Hoofdprintplaat GLP Ypoc 250 kapot

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Simonrio
    • Feb 2013
    • 4

Hoofdprintplaat GLP Ypoc 250 kapot

Ik heb vorige week twee werkende GLP Ypoc 250 movingheads gekocht. (De versie met de laser) Hier kreeg ik een kapotte/spareparts Ypoc 250 bij.

De fout in de kapotte heb ik kunnen vinden en zit in de hoofdprintplaat.

http://i1194.photobucket.com/albums/aa380/Simon100495/IMG_1257_zps0d8c85f1.jpg
    (foto voorkant)
    http://i1194.photobucket.com/albums/...ps44677d1a.jpg (foto achterkant)

Van de twee ledjes die bij elkaar zitten knippert alleen de onderste, de rest doet niets. In een werkende movinghead branden alle vier de led's. Als ik de hoofdprintplaat van een werkende movinghead in de kapotte zet doet alles het. (Lamp, gobo's, ect...) De zekering op de printplaat is niet kapot. Als ik de achterkant de printplaat nameet met een multimeter kan ik geen enkele kleine breukjes in de plaat zelf ontdekken. Ik denk dus dat een/enkele onderde(e)l(en) op de printplaat zelf kapot zijn. Ik verdenk dat waar de stroom 'binnenkomt' (Daar waar die bruine draad nog vast zit) ergens de fout zit. Niets op de printplaat ziet er verbrand uit.

Ik heb bij mijn vaste winkel nagevraagd of ze een nieuwe printplaat konden leveren, maar hun konden niets voor mij betekenen.

Weet iemand waar ik zo'n printplaat vandaan zou kunnen halen? Of weet iemand hoe ik achter het kapotte component op deze printplaat kan komen? Kan J&H wat voor mij betekenen? Heeft iemand toevallig nog zo'n printplaat liggen die ik kan overkopen?

Er zijn natuurlijk vele versie's van deze movinghead uitgekomen over de jaren heen. Zou een printplaat van bijvoorbeeld een Robe ColorSpot AT of een ander merk kunnen werken?
    SDB lighting, voor al uw licht bij optredens, DJ's, theatergezelschappen en trainingen in DMX verlichting.

"If we are made of atoms, then a scientist studying atoms is actually a groep of atoms studying themselves."

• jeroenw
    • Dec 2003
    • 216

Dat wordt meten dan he
    dat grote IC is je processor, deze heeft de GND op pin 20 en de vCC (=5V) op pin 40. Dat kun je even snel nameten dan weet je of een stukje voeding werkt. En anders gewoon stap voor stap gaan meten.

succes
    \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Volg het groene spoortje.
      Is het niet een plan om de fabrikant een mailtje te sturen?
      Zonder schema is het heel lastig zoeken.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Simonrio
        • Feb 2013
        • 4

Ik zal hem zo eens terug erin zetten om de processor na te meten. Ik heb al een paar 'verdachten' onderdelen.

Mailtje naar de fabrikant voor een nieuwe printplaat is al verstuurd, als die geen nieuwe kunnen leveren zal ik om de schema's vragen.
        SDB lighting, voor al uw licht bij optredens, DJ's, theatergezelschappen en trainingen in DMX verlichting.

"If we are made of atoms, then a scientist studying atoms is actually a groep of atoms studying themselves."

Comment

• theo
          • Nov 2001
          • 503

Een collega van mij heeft 14 van die dingen en wat glp in onderdelen zal morgen effe kijken of er zon printje bij zit.
          U hoort van mij.
          gr theo

Comment

• Simonrio
            • Feb 2013
            • 4

Dat zou top zijn!

Comment

• Simonrio
              • Feb 2013
              • 4

Met de hulp van Theo en zijn collega heb ik een nieuwe printplaat en is mijn probleem opgelost!

Comment

• theo
                • Nov 2001
                • 503

Nou kijk aan, waar zo'n forum al niet goed voor is.
                Gr theo

Comment

Working...