Muziekmachines

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Muziekmachines

Carnaval komt er weer aan en dan heb ik meestal een aantal cd-wisselaars in diverse kroegen staan. Die dingen raken wat uit de tijd, mooie gelegenheid voor wat nieuws.

Ik zocht in de prijsklasse tot ca 300 euro en kwam op de volgende apparaten terecht. Geschikt voor CD/USB/SD
    DAP DS-220K, eigenlijk een karaoke machine, veel mogelijkheden voor weinig geld.
    DAP DS-610. Een eenvoudiger toestel, maar met pitch etc. De pitch is niet relevant, CD/USB, geen SD
    Monacor CD-112, CD-USB en SD player. Weinig meer functies, maar alle bedieningsfuncties zitten ook op het front

Wie heeft ervaring hiermee? Liever bedrijfszeker, dan veel features.

Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Een iPodje?
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

Originally posted by moderator
      Een iPodje?
      Natuurlijk werkt dat ook, maar de genoemde apparaten kunnen ook nog CD's draaien en vrij uitgebreid zoeken.
      Het maakt het mogelijk een lokaal bekend nummer te draaien. Ook een PC werkt natuurlijk goed, maar ik wil ze ook in kunnen zetten bij sportdagen etc. van de zomer.
      Mensen brengen steeds vaker CD's of USB-sticks met eigen muziek mee.

Overigens vragen de mensen vaak : "heb je geen andere muziek?" Ja hoor zegt u het maar. Klant:"Je weet toch wel wat ik bedoel?"
      "Geef maar een lijstje wat je wil horen.........."
      Ik heb nu een CD gemaakt met de titel "ANDERE MUZIEK"
      Die laat ik zien. Hebben ze geen antwoord op, probleem opgelost.
      Als op een sportdag een paar honderd mensen zijn, is er altijd wel iemand die over de muziek komt zeuren. Ze komen altijd als ze juist dat ene liedje horen, wat ze niet mooi vinden.
      Speakertech
      Last edited by speakertech; 27-01-13, 23:20.
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...

Comment

• Veenstra
        • Aug 2008
        • 19

Hallo mensen,

Tijd geleden dat ik hier op t forum een post heb gedaan omdat ik meestal gewoon heb kunnen vinden wat ik zocht, nu dus niet..

Ik ben ook op zoek naar een "muziekmachine" voor in een kroegje maar dan echt een systeem voor de computer.
        In de loop der jaren heb ik er mooi wat voorbij zien komen maar of t nou allemaal handige systemen zijn, nou nee.

Nou is dus mijn vraag welk systeem is er volgens jullie handig en enigzins betaalbaar..?

Het moet aan het volgende voldoen :
        *draaibaar vanaf een windows of mac pc, laptop, of tablet (geen irritante eigen systeemkasten waar ook weer een service contract aan vast zit)
        *per direct kunnen downloaden van de meest recente muziek.
        *gebruiksvriendelijk (al het barpersoneel moet het enigzins kunnen bedienen)

Leest er een leverancier van dergelijke mee?? een pb'tje is welkom.

Grt
        *

Comment

• SPS
          • Mar 2004
          • 1662

Wil je betalen voor de downloads?
          En wat bedoel je met meest recent? Nederlandstalig of de nederlandse top40 of meer internationaal?
          Er zijn zat diensten die gelijk ook de buma/stemra regelen voor de kroeg.

Maar als ik het zo lees, wil je zwart werken?
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Veenstra
            • Aug 2008
            • 19

Maar als ik het zo lees, wil je zwart werken?[/QUOTE]

Nee absoluut niet maar ik lever de geluidsintallatie en wil daarbij met de muziekcomputer niet afhankelijk zijn van een derde partij.
            Voor de diensten en apparatuur die ik lever word gewoon netjes belasting betaald
            Bij wijze van zou spotify voldoen in deze situatie alleen kan ik nergens vinden of dat uberhaupt mag..

Meest recent is misschien niet de juiste stelling van oud tot nieuw en nationaal tot internationaal past beter.

Grt,

Fimme

Comment

• SPS
              • Mar 2004
              • 1662

Originally posted by Veenstra
              Maar als ik het zo lees, wil je zwart werken?
              Nee absoluut niet maar ik lever de geluidsintallatie en wil daarbij met de muziekcomputer niet afhankelijk zijn van een derde partij.
              Voor de diensten en apparatuur die ik lever word gewoon netjes belasting betaald
              Bij wijze van zou spotify voldoen in deze situatie alleen kan ik nergens vinden of dat uberhaupt mag..

Meest recent is misschien niet de juiste stelling van oud tot nieuw en nationaal tot internationaal past beter.

Grt,

Fimme[/QUOTE]

Wat ik bedoel met zwart is niet jouw bedrijfsactiviteit, maar de kroegbaas die niet wil betalen voor een "echte" door buma/stemra erkende dienst incl afdracht van rechten........
              Want daar gaat het om. Als je netjes werkt, dan zijn er uitstekende diensten die netjes het door jou gewenste arrangement leveren en up-to-date houden met bijbehorende eenvoudige software voor het cafepersoneel.

Ik zou de cafebaas een paar suggesties doen en er verder als hardwareleverancier lekker tussenuit blijven.
              Hooguit even helpen installeren en een korte training geven.

