rackje (her) bouwen mbt stroom
Collapse
X
-
Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı -
Een draad welke je klemt, bijvoorbeeld onder een schroef, moet je nooit vertinnen.
Tin is namelijk zacht materiaal dat altijd zal blijven vloeien. Een vertinde draad zal dus nooit echt strak onder een schroef zitten en op den duur zelfs loskomen. De storing lijkt me dan duidelijk.
En ja ik weet dat vele leveranciers kabel leveren met de draden gestript en vertind, maar dat doen ze dan allemaal verkeerd. In elk geval voor draad die geklemd zal gaan worden.
Een draad onder een schroef kun je het beste afwerken met een adereindhuls. Kabelschoenen ("Amp-jes")zijn ook een prima alternatief, maar nemen meer ruimte in.Comment
-
Het probleem is namelijk, dat je het soldeersel niet goed meer van de lipjes afkrijgt, en dat je de amp schoentjes dus contact laat maken op een (zacht) oppervlak van soldeertin. Da's nog veel erger dan dat je nu hebt!Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!Comment
-
-
Mits goed gedaan en met een krimpkousje geïsoleerd is daar ook niks mis mee.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Als we dan toch bezig zijn:
Eigenlijk horen powercon chassisdelen in een gesloten behuizing met trekontlasting voor de kabel(s) waarbij alle aanraakbare metalen delen zijn geaard.
Maar goed, dat doet bijna niemand... Wat is dan het minst slechte alternatief op basis van een kaal D-hole paneeltje:
Aders met kabelschoentjes of dmv solderen vastzetten aan powercon. Laat de aarddraad enkele cm langer dan fase en nul. Leg ook een aarddraad naar een blank stuk van het 19" paneel (oogje vastzetten met schroef). Per ader een stukje krimpkous en ook om het geheel (incl powercon) een stuk krimpkous. Zet de kabel goed vast (2 of meer tiewraps) aan het paneel zodat de aders bij de powercon niet kunnen bewegen als de kabel beweegt (hiermee neem je het nadeel van solderen weg: breuk op overgang naar vertind). De aarddraad laat je langer zodat deze als laatste loskomt, mocht er toch een flinke ruk aan de kabel worden gegeven. De aarddraad naar paneel moge duidelijk zijn waarom. Iemand nog aanvullingen?As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.Comment
-
@hitvision: geen idee wat het weegt, het is goed handelbaar en staat op wielen, ook heb ik een grote bus met laadklep.. Scheelt een hoop tillen,
Rackje is ook zeer snel plug en play zo,
kabels erin en draaien,
het rackje even mee aarden is inderdaad een goeie optie dit ga ik ook even doen!Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)Comment
-
Als we dan toch bezig zijn:
Eigenlijk horen powercon chassisdelen in een gesloten behuizing met trekontlasting voor de kabel(s) waarbij alle aanraakbare metalen delen zijn geaard.
Maar goed, dat doet bijna niemand... Wat is dan het minst slechte alternatief op basis van een kaal D-hole paneeltje:
Aders met kabelschoentjes of dmv solderen vastzetten aan powercon. Laat de aarddraad enkele cm langer dan fase en nul. Leg ook een aarddraad naar een blank stuk van het 19" paneel (oogje vastzetten met schroef). Per ader een stukje krimpkous en ook om het geheel (incl powercon) een stuk krimpkous. Zet de kabel goed vast (2 of meer tiewraps) aan het paneel zodat de aders bij de powercon niet kunnen bewegen als de kabel beweegt (hiermee neem je het nadeel van solderen weg: breuk op overgang naar vertind). De aarddraad laat je langer zodat deze als laatste loskomt, mocht er toch een flinke ruk aan de kabel worden gegeven. De aarddraad naar paneel moge duidelijk zijn waarom. Iemand nog aanvullingen?
Het is zonder trekontlasting,
wel zo te bestellen bij Neutrik
grtz
NesWeest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
SpeakertechLast edited by speakertech; 27-02-14, 11:52.Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sıComment
Comment