Audience delight 2402 voeding kapot

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • agraaff
    • Dec 2010
    • 41

Audience delight 2402 voeding kapot

Ik heb 2 ad2402 gekregen. 1 doet het nog perfect, de ander trekt de stop eruit bij aanzetten met mooi vlamboogje op de voedingsprint.
    ik heb de print (van voren gezien rechts achterin) er uitgehaald en er zijn een aantal componenten doorgebrand.
    kan ik die ergens laten repareren? Of evt nieuwe print erin?
    of is het kwestie van paar componenten vervangen?.
    vlamboog bij een PTC C840(deze is er helemaal uitgebrand) en een 68r20w weerstand en 1pootje van de S26md02 lijkt weggesmolten maar zou ook van origine weg kunnen zijn, geen idee hoe ik dat kan achterhalen. (4pootjes aan 1kant, 2van de 3 aan andere kant)

is dit nog de moeite om te repareren?

Nummer op de print: ad2400 40075a 4007l105
    stickertje: *9041316* ad2402 power ac
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

De oorzaak van al dat doorbranden zit ergens anders, een defecte trafo, eindtrap etc. Met andere woorden als je repareert wat op het oog kapot is dan zal het bij de 1e keer aanzetten weer defect gaan.

Ik zou een monteur gaan zoeken.

Comment

• agraaff
      • Dec 2010
      • 41

Dank voor de reactie maar verveel me toch 's avonds dus wil eerst zelf nog zoeken

Van de S26md02 (Solid state relais) is pootje 6 weggesmolten
      Ben er achter dat de PTC C840 een Thermistor is tegen overstroom en temperatuur beveiliging.
      Er is dus een te grote stroom gaan lopen, dus idd een defecte eindtrap waarschijnlijk.
      defecte trafo... denk ik niet, is ringkern van 20Kg ofzo. (apparaat weegt totaal 36Kg)

Iemand enig idee wat voor klasse deze versterker is? a/a, a/b etc?
      heeft iemand wellicht schema's/handleiding?
      google is geen succes hierin...

wel uit het roemeens vertaald gevonden:
      eindversterker heeft 4 modulaire blokken met elk 7 paren van IRPF240 en IRPF9240

ga die maar eens losschroeven en doormeten....
      Last edited by agraaff; 13-11-13, 14:17.

Comment

• Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

Ha dames en heren,

Is alweer even geleden (jaartje of 2?) dat ik me op dit forum heb vertoont en zie hier een mooie aanleiding weer 's wat te posten, hetzij wat aan de late kant ;-).

Met enige regelmaat krijg ik nog via het J&H forum aanvragen / verzoeken voor reparatie van Pro Audio equipment, echter ben ik sinds januari 2011 geheel gestopt met deze tak van sport en heb mijn draai opnieuw gevonden in de industriele automatisering en robotica. Reparatie op componentniveau is (helaas) een uitstervend ambacht, ook voor de hobby gaat het mooie er wel 'n beetje vanaf met de huidige technieken.

Enfin, wie ik eventueel nog met wat advies kan helpen stuur ik 'n berichtje terug, in de andere gevallen; veel knutselplezier !

Groeten !

Koen
        Meer is minder, minder is meer

Comment

• speakertech
          • Jan 2008
          • 1697

Originally posted by Koen van der K
          Ha dames en heren,

Is alweer even geleden (jaartje of 2?) dat ik me op dit forum heb vertoont en zie hier een mooie aanleiding weer 's wat te posten, hetzij wat aan de late kant ;-).

Met enige regelmaat krijg ik nog via het J&H forum aanvragen / verzoeken voor reparatie van Pro Audio equipment, echter ben ik sinds januari 2011 geheel gestopt met deze tak van sport en heb mijn draai opnieuw gevonden in de industriele automatisering en robotica. Reparatie op componentniveau is (helaas) een uitstervend ambacht, ook voor de hobby gaat het mooie er wel 'n beetje vanaf met de huidige technieken.

Enfin, wie ik eventueel nog met wat advies kan helpen stuur ik 'n berichtje terug, in de andere gevallen; veel knutselplezier !

Groeten !

Koen
          Koentje...........
          Eenmaal het elctronicavirus opgedaan, raak je het nooit meer kwijt.

Speakertech
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Hey Koen, leuk weer iets van je te vernemen.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Koen van der K
              • Aug 2005
              • 1146

Ha die mannen !

@Speakertech; het zal idd altijd wel blijven kriebelen, zeker met 't oudere spul. Toch heb ik geen moment spijt van m'n overstap richting IA / Robotica, erg breed vakgebied waar altijd werk in is. Maarreh ... jij bent ook niet te stoppen hè ;-)

@MusicXtra; insgelijks ! ik heb vernomen dat jij het ook aardig voor elkaar hebt met de ontwikkeling en vervaardiging van equipment, mooi man !

Groetos en tot de volgende !

Koen
              Meer is minder, minder is meer

Comment

Working...