Draadloze microfoons antennes combineren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AMX_Pete
    • Mar 2008
    • 79

Originally posted by NesCio01
    Bij een passieve splitter? Sorry, snap je nog steeds niet.
    2 in, 4 uit om daarvandaan de ASP 2 en de ASA 1 te voeden.
    Voor de duidelijkheid, hieirn gaan de 2 vlaggen, waarna de signalen gaan
    naar de ASP 2 en ASA 1.
    ASP 212 is DC gekoppeld, ofwel : 12V fantoomvoeding van de antenne aansluiting op de ontvanger is beschikbaar voor actieve antennes of in-line versterkers.
    Last edited by AMX_Pete; 23-02-14, 11:20.

Comment

• djyellow
      • May 2003
      • 83

Bedankt voor ieders reacties!

Dus om het even kort samen te pakken.

Passive distributie: weinig tot geen probleem om een 75 ohm verdeler te nemen.
      Actieve distributie/versterker: MOET 50 ohm zijn anders problemen....
      Antenne: Het liefst zo selectief mogelijk.

Heb ik het zo goed heel kort samen gevat ?

Indien dit klopt is er voor mij nog maar één probleem te vangen. Een 50 ohm versterker die de verliezen van de multi-tabs/verdelers compenseert toch ?

Comment

• Paul10
        • May 2012
        • 122

Ik ben zeker dat het 4G gerelateerd is. Ruim een jaar geleden toen die produktie in Parijs begon
        Dat lijk mij dan wel duidelijk ja ;-) Interessant, zeker aangaande het gebruik van de duplex cap. Ik ben benieuwd of het intermodulatie is of een frontend die over de zeik gaat, heb je een meting verricht?

LDPA's (of de vlaggen) zoals ze zowat alle fabrikanten ze aanbieden
        Weer wat geleerd wist niet dat LPDA smalbandig te maken zijn, van nature zijn ze bedacht voor breedbandige toepassingen, Ik denk dat ik er aanstonds maar eens één ga maken, en testen hoe smalbandig ze werkelijk worden, een Yagi is van nature wel smal-bandig en ook op een PCB te maken.

Het idee van te gaan bandpass filteren, had ik al ook al overwogen
        Het is vrij simpel om een helical filter toe te passen. je kan ze op vele frequentie standaard kopen, en zelf maken is ook niet echt veel werk. de A12AD heeft intern ook een helical filter welke vrij simpel af te stemmen is op de juiste frequentie, heb je wel een SA nodig met tracking, maar ga ervan uit dat je die wel hebt als je de service voor Shure gedaan hebt.

Een tijd geleden ben ik met een paar collega's gaan testen met onder andere HA-8089
        Ik gebruik zelf eigenlijk Alleen nog maar CP echter niet die van Sennheiser of Shure (welke eigenlijk van professionalwireless is) en beide helical antennes zijn. Er zijn ook Fractal Antennes men noemt het CP maar zijn eigenlijk vert. en horz. gepolariseerd, zoals: http://clairglobal.com/fractal-cf1090/ en http://www.kaltmancreationsllc.com/r...-antenna-html/. welke veel voordeliger zijn en makkelijker met vervoer. laatst ook de http://www.mipro.com.tw/p4_en.html?gid=124 getest, en werkt ook wonderbaarlijk goed.

Comment

• Paul10
          • May 2012
          • 122

Originally posted by djyellow
          Bedankt voor ieders reacties!
          Passive distributie: weinig tot geen probleem om een 75 ohm verdeler te nemen.
          Actieve distributie/versterker: MOET 50 ohm zijn anders problemen....
          Antenne: Het liefst zo selectief mogelijk.

Heb ik het zo goed heel kort samen gevat ?

Indien dit klopt is er voor mij nog maar één probleem te vangen. Een 50 ohm versterker die de verliezen van de multi-tabs/verdelers compenseert toch ?
          De verliezen in je splitter/ kabels moet je compenseren, dit kan ook met een active antenne. echter weet ik niet of de multie/taps / verdelers DC gekoppeld zijn, ander moet je een T-bias gebruiken om een in-line(phantom) voeding te creëren.

Bij de versterker gaat het niet zozeer om of hij 75 of 50 ohm is het is meer de versterking en S/N die je in de gaten moet houden. maar er zijn zeker mooie/beter alternatieven.

Selectiviteit is altijd goed, hoe meer je weg filtert om de gebruikte frequenties heen hoe minder kans op vervelende bij-producten, deze selectiviteit kan ook in je versterker zitten. of ergens anders tussen je antenne signaal, echter is het lastig te vinden aangezien breedband de mode is op het moment.
          Last edited by Paul10; 23-02-14, 22:24.

Comment

• DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

Originally posted by NesCio01
            Die voeding begrijp ik niet helemaal. Ik heb een blokje 2 in/ 4 uit
            (heb hier even het typenr. niet, iets van ASP 116?).
            Dit is een passieve signaalsplitter, waar geen voeding aan te pas komt
            (voor zover ik dat zie).

grtz

Nes
            Ik ging uit van de oer ASP dus de 1 of 2, daar zit een voeding verdeling voor de ontvangers en voeding voor de antennes in, de rest is passief.

Comment

Working...