dubbelen cd speler.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mitch112
    • Sep 2005
    • 47

dubbelen cd speler.

hallo,

ik heb een american dj velocity allen nou komt mijn controller unit apart van mijn cd unit te staan (in een aparte case).
    nou was mijn vraag hoe kan ik het beste doen of kan het helemaal niet ?

mvg mitch
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Langer kabeltje.
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• mitch112
      • Sep 2005
      • 47

Originally posted by djspeakertje
      Langer kabeltje.
      het moet wel makkelijk los te koppelen zijn.
      mvg mitch

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Een kabeltje zit over het algemeen met connectors die makkelijk los kunnen verbonden....
        Anders draadloos?
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Originally posted by djspeakertje
          Langer kabeltje.
          Fijn advies, zonder enige waarschuwing of zo erbij.
          Dadelijk werkt het niet meer en dan? Sommige datalijnen (I2C bijv.) kunnen er echt niet goed tegen als je zomaar gaat verlengen.

Dus ja een langer kabel kan vaak wel, maar zorg voor goede (afgeschermde kabel) om mee te beginnen (vaak niet makkelijk aan te komen...) en gebruik goede connectors, afhankelijk van het aantal daadwerkelijk gebruikte draden kun je bijvoorbeeld kiezen voor een 6 pool XLR oid.

Maar er blijft een kansje dat het niet goed gaat, tip test eerst eens met een stuk langer als je nodig hebt, werkt dat goed kort hem in tot wat je er van wil maken, dan weet je zeker dat je niet op het randje zit, en dat het niet bij +-20 graden celsius niet meer werkt...

Comment

• mitch112
            • Sep 2005
            • 47

hallo,

waar mij het omgaat is.
            mijn controller unit komt op mijn meubel te staan alleen in de kist past de cd unit niet meer.
            dus wil ik dmv een soort xlr aansluiting of iets dergelijk een verbinding er tussen maken.

mvg mitch
            ps er zit nu een soort muis aansluiting tussen 9 polig.

Comment

• DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

Als je er enkel een connector tussen wilt zetten en niets wilt verlengen dan zal dat geen probleem zijn.
              Het wil niet zeggen als er een 9 polige connector op zit, er ook een 9 aderige kabel (8 met afscherming) gebruikt word. Als dat wel is, is het nog niet zeker dat alle draden gebruikt worden (misschien standaard inkoopkabel), echter dan moet je in een schema of in het apparaat gaan kijken wat daadwerkelijk aangesloten is.

Ik zou de kabel op de plek waar je de connector wilt plaatsen doorknippen, kijken hoeveel aders het zijn en kijken of je daar een voldoende robuuste connector voor kunt vinden. Als je er altijd zelf mee werkt, zuinig en voorzichtig bent, dan kun je ook een 9 polige sub-D overwegen. Goede connectoren voor weinig geld, echter iets makkelijker kapot te krijgen...

Comment

• mitch112
                • Sep 2005
                • 47

hallo,

dat zou dus betekenen als ik 1 x een vga (dsub aansluiting neem dat kan ik met 1 aansluiting 2 cd spelers koppelen.)
                en met een vga kabel evt verlengen.

mvg mitch

Comment

• DJ Antoon
                  • May 2005
                  • 1681

Dat is dan weer even te snel...

Heb je trouwens 2 9 polige kabels?

Als je weinig ervaring met zoiets hebt, dan zou ik hulp inroepen bij het modificeren.
                  Kom niet bij mij als het kapot is.

Comment

• renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

Zolang je het bij de chassisdelen aan beide zijden hetzelfde aansluit maakt het natuurlijk geen donder uit hoe je dat doet...

Dsub is overigens geen VGA... VGA heeft 3 rijen pinnen, dsub 2 rijen
                    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• DJ Antoon
                      • May 2005
                      • 1681

Originally posted by renevanh
                      Dsub is overigens geen VGA... VGA heeft 3 rijen pinnen, dsub 2 rijen
                      VGA is wel degelijk Dsub, maar dan de High Density uitvoering. shells, schroefjes alles is hetzelfde, behalve de insert. De maat van het huisje komt exact overeen met 9 polig standaard.

Comment

• mitch112
                        • Sep 2005
                        • 47

hallo,
                        ik heb 2 x 8 pins kabel,
                        maar als ik een vga kabel neem en die doormeet of pin 1 op 1 zit enz is die tegebruiken hiervoor?

mvg mitch

Comment

• DJ Antoon
                          • May 2005
                          • 1681

Nee, want bij vga heb je van de 3 rgb kleuren het signaal op 3 pennen zitten, de afscherming van deze coaxen zitten daarnaast. Als je nu gaat meten dan kan het goed zijn dat je de afschermingen los meet.

Hier heb je een overzicht, pin 1,2,3 zijn dan wel weer uitermate geschikt om de datalijnen op te zetten... Maar dan moet je 6,7,8 wel aan aarde hangen.

Comment

• laserguy
                            • Jun 2003
                            • 2755

Maak het jezelf niet moeilijker dan het is: neem een SUB-D 9-polig! Soldeert VEEL makkelijker dan een 15-polige!
                            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• mitch112
                              • Sep 2005
                              • 47

hallo,
                              vandaag me spullen binnengehad 4x case delen d-sub en 2 x d-sub kabel.
                              alles 1op1 gesoldeerd en werkt goed.
                              bedank voor alle reactie's

m

Comment

Working...