90Hz heeft een golflengte van 3.8 meter. 1/4 daarvan is 0.9 meter. Om de volgende 1/4 delay te verkrijgen zal je de omgedraaide sub 2.6ms moeten delayen. Dan polariteit draaien en de achterkant ondervind uitdoving, de voorkant optelling.
1) Er zijn maar enkele subs 0.9 meter diep.
2) De optelling aan de voorkant is een periode later, lekker voor de impulse-response
3) Dit werkt alleen op 90Hz
60Hz heeft een golflengte van 5.7 meter. 1/4 daarvan is 1.4 meter. Om de volgende 1/4 delay te verkrijgen zal je de omgedraaide sub 4ms moeten delayen. Dan polariteit draaien en de achterkant ondervind uitdoving, de voorkant optelling.
1) Ik ken weinig subkasten van 1.4 meter diep.
2) De optelling aan de voorkant is een periode later, lekker voor de impulse-response
3) Dit werkt alleen op 60Hz
30Hz heeft een golflengte van 11.4 meter. 1/4 daarvan is 2.8 meter. Om de volgende 1/4 delay te verkrijgen zal je de omgedraaide sub 8ms moeten delayen. Dan polariteit draaien en de achterkant ondervind uitdoving, de voorkant optelling.
1) Ik ken weinig subkasten van 2.8 meter diep
3) Dit werkt alleen op 30Hz
Zoals je ziet moet je bij een cardioide opstelling een sub hebben die zowel 0.9 als 2.8 meter diep is en moet je een dynamische delay tussen de 2 en 8ms gebruiken.
--Sander is ook wakker.
1) Er zijn maar enkele subs 0.9 meter diep.
3) Dit werkt alleen op 90Hz
60Hz heeft een golflengte van 5.7 meter. 1/4 daarvan is 1.4 meter. Om de volgende 1/4 delay te verkrijgen zal je de omgedraaide sub 4ms moeten delayen. Dan polariteit draaien en de achterkant ondervind uitdoving, de voorkant optelling.
1) Ik ken weinig subkasten van 1.4 meter diep.
3) Dit werkt alleen op 60Hz
30Hz heeft een golflengte van 11.4 meter. 1/4 daarvan is 2.8 meter. Om de volgende 1/4 delay te verkrijgen zal je de omgedraaide sub 8ms moeten delayen. Dan polariteit draaien en de achterkant ondervind uitdoving, de voorkant optelling.
1) Ik ken weinig subkasten van 2.8 meter diep
3) Dit werkt alleen op 30Hz
Zoals je ziet moet je bij een cardioide opstelling een sub hebben die zowel 0.9 als 2.8 meter diep is en moet je een dynamische delay tussen de 2 en 8ms gebruiken.
--Sander is ook wakker.
Comment