Popnageltang voor perslucht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Popnageltang voor perslucht

Ik was eens aan het rondzien voor een perslucht popnageltang. Het aanbod is groot, prijzen van 50 euro tot een paar honderd.
    De prijs zegt niet altijd iets over de kwaliteit en levensduur.
    Wie heeft een suggestie?
    Ik beschik over een hobbycompressor.

Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

De prijs is toch wel een aardige indicatie voor de kwaliteit, een popnageltang moet nauwkeurig gemaakt zijn om goed te werken, goedkoop is in dit geval meestal duurkoop.
    Ik heb zelf een apparaat van een paar honder euro en die is betrouwbaar en gaat al heel wat jaartjes mee.
    Die hobby compressor moet je vooral regelmatig ontluchten om vochtophoping te voorkomen, dat vocht is echt slopend voor je gereedschap.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jakkes72
      • Dec 2003
      • 1015

Met ontluchten bedoeld Sander niet het ontluchten zoals bv in Centrale Verwarmings installatie, daar moet het lucht uit het (water) systeem. Bij een compressor moet het vocht uit het (lucht)systeem. bv zo'n unit regelt dat zelf: http://www.airpress.nl/product.asp?O...ProductID=5460
      Wel dient er enige smering toegevoegd worden..

Zelf gebruik ik een aantal jaaaren (meer dan 10 in ieder geval) een Rodac, zijn prijzig, dat wel, maar zoals vaker geld ook hier: goedkoop is (vaak) duurkoop...

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Dat ding is voornamelijk een olieafscheider, er zal best wat vocht in komen maar echt vocht afscheiden lukt eigenlijk alleen met een koeldroger, deze koelt de samengeperste lucht tot onder het condensatiepunt waardoor alle vocht condenseert en vervolgens makkelijk afgevoerd kan worden.
        Zelf heb ik de luxe van een Atlas Copco schroefcompressor met ingebouwde koeldroger, daar komt de lucht echt kurkdroog uit, één van de belangrijkste reden dat veel van mijn persluchtgereedschap al 20 jaar of langer dienst doet zonder enig mankement.
        Ik bedoel eigenlijk dat de buffertank regelmatig van vocht ontdaan moet worden, bij iedere tank zit er als het goed is een kraantje aan de onderzijde, door deze geregeld even open te zetten voorkom je een hoop ellende.
        Verder moet je zo nu en dan (eens per week bij intensief gebruik) een klein drupje naaimachine olie in de luchtinlaat van persluchtgereedschap doen, dit kan ook automatisch met een olievernevelaar. Zelf heb ik deze niet meer in gebruik omdat de dosering van zo'n apparaat lastig is en alles een vette knoeiboel wordt door veel teveel smering.

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Heb een paar jaar zo'n 50,- poppert gehad, maar die is er mee gestopt. Wat er mis mee is weet ik niet, maar de kop krijgt geen lucht meer dus wordt er niet aan de nagels getrokken.

Nu een Rodac gekocht (eenvoudig model), kostte iets van 130,- dacht ik. Daar ook meteen een Rodac olievernevelaar bijgedaan.
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• NesCio01
            • May 2010
            • 1987

mmmmm,

gaan we het nu ook over ratelsleutels en soldeerstations hebben
            .........?

mss flauw van me, maar of gereedschappen horen echt niet
            thuis op een pro-audio forum (net als hifi en caraudio hier niet
            wordt supported), of
            is het een idee om een aparte hoek gereedschappen te maken?

Maar wie bepaalt dan welke gereedschappen er wel en welke
            er niet besproken worden?

grzt

Nes
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Originally posted by NesCio01
              ...
              is het een idee om een aparte hoek gereedschappen te maken?

.....
              die hoek heet Techniek, en is speciaal daarvoor, en daar staat het toevallig ook nog een keer in....

Comment

• speakertech
                • Jan 2008
                • 1697

Originally posted by MacGyverSounds
                die hoek heet Techniek, en is speciaal daarvoor, en daar staat het toevallig ook nog een keer in....
                Ja, ik had de regels nog wel opgezocht of het toegestaan was:
                " Forum: TECHNIEK
                Forum over de technische kant van het vak zoals bijvoorbeeld vragen over flightcase bouwen krachtstroom, storingen, bekabeling etc. "

Ik kan mijn kisten natuurlijk afwerken met boutjes en moeren M5, dan hoefde ik de vraag niet te stellen, maar ik vond popnagels zo handig............
                Speakertech
                Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by speakertech

Ik kan mijn kisten natuurlijk afwerken met boutjes en moeren M5
                  Speakertech
                  Dan hadden we hier misschien wel vragen gekregen over welk ratelsleuteltje er aangeschaft zou moeten worden.

Comment

• NesCio01
                    • May 2010
                    • 1987

Originally posted by MacGyverSounds
                    oeps daar had ik overheen gelezen, mea culpa

grtz

Nes
                    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Carl
                      • Nov 2000
                      • 907

Ik heb een Ingersoll-Rand, nog geen 100-den kisten mee gedaan, maar lijkt erg goed. Ik meen er € 130,00 voor betaald te hebben.
                      IR is ook een groot merk in perslucht apparatuur, net als Rodac en Atlas-Copco.
                      € 50,00 lijkt me erg goedkoop, geeft mij een hoog "chinese rotzooi" gevoel, maar wie weet is het wèl goed. Lastig te bepalen.
                      Ik doe er wel vaak een drupje olie in, gewoon via de luchtkoppeling en ook eentje in de kop.

Comment

• speakertech
                        • Jan 2008
                        • 1697

Originally posted by Carl
                        Ik heb een Ingersoll-Rand, nog geen 100-den kisten mee gedaan, maar lijkt erg goed. Ik meen er € 130,00 voor betaald te hebben.
                        IR is ook een groot merk in perslucht apparatuur, net als Rodac en Atlas-Copco.
                        € 50,00 lijkt me erg goedkoop, geeft mij een hoog "chinese rotzooi" gevoel, maar wie weet is het wèl goed. Lastig te bepalen.
                        Ik doe er wel vaak een drupje olie in, gewoon via de luchtkoppeling en ook eentje in de kop.
                        Dan kom ik uit bij de IR LA437. volgens opgave 160 eu ex, of Rodac RC191. ca 110 ex.. maar kan in de aanbieding zijn natuurlijk.
                        Zal eens rondshoppen op Rodac en IR.

Speakertech
                        Last edited by speakertech; 11-03-13, 12:35.

Comment

• Carl
                          • Nov 2000
                          • 907

Ja, is inderdaad de LA 437. Ik heb hem ooit bij RS gekocht, maar die hebben hem niet meer in de catalogus staan helaas.
                          Het alternatief kost daar € 284,48 niet zo'n prettig alternatief dus.

Comment

• beyma
                            • Oct 2002
                            • 1614

De prijs zegt niet altijd alles, ik gebruik er één die dik 1200 gulden/600 euro kost en nog vind ik het een K.U.T (Kwalitatief Uitermate Teleurstellend) ding..... (gaat om de Gesipa PH2)

De beste ervaring met handmatige tangen heb ik met de Gesipa "flipper" , moeiteloos met de hand 5 mm popper's er in pompen haha , maar een complete case er mee doen, das wel een uitdaging ja, dan maar de PH2
                            Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

Working...