Hoe kun je de fase keren van speakers, als er geen switch zit op de klankkasten? Bestaan daar 'doosjes' voor, of verloop speakons?
Fase keren van speakers
Collapse
X
-
Comment
-
Ja, die bestaan als je even de tijd neemt om het zelf te maken
Recept:
1x NLT4FX-BAG
1x NLT4MX-BAG
1x 20cm kabel
1x HerkenningslabeltjeLast edited by vasco; 01-08-13, 15:20.
Comment
-
Er zijn ook handige aluminium (hufterproof) doosjes.
Daar kun je in het deksel bijvoorbeeld 6 speakonchassisdelen
in kwijt. Van binnen schroef je gewoon eraan zoals jij het hebben
wilt. (1 op 1 signaal splits, 1 in 5 uit, 2 in 2 uit, fasedraai whatever)
Idd wel even labelen bijvb. aan de onderzijde met een schema.
@Vasco: ik snap nog steeds niet dat de uitstekende speakon
het vrouwtje is en de plug waar je deze instopt is het mannetje,
odd?
grtz
NesLast edited by NesCio01; 01-08-13, 18:37.Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
Het beste is natuurlijk als al je luidsprekers volgens de norm zijn aangesloten. Meer als een batterijtje heb je daar niet voor nodig.
Als je de plus van de batterij aansluit op de met plus gemerkte klem van je luidsprekerbox, moet de conus naar voor bewegen.
Het lijkt me erg lastig als je dat elke keer moet uitzoeken. Ook versterkers horen faserein te zijn, een positive puls op de ingang moet een positieve puls op de uitgang geven. Versterkers met symm ingangen kun je eventueel de signaaladers ompolen. Oudere versterkers van Amerikaanse oorsprong gebruikten pen 3 van de XLR als hot en pen 2 als return. Zit de versterker in een kist met aansluitpanelen, dan kun je dat daar oplossen, zonder de versterker te openen. Gebruik je niet professionele versterkers met bijv een cinch ingang, dan kun je de luidsprekers (verkeerd om aansluiten op de uitgangsklemmen).
Als je het eenmaal goed uitzoekt, ben je er voor altijd vanaf en kun je alleerlei ompooldoosjes, hoe leuk ook vergeten.
SpeakertechJe mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sıComment
-
-
Pennen= Penis (mannetjes dus)
Vergelijk het met een verlengkabel, daar komt de spanning of het signaal ook niet uit de pennen maar uit het weggestopte (veilige) gedeelte.Comment
-
en microfoons etc.
SpeakertechJe mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
-
@ Speakertech: Bij XLR, staat de +48 ook op het vrouwtje, niet op het mannetje.
@eric: Vanuit die visie snap ik de Speakon dan wel, maar visueel lijkt er gewoon
niets van te kloppen. Alle pluggen met gaatjes, zijn 'vrouwtjes', sja logisch toch
Als je dan visueel een 'penis' ziet, ga je er niet vanuit dat je deze keer moet kijken
naar de gaatjes die erin zitten. Dat werkt niet bij de Jack en ook niet bij de irl penis,
die toevallig ook een gaatje heeft, maar toch echt bij het mannetje hoort.
Maar zoals ik al schreef:
[/offtopic]
Hoe is het Frederic, heb je al een keuze gemaakt en een systeem
ontwikkeld?
grtz
NesWeest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
Ik ben eigenlijk heel benieuwd naar de reden om de fase te kunnen draaien...De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
-
bij de rest wel , bij speakon en powercon niet. de pennen schuiven daar zijdelings tegen elkaar aan.Comment
-
Comment
Comment