Blauwe CEE vs Powercon

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • qvt
    • Oct 2009
    • 721

Originally posted by MusicXtra
    Toevallig afgelopen maand al mijn 230V blokken vervangen door Schuko 4 blokken met Powercon in en Powercon doorlus.
    Prijzige operatie maar wel ideaal.
    Hoewel ik de powercon een prima ding vindt is dit precies waarom ik het niet doe, omdat je uiteindelijk voor het gros van je apparatuur toch weer terug gaat naar Schuko. Daarnaast niet zomaar te verlengen zonder losse busjes.

Wel -> Compact, vergrendeling, D-Size.. Maarja dat weegt hier niet op.
    There is no substitute for imagination

Comment

• Outline
      • Feb 2006
      • 1434

Toevallig afgelopen maand al mijn 230V blokken vervangen door Schuko 4 blokken met Powercon in en Powercon doorlus.
      Prijzige operatie maar wel ideaal.
      Ik neem aan dat je 3x2,5mm2 gebruikt maar in welke lengtes? En inderdaad een prijzige optie...

Hier mijn variant:

Is zelfbouwbar van Rolight zoals ze 'm begin jaren 2000 verkochten en dan nog wat verder gemodificeerd.

Originally posted by NesCio01
      De blauwe CEE is zoooooo camping.........

grtz

Nes

Zie kijkt de gemiddelde Nederlander er tegenaan. Als je echter in bepaalde kringen komt, is het véél meer dan alleen 'camping'...

Originally posted by qvt
      Hoewel ik de powercon een prima ding vindt is dit precies waarom ik het niet doe, omdat je uiteindelijk voor het gros van je apparatuur toch weer terug gaat naar Schuko. Daarnaast niet zomaar te verlengen zonder losse busjes.

Wel -> Compact, vergrendeling, D-Size.. Maarja dat weegt hier niet op.

Daarom gebruik ik het ook alleen op rackjes waar patchpanelen waar D-size op zit. Rest is gewoon Schuko hier.
      Last edited by Outline; 22-01-14, 17:22.

Comment

• jans
        • Feb 2003
        • 869

Als ik zou investeren in powercon dan werdt het powercon treu. Mag, in tegenstelling tot powercon, stroomvoerend losgehaald worden en de mogelijkheid om tot IP65 te gaan. Tevens wordt deze met male en female connectoren geleverd waardoor je gewoon kunt doorkoppelen. Zie link.
        Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by jans
          Als ik zou investeren in powercon dan werdt het powercon treu.
          Grote nadeel daarvan is dat je nog een extra type connector erbij hebt want op apparaten zit tot op heden gewoon de blauwe Powercon.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by Outline
            Ik neem aan dat je 3x2,5mm2 gebruikt maar in welke lengtes? En inderdaad een prijzige optie...
            Nee, ik gebruik 1,5qmm, de doosjes gebruik ik voor voeding van de back-line, DJ booth en dat soort dingen.

Comment

• Podium Verhuur
              • Mar 2012
              • 480

Als ik zou investeren in powercon dan werdt het powercon treu. Mag, in tegenstelling tot powercon, stroomvoerend losgehaald worden en de mogelijkheid om tot IP65 te gaan. Tevens wordt deze met male en female connectoren geleverd waardoor je gewoon kunt doorkoppelen. Zie link.
              http://www.neutrik.com/en/lighting/p...true1/nac3mx-w
              Het heeft jaren geduurd voordat de gewone powercon geaccepteerd werd. Het zal ook nog heel wat jaren duren voordat de nieuwe geaccepteerd gaat worden. De blauwe powercon is er trouwens ook gewoon in een buiten versie, alleen ken ik de ipwaarde niet.

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

http://www.neutrik.com/en/lighting/p...true1/nac3mx-w
                Dan zou je investeren in zo ongeveer de grootste flop van Neutrik sinds jaren en jezelf meteen op een eiland plaatsen qua compatibiliteit.

Dus of dat slim is?....