Paul
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Roeltej
                • May 2001
                • 761

Pc met iTunes ? :P
                Makkelijk te bedienen en uitgebreide muziekbibliotheek waaruit je direct kan downloaden.

Alleen zijn de licentievoorwaarden dacht ik zo dat je het eigenlijk niet voor publiek mag draaien... das dan weer jammer :P
                Vitality Show

Comment

• speakertech
                  • Jan 2008
                  • 1697

Nu het toch over rechten als BUMA etc gaat, wat mag wel en wat niet?
                  Met carnaval had ik een aantal klanten in plaatsen waar uitsluitend lokale carnavalsliedjes gedraaidworden, vaak opgenomen (professioneel) door de overkoepelende carnavalsorganisatie.
                  De CD-wisselaar is wat achterhaald en daarom worden de liedjes op een USB of HD gezet, voor continueweergave, zonder toezicht.
                  Ook zijn er gelegenheden die de carnavals muziek zelf selecteren van normale CD-s omdat ze een bepaalde content niet willen draaien (dubbelzinnig etc) Al deze bedrijven betalen een heel jaar door alle rechten, maar mogen ze dan vanaf een digitaal medium, anders dan de originele cd draaien? Meestal zijn ook de originele cd's nog aanwezig.

Speakertech

Comment

• daviddewaard
                    • Mar 2008
                    • 627

Originally posted by speakertech
                    Nu het toch over rechten als BUMA etc gaat, wat mag wel en wat niet?
                    Met carnaval had ik een aantal klanten in plaatsen waar uitsluitend lokale carnavalsliedjes gedraaidworden, vaak opgenomen (professioneel) door de overkoepelende carnavalsorganisatie.
                    De CD-wisselaar is wat achterhaald en daarom worden de liedjes op een USB of HD gezet, voor continueweergave, zonder toezicht.
                    Ook zijn er gelegenheden die de carnavals muziek zelf selecteren van normale CD-s omdat ze een bepaalde content niet willen draaien (dubbelzinnig etc) Al deze bedrijven betalen een heel jaar door alle rechten, maar mogen ze dan vanaf een digitaal medium, anders dan de originele cd draaien? Meestal zijn ook de originele cd's nog aanwezig.

Speakertech
                    je mag cd"s gewoon kopiëren of op een USB stick zetten als je het origineel ook hebt. Of legaal gedownload hebt.
                    neem zelf ook nooit originele cd"s mee maar gewoon een copietje. Cd beschadigen nogal snel/ raken kwijt
                    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

Originally posted by Veenstra
                      De exacte regels en voorwaarden durf ik zo niet te noemen, maar het mag wel. Gebeurd op meerdere locaties waarvan ik weet dat het netjes geregeld is met (vermoedelijk) Buma, maar hoe dat exact zit durf ik niet te zeggen.
                      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4524

Originally posted by daviddewaard
                        je mag cd"s gewoon kopiëren of op een USB stick zetten als je het origineel ook hebt. Of legaal gedownload hebt.
                        neem zelf ook nooit originele cd"s mee maar gewoon een copietje. Cd beschadigen nogal snel/ raken kwijt
                        Nope,
                        Als amateur mag je een kopie voor eigen gebruik maken. Dus als je het orgineel hebt kun je een MP3tje legaal gebruiken op je MP3speler.

Als jij echter prof bent. (definitie voor buma "betaald draait") dan moet je met orginelen draaien.
                        Anders zou een verhuurder van drivein voor bruiloften ook maar een set CD's hoeven kopen om overal met een eerstegraads kopie "backed by een CD in eigendom" kunnen werken.

Als muzikant zeg ik. Kopieer maar raak! Maar als je wil weten wat mag? Neen hetisverboden
                        Sterker nog, als jij alleen copyrightvrije muziek draait? Dan moet je nog afdragen en buma/stemra/sena beloofd plechtig dat zij het geld weer eerlijk bij de rechthebbenden zal afdragen. Wat natuurlijk niet kan. Dus dat gaat helaas maar in de jaarbonus en payola zitten.
                        lekker belangrijk!

Comment

• mrVazil
                          • Mar 2010
                          • 330

Mag dat bij jullie echt niet? Hier in België mag je van sabam dus wel degelijk kopie's gebruiken, zolang je het origineel maar hebt. En hier innen ze steeds dubbel. De DJ moet een licentie kopen om te mogen draaien, en de organisator betaald lekker nog eens. Muziek zonder copyright? Ah meneer, wij rekenen u de minimumbijdrage aan want onze diensten moeten onderzoeken of de muziek die u draait wel degelijk zonder copyright is!

Ik blijf het gangsters vinden, hebben hier heel veel kapot gemaakt.

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Een DJ moet een licentie hebben om te mogen draaien? Waar haal je dat?

Comment

• renevanh
                              • Oct 2004
                              • 2371

Originally posted by frederic
                              Een DJ moet een licentie hebben om te mogen draaien? Waar haal je dat?
                              Belgische ellende. Je moet daar niet alleen zoals in Nederland als organisatie afdragen om muziek in je zaal/kroeg/event te hebben, maar de DJ moet ook een licentie afsluiten om muziek te mogen draaien.
                              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

Working...