Geachte forum gebruiker,
Ik heb een probleem met mijn EV QRX systeem.
Test scenario: We hebben twee zogenaamde 'sets'.
Per set:
Sub: 2* QRX 118S
Top: 2* QRX 115/75
Processor: EV DX46 (firmware 1.0.1)
Versterkers:
Sub: TG-7 (zonder irisnet)
Top: TG-5 (zonder irisnet)
Deze set heeft eerst gedraaid met andere versterkers, de CP2200 van EV.
Dat klonk altijd heel strak in het laag en warm in het mid/hoog. Er was dus niks mis mee.
Nu zijn we dus overgegaan op de digitale versterkers (processor: de default presets ingeladen, zonder er iets aan te veranderen).
En het laag is totaal niet strak meer, het is heel los. en het mid/hoog is heel schel geworden.
Daarna hebben we dit gedaan:
Toppen: van een TG-5 naar een CP2200
Subs: van een TG-7 naar een TG-7 (is dus hetzelfde gebleven (ook geen versterker verandert).
En het schelle geluid is weg en het laag is weer een heel stuk strakker.
Toen heb ik de toppen weer terug gestoken op de TG-5 en ben ik in het speakermanagement de input GEQ en de output PEQ aan gaan passen.
Het wordt er een stuk beter op, maar nog niet wat het is geweest.
Nu wordt mijn vraag:
Kent iemand dit probleem, en is dit op te lossen.
---
Natuurlijk heb ik ook contact gehad met de importeur in Almere.
Het eerste gesprek: Ik kreeg een aantal tips, wat betreft kabels en andere speakers etc. Het meeste had ik toch al geprobeerd.
Ohja: "de default preset inladen in de processor zou goed moeten zijn, dat klinkt goed".
Tweede gesprek:
Ik vertelde wat we tot nu toe gedaan hadden etc. Toen heb ik voorgesteld:
Ik kom naar almere met de hele set (vanuit zuid-limburg dus dat is ook nog eventje rijden) en dan kunt u ook luisteren, reactie was niet positief dus dat gaat al niet door.
Hij heeft wel een conclusie gegeven aan het probleem: De versterkers zijn kapot.
--
Dit geloof ik zelf nog niet, en daarom zou ik toch graag hier een mening willen van jullie.
Alvast bedankt.
PS: ik hoop niet dat ik nu een dubbele discussie aan maak, ik heb eerst gezocht hier op dit probleem maar niks gevonden.
Ik heb een probleem met mijn EV QRX systeem.
Test scenario: We hebben twee zogenaamde 'sets'.
Per set:
Sub: 2* QRX 118S
Top: 2* QRX 115/75
Processor: EV DX46 (firmware 1.0.1)
Versterkers:
Sub: TG-7 (zonder irisnet)
Top: TG-5 (zonder irisnet)
Deze set heeft eerst gedraaid met andere versterkers, de CP2200 van EV.
Dat klonk altijd heel strak in het laag en warm in het mid/hoog. Er was dus niks mis mee.
Nu zijn we dus overgegaan op de digitale versterkers (processor: de default presets ingeladen, zonder er iets aan te veranderen).
En het laag is totaal niet strak meer, het is heel los. en het mid/hoog is heel schel geworden.
Daarna hebben we dit gedaan:
Toppen: van een TG-5 naar een CP2200
Subs: van een TG-7 naar een TG-7 (is dus hetzelfde gebleven (ook geen versterker verandert).
En het schelle geluid is weg en het laag is weer een heel stuk strakker.
Toen heb ik de toppen weer terug gestoken op de TG-5 en ben ik in het speakermanagement de input GEQ en de output PEQ aan gaan passen.
Het wordt er een stuk beter op, maar nog niet wat het is geweest.
Nu wordt mijn vraag:
Kent iemand dit probleem, en is dit op te lossen.
---
Natuurlijk heb ik ook contact gehad met de importeur in Almere.
Het eerste gesprek: Ik kreeg een aantal tips, wat betreft kabels en andere speakers etc. Het meeste had ik toch al geprobeerd.
Ohja: "de default preset inladen in de processor zou goed moeten zijn, dat klinkt goed".
Tweede gesprek:
Ik vertelde wat we tot nu toe gedaan hadden etc. Toen heb ik voorgesteld:
Ik kom naar almere met de hele set (vanuit zuid-limburg dus dat is ook nog eventje rijden) en dan kunt u ook luisteren, reactie was niet positief dus dat gaat al niet door.
Hij heeft wel een conclusie gegeven aan het probleem: De versterkers zijn kapot.
--
Dit geloof ik zelf nog niet, en daarom zou ik toch graag hier een mening willen van jullie.
Alvast bedankt.
PS: ik hoop niet dat ik nu een dubbele discussie aan maak, ik heb eerst gezocht hier op dit probleem maar niks gevonden.
Comment