Grote nadeel daarvan is dat je nog een extra type connector erbij hebt want op apparaten zit tot op heden gewoon de blauwe Powercon.
                Originally posted by Podium Verhuur
                Het heeft jaren geduurd voordat de gewone powercon geaccepteerd werd. Het zal ook nog heel wat jaren duren voordat de nieuwe geaccepteerd gaat worden. De blauwe powercon is er trouwens ook gewoon in een buiten versie, alleen ken ik de ipwaarde niet.
                Die dripboot voegt qua IP-waarde weinig toe hoor...

Neutrik had verwacht dat iedereen binnen een jaar of 2 de True-One (officiële naam, bekijk 'm eens rustig en zie de woordspeling) geaccepteerd zou hebben als nieuwe standaard.

Dit is juist door onder andere de massale toepassing van de 'oude' Powercon de laatste jaren niet gebeurt en zal de komende jaren ook niet gaan gebeuren ook.

1 van de redenen (naast dat men niet weer kapitalen wil uitgeven aan de volgende ombouwhype) is juist die afwijkende maatvoering. Het feit dat je nog steeds geen kant en klaar paneel kunt kopen voor die krengen zou je genoeg moeten zeggen....
                Last edited by Outline; 23-01-14, 21:47.

Comment

• daviddewaard
                  • Mar 2008
                  • 627

I heb de nieuwe powercon nog steeds nooit in levende lijve gezien.
                  denk dat dat ook nog wel ff zo gaat blijven, aangezien alle grote bedrijven blauwe cee gebruiken en de kleinere bedrijven powercon

en compleet idioot dat die treu-one net een paar mm afwijkt van de NL8 inbouwmaat, moetje weer andere connector panels maken
                  A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• jans
                    • Feb 2003
                    • 869

Als powercon true geen optie is blijft cee-form over. Mits gekozen voor de juiste IP classificatie kun je je kabels overal gebruiken. Neemt wel een hoop meer ruimte in je kabelcase.
                    Powercon voldoet niet aan alle eisen, onder andere het stroomvoerend loshalen van de verbinding, vandaar dat powercon true op de markt gebracht is. Conform wetgeving mocht dit niet compatible zijn met powercon.
                    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Podium Verhuur
                      • Mar 2012
                      • 480

Als powercon true geen optie is blijft cee-form over. Mits gekozen voor de juiste IP classificatie kun je je kabels overal gebruiken. Neemt wel een hoop meer ruimte in je kabelcase.
                      Powercon voldoet niet aan alle eisen, onder andere het stroomvoerend loshalen van de verbinding, vandaar dat powercon true op de markt gebracht is. Conform wetgeving mocht dit niet compatible zijn met powercon.
                      Ach maar dat mag met de euro connector toch ook niet?

Over welke eisen heb je het precies? Want het heeft wel allemaal een keurmerk.

Comment

• Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

Schuko (die wij gebruiken, de rubberen dus) is standaard IP44, net zoals standaard CEE. Wil je echter IP67 met Schuko? Geen probleem!

Normale Powercon heeft als enigste nadeel dat het niet onder last gestoken mag worden, iets wat een hoop in deze branche wel doen. Dat is ook de reden waarom de lamellen-contacten van de chassis vervangen zijn voor volle staven. Herkenbaar aan de zwarte achterkant. Verder voldoet het aan alle eisen.

Maar er zijn wel meer stekkers die niet onder last gestoken mogen worden...

Originally posted by Podium Verhuur
                        Over welke eisen heb je het precies? Want het heeft wel allemaal een keurmerk.
                        Hij bedoeld dat stekkers met verschillende goedkeuringen niet compatible met elkaar mogen zijn.
                        Last edited by Outline; 23-01-14, 22:01.

Comment

• DJ Antoon
                          • May 2005
                          • 1681

Originally posted by daviddewaard
                          I heb de nieuwe powercon nog steeds nooit in levende lijve gezien.
                          Barco LiveDots gebruikt ze onder andere op de nieuwe serie ledwalls.

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Bij amp modules bijvoorbeeld is het bijna niet te voorkomen dat je onder last steekt. (net als bij een laptop trouwens)

Comment

Working...