wel een beetje offtopic, maar ik vind dat je een beetje overdrijft Mac!
        Voor de kleine dingetjes vind ik 'm wel ideaal. Beter dan het Showtec equivalent.
        De oudere versies geven nogal eens problemen, maar als je de goeie software hebt draait 'ie wel lekker hoor. (imho )

Comment

• MusicSupport
          • Feb 2006
          • 1016

Wellicht zit het probleem hem in het feit dat deze Tehringer geen DMX512 uitstuurt maar bijv. slechts 24 kanalen DMX uitstuurt en dus de bende niet werkt.
          d&b Audiotechnik

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

Proef op de som genomen met 24 Showtec LED parren en een LC2412, zojuist geprogrammeerd (2*12 op hetzelfde startadres).
            Aansluiten en gaan. Gaat dus OF iets mis met de sturing of ergens een defecte LED par.

Mijn advies:
            Pak er eentje, sluit die aan, werken alle functies, volgende erbij.
            Wellicht dat je er zo uitkomt. Zo weet je hopelijk wel wat de oorzaak is.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• pieturp
              • Jul 2010
              • 70

Originally posted by MusicSupport
              Wellicht zit het probleem hem in het feit dat deze Tehringer geen DMX512 uitstuurt maar bijv. slechts 24 kanalen DMX uitstuurt en dus de bende niet werkt.
              Deze Tehringer stuurt gelukkig dan weer wel 512 kanalen uit, als je 'm zo patched tenminste
              ... en etcetera en zo

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

Zoals de moderator al zegt sluit er 1 aan en kijk of hij dan werkt zo ja de 2e dan de 3e totdat het fout gaat.

Ik zit er ook aan te denken dat TS microfoonkabel gebruikt ipv DMX kabel. Bij microfoon kabel die is doorgelust krijg je met DMX sluiting.

Dat zou ook een reden kunnen zijn.
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

Bij microfoon kabel die is doorgelust krijg je met DMX sluiting.
                  Geen pleidooi van mij om geen dmx kabel te gebruiken, maar sluiting...broodje aap verhaal!

Vraag aan de TS: probleem gevonden inmiddels?

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

echt geen broodje aap verhaal hoor.

Heb ook ooit een microkabel gebruikt in een DMX lijn die daardoor helemaal over de zeik was.

Ook lange tijd aan het zoeken geraakt en na een voor een aansluiten kwam ik er achter.

Probleem lijkt mij meer dat de controller niet goed is ingesteld of gewoon stuk is en geen DMX uitstuurt.

Lijkt mij sterk dat na aankoop van zijn parren allemaal stuk zijn.

Of er is iets mis met zijn controller, of zijn bekabeling is niet goed of zijn 1ste LEDpar ontvangt geen DMX en stuurt de rest met Music mode aan omdat er geen DMX signaal.

Hoewel TS niet meer reageert of het systeem al of nog niet werkt kunnen wij alleen maar gissen.
                    Last edited by Rolandino; 04-12-11, 18:15.
                    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

Ja, sluiting is WEL broodjeaapverhaal of jouw microfoonkabels zijn asymmetrisch. Dan is het wel heel dom om dat niet te weten en het toch te proberen natuurlijk.
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Rolandino
                        • Mar 2007
                        • 1451

Dat krijg je in de verhuur he dat er ooit eens kabels door elkaar gaan.

Mijn eigen kabels zijn allemaal 1 op 1 gemaakt ook voor microfoon en DMX
                        .

Komt wel eens voor dat er een kabel tussenkomt die niet van jou is.

Comment

• bones2001
                          • Aug 2003
                          • 741

Mocht de fase dan toch verdraaid zijn, zit er altijd nog zo'n handig schakelaartje achter op de mixer....
                          Hier gaat de dmx lijn gewoon eerst met de multi mee (50mtr), en daarna verder met ordinaire xlr kabels.
                          Heeft altijd prima gewerkt.
                          Heb zelfs niet 1 dmx kabeltje in huis.
                          Mixen is net als schilderen.
                          Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• pieturp
                            • Jul 2010
                            • 70

En toch is er elektrisch wel degelijk een groot verschil tussen een afgeschermde kabel (microfoonkabel) en twisted pair (DMX). Dat 't vaak wel werkt is een héél ander verhaal, maar het is absoluut onverstandig om (zeker lange) microfoonkabel te gebruiken, i.p.v. een twisted pair oplossing te zoeken.

Waarbij ik voor vaste installaties gewoon zou kiezen voor een al dan niet shielded ethernet kabel. Dat spul is echt goedkoop, en je kunt later eenvoudig switchen naar ART-net of een andere DMX over ethernet oplossing.
                            ... en etcetera en zo

Comment

• DJ Antoon
                              • May 2005
                              • 1681

Originally posted by pieturp
                              En toch is er elektrisch wel degelijk een groot verschil tussen een afgeschermde kabel (microfoonkabel) en twisted pair (DMX). onverstandig om (zeker lange) microfoonkabel te gebruiken, i.p.v. een twisted pair oplossing te zoeken.
                              Een goede microfoonkabel is ook een twisted pair, enkel de impedantie is niet gespecificeerd en kan dus wat afwijken.
                              Ik zou tegenwoordig voor lange stukken in een vaste installatie ook FTP kabel gebruiken, als het vrij ligt van grote storingsbronnen kan UTP ook goed werken.

Liever een splitter / buffer toevoegen, in plaats van alles op 1 lijn.

Voor korte stukken en on the road hier alleen goede microfoonkabel.

Comment

• moderator
                                Moderator
                                • Apr 2001
                                • 5950

Joehoe, ik snap dat de verleiding groot is om een heel betoog te gaan houden over wat nu de meest ideale bekabeling is, maar willen we allemaal zo vriendelijk zijn om het gespreksonderwerp niet uit het oog te verliezen?
                                Met dank :-)

owja, de starter van het onderwerp...als die nu eens reageert alvorens we nog meer suggesties gaan aandragen, dat zou waardevol zijn!

Comment

Working...