Potmeter pan Yamaha ls9

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • theo
    • Nov 2001
    • 503

Potmeter pan Yamaha ls9

Vraagje .
    Van mijn Ls9-32 is de pan potmeter afgebroken.
    Iemand een idee waar ik zon Potmeter kan krijgen?
    kan m er zelf wel in solderen.
    Bvd.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Denk niet dat het een potmeter is aangezien je deze oneindig kunt ronddraaien.
    Zou eens bij Yamaha informeren.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

Originally posted by MusicXtra
      Denk niet dat het een potmeter is aangezien je deze oneindig kunt ronddraaien.
      Zou eens bij Yamaha informeren.
      De importeur is natuurlijk het eenvoudigste, je hebt meteen het goede model wat betrfeft stapjes en aslengte etc. Meestal zijn het schakelaars van ALPS. In geval van een standaarduitvoering kun je ook terecht bij RS of Farnell.
      Laatst had ik een dergelijke soort schakelaar nodig voor een digitaal dingetje van Behringer (Ultra-curve Pro). Komt dus van RSonline. De service van Behringer: "Stuur maar op, standaard tarief 119 euro" ...................

Speakertech
      Last edited by speakertech; 29-06-13, 17:40.
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• theo
        • Nov 2001
        • 503

Heb wel via de yamaha site geprobeerd een dealer, importeur te zoeken.
        Krijg dan wat muziekwinkels in de buurt.
        Daar schiet ik weinig mee op.
        bvd

Comment

• speakertech
          • Jan 2008
          • 1697

Originally posted by theo
          Heb wel via de yamaha site geprobeerd een dealer, importeur te zoeken.
          Krijg dan wat muziekwinkels in de buurt.
          Daar schiet ik weinig mee op.
          bvd
          Op de site van nl.yamaha.com vindt je ook het label support. Daaronder kun je de servicecentres vinden.

Speakertech
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Een hele goeie Yamaha technicus zit vlak naast Grooth Audio in Elburg. Google ff verder daarmee.

Comment

• theo
              • Nov 2001
              • 503

Originally posted by MacGyverSounds
              Een hele goeie Yamaha technicus zit vlak naast Grooth Audio in Elburg. Google ff verder daarmee.
              Heb niet echt een technicus nodig.
              Heb effe wat gezocht op t internet, heb een alps rotary encoder met switch nodig.
              Ding is al uitgebouwd,.
              Kon ze alleen bij rsonline, farnell op de site niet vinden, zag dat aem servicecenter was daar effe een mailtje met foto heen gemaild.

Comment

• DJ Antoon
                • May 2005
                • 1681

Heb niet echt een technicus nodig.
                Heb effe wat gezocht op t internet, heb een alps rotary encoder met switch nodig.
                Ding is al uitgebouwd,.
                Kon ze alleen bij rsonline, farnell op de site niet vinden, zag dat aem servicecenter was daar effe een mailtje met foto heen gemaild.
                Alps maakt bijna alles wat je wilt en dus bijna altijd iets speciaals, al is het maar een ander lengte asje, type knop etc.
                Kans is dus niet zo groot dat je iets vind wat 100% gelijk is.

Maar soms heb je geluk en worden er wat gangbare types opgekocht of verhandelt waar je iets mee kunt.

Comment

• rdreiers
                  • Nov 2009
                  • 407

Ik heb zo's ding ooit eens vervangen.
                  Potmeter koste me bij amptec (service center voor yamaha) geen drol ( 6 euro of zo)

Het erin solderen wat iets meer werk, hele bordje moest er even uit.

Bel even met de grooth zou ik zeggen, waarschijnlijk heeft deze de originele gewoon op de plank liggen.

Comment

• theo
                    • Nov 2001
                    • 503

Heb inmiddels contact gehad met aem, audio mathijssen,dit is t service center .
                    Heeft deze rotary encoders op voorraad, inderdaad 4.50 voor t onderdeel.
                    verzendkosten en behandelingskosten zijn meer.
                    Onderdeel is onderweg bedankt voor t meedenken.

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

Heb inmiddels contact gehad met aem, audio mathijssen,dit is t service center .
                      Heeft deze rotary encoders op voorraad, inderdaad 4.50 voor t onderdeel.
                      verzendkosten en behandelingskosten zijn meer.
                      Onderdeel is onderweg bedankt voor t meedenken.
                      Tot een bepaald niveau is Grooth - Elburg mede-importeur, geloof ik, iets met oude vrienden uit de muziekindustrie qua instrumenten en piano's. Tot en met pm5d uit voorraad leverbaar, schijnt.

Comment

Working...