Showtec Led par 56 reageert niet op Behringer LC2412

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Michh
    • Oct 2010
    • 7

Showtec Led par 56 reageert niet op Behringer LC2412

Beste Medeforum mensen...

Ik heb sinds gisteren 8x de showtec led par 56 binnen gekregen, ik ben inmiddels nu 1,5 dag bezig geweest, heb dit hele forum bijna gehad, en ook google maar nog steeds weigeren ze te luisteren... De dipswitchen staan goed, de parren hebben 6 kanalen, par 1 begint bij 1, par 2 bij 7 enz.

Het gekke is dat ze steeds op geluid blijven reageren en totaal niet op de DMX, tik 1x in je handen en ze reageren maar op de DMX Niks, ik heb de handleiding van de parren erbij gehad, en daar staat duidelijk in, alle dipswitches moeten naar beneden staan, en dan je DMX adress kiezen, en dat heb ik ook gedaan... Heb de handleiding van de behringer erbij gehad voor het patchen, maar wat je ook doet, ze blijven weigeren en een eigen leven leiden...

Heeft iemand misschien tips, of suggesties of dit ook meegemaakt?

Bij voorbaat dank
  • djsandman
    • Aug 2010
    • 74

Ik zou een ander tafeltje proberen... (dagje huren ofzo) Weet je gauw genoeg waar het mis gaat.

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Moet je dipswitch 10 niet aan zetten om het DMX te aktiveren ?
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• dj-inkognito
        • Jun 2011
        • 416

dipswitch 10 moet idd omhoog, anders blijft hij een muziekgestuurd programma afspelen.
        "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• Michh
          • Oct 2010
          • 7

Dat dacht ik eerst ook, maar dat activeerd juist de Sound Action van de led par

Comment

• speakertech
            • Jan 2008
            • 1697

is dit iets

speakertech
            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
            ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Michh
              • Oct 2010
              • 7

Dat filmpje heb ik inderdaad gezien en geprobeerd, maar dat is met een led sturing die je bij je led parren kan krijgen, niet met de Behringer LC2412, maar goed het werkte niet, ook heb ik 2 filmpjes gezien van de Behringer LC2412 waarop led parren werden aangesloten en geprogrammeerd, dit heb ik gevolgt maar die van mij blijven weigeren...

Comment

• renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

Ik ken de exacte werking van de LC2412 niet, maar een paar dingen die ik direct zou checken (omdat ik er ervaring mee heb zeg maar :P):
                - Speed -> instant? Acties op de faders dus niet vertraagd?
                - Masters van betreffende bank open?

Dan: is de reactie op geluid puur iets wat de fixture doet, of doet de tafel dat?
                Zet je speakers eens uit en tik met je vinger op de behuizing van de fixture om dat te testen.

Als het je fixture is zit het daar verkeerd (dipswitch toch nog op auto/muziek gestuurd), anders zou je lichttafel verkeerd ingesteld kunnen staan.
                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

Uit ervaring weet ik hoe ontzettend irritant het is wanneer zo'n setje niet wil werken, op een gegeven moment weet je niet meer wat je nog moet doen!

Je geeft aan dat de dipswitch settings goed zijn, wedervraag van mij, staat ze niet net omgekeerd? On wat OFF moet zijn, Off wat ON moet zijn, zou niet de eerste keer zijn dat hier de oorzaak ligt van het niet werken.

Succes gewenst!
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Michh
                    • Oct 2010
                    • 7

@moderator... nee die staat echt goed, ze staan allemaal naar beneden, en dipswitch 1 staat naar on... en inderdaad je komt wel op een punt dat je het niet meer weet op den duur haha.

@Renevanh... het ligt niet aan een vertraging op de faders, heb fader 1 (wat rood zou moeten zijn) tijdje omhoog laten staan maar gebeurd niks, de masters van de banken staan ook open, toen ben ik verder gaan zoeken naar het reageren op het geluid en toen kwam ik ergens achter, zodra de led par niet op de sturing zit, en je zet alleen dipswitch 1 omhoog gebeurd er niks, zet je switch 10 omhoog reageerd die op geluid, zoals zou moeten... zet je de led par weer op DMX en aan de sturing, en je doet dan switch 1 weer omhoog, begint die weer op geluid te reageren, terwijl als die niet op de sturing zit die dan niet doet...

Toen zag ik in de handleiding dat als een led par geen dmx signaal krijgt die automatisch naar stand alone gaat... dus dat zou betekenen dat de sturing geen DMX uit zou sturen, zou dit kunnen kloppen??
                    Ik heb voor de zekerheid nog een keer bij de patch instellingen van de Behringer gekeken, maar elk kanaal staat gewoon open en niet dicht...

Comment

• tha_dj
                      • Jan 2004
                      • 375

Fase draaing al toegepast ??? Wil ook wel eens niet kloppen van de fabriek uit !
                      Geen dubbele kanalen geprogrameerd per fader ? Kunnen er geloof ik 3 per fader worden ingeprogrameerd.
                      your light !

Comment

• lorenz_LVO
                        • Jan 2009
                        • 45

Kijk ook eens of het ledje achteraan de ledparren lichtjes flikkert. Dan zou je dmx signaal moeten binnen krijgen.
                        En je kunt ze ook via DMX op sound to light zetten (denk kanaal 6 helemaal naar boven)

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

Hoeveel lampen heb jij erop staan ?

Let wel even op de kanaal verdeling .....

Tafel is 24 kanaals de LEDparren van Showtec zijn uit mijn hoofd 5 kanaals.

Dus is Lamp 1 bv 1 t/m 5 dan is lamp 2 kanaal 6 t/m 10 lamp 3 kanaal 11 t/m 15 en lamp 4 16 t/m 20

Of heb je de lampen allemaal op 1 adres staan bv 1 ( dan doen ze allemaal hetzelfde )

Werkt de tafel wel op bv een ander DMX effect ? mss stuurt de tafel een verkeerd signaal uit.
                          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• dj-inkognito
                            • Jun 2011
                            • 416

die showtec parren zijn 6 kanaals..

1- rood
                            2- groen
                            3- blauw
                            4- alle kleuren = wit
                            5- strobe functie
                            6- automatishe programma's

test hem idd eens via een ander dmx effect ( als je die hebt uiteraard. )
                            en staat heel toevallig niet de "blind" functie aan op de behringer?
                            en heb je de master faders in de juiste stand staan... er zitten nogal wat mogelijkheden in die kast waardoor de boel kan ontsporen.
                            "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• ajdeboer
                              • Feb 2009
                              • 198

Wat dj-inkognito zegt klopt aardig.
                              Die Behringer dingen zijn relatief complex in de menu's.
                              De LC2412 waarmee ik vaak werk is nogal oud. Die wil nog wel eens opeens alle patch-instellingen verliezen, heel apart...

Gewoon even een complete reset doen werkt ook vaak wel. (Soft A + Soft B + Flash 1 en dan de dial linksom draaien)
                              Ook Utitlity 2 > DMX patch > Shift > All 1:1 wil ook nog wel eens helpen.

Succes!

Comment

Working...