Onderhoud moving heads

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

Onderhoud moving heads

hallo allemaal !

Ik heb -voor weinig- 5 moving heads op de kop getikt (futurelight phs250) , maar wel "met wat werk" .....
    Nu is dat een kwestie van een zeer grote schoonmaak en dat gaat prima, alleen ik wil de boel ook gelijk smeren en daar gaat deze vraag over:

Wie heeft er ervaring met smeervet wat geschikt is voor in een MH ?

Ik heb tot nu toe klaar staan om te gebruiken: Molykote Litium vet bestand tot 180 graden, of Molykote koper pasta bestand tot 1400 graden.
    Het litium vet gebruik ik om mijn CNC machine te onderhouden, de koperpasta is van me broer voor z'n remschijven e.d in de auto.

Is één van deze geschikt, of moet ik dit absoluut niet gebruiken ? zo nee, wat dan wel ? (merk + type/soort aub)

Het komt op de volgende plekken: in de lagers van de roterende gobo's + prisma wiel en op het geleider systeem van de focus lens.
    Het is er uit gespoeld doordat ik deze onderdelen in een ontvetter bak heb moeten schoonmaken, het oude vet was aangekoekt en werkte niet meer.
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Kopervet iig zeer zeker niet gebruiken, dat is voor remonderdelen, uitlaten en allerlei andere zaken die erg heet kunnen worden.
    Staat er nergens in de manual welk vet je moet gebruiken?
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• beyma
      • Oct 2002
      • 1614

Ik heb helaas alleen de "consumenten" manual, niet een dealer service manaul o.i.d

Voor zover ik het zelf kan inzien moet het een vet zijn wat niet gaat druipen bij hoge temperaturen, en het zou fijn zijn als het niet gaat klonteren/aankoeken na verloop van tijd.
      Het lampje wat er in zit is een MSD 250 watt pitje, wat zelf zo rond de 600 graden wordt en de directe omgeving zal zo rond de 140 graden halen, gobo wiel denk ik toch wel aan een dikke 80 gr.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

140ºC lijkt me erg warm voor het interieur, denk dat dat wel een paar graden koeler zal zijn, belangrijk is ook het materiaal waarvan de te smeren delen zijn gemaakt.
        Het zou weleens heel goed een vet op teflon basis kunnen zijn, dat is stabiel bij hoge temperaturen en kent geen stick slip.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• beyma
          • Oct 2002
          • 1614

Omdat er helaas blijkbaar niemand van een technische dienst hier rond kijkt ben ik zelf maar wat verder gaan uitpluizen, en tot de conclusie gekomen dat het net zo is als met cilinder sloten (die ik als timmerman nog wel eens plaats), nooit smeermiddelen gebruiken die 'nat' blijven !
          (bv nooit WD40 in je cilinderslot spuiten,maar grafiet poeder)

Het moest dus inderdaad zoals MusicXtra al aangaf een Teflon spray zijn, en daarvoor heb ik de perfecte kandidaat gevonden in de vorm van Innotec "DryLube" , siliconen vrij en na de verdamping van de oplosmiddelen laat het een spekgladde laag achter die tot 280 graden bestand is!

Groot voordeel van deze manier van smeren is dat het geen stof vast houd, wat je dus met een 'nat' smeermiddel (of vet) wel hebt, het stof wordt door de blowers in de behuizing geblazen en blijft plakken in het vet, gaat ophopen en voor ellende zorgen....

Informatie over dit product hier op hun website

(Wat mij betreft is dit topic wel klaar, maar laat maar open , mocht er nog iemand iets anders of beter weten dan dit)
          Last edited by beyma; 03-05-13, 20:42.

Comment

Working...