Compatibiliteit diverse digitale multi kabels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vester86
    • Jul 2010
    • 164

Originally posted by NesCio01
    Haha,
    [...]
    Verder kan nog iets je opvallen, het is moeilijk maar toch......
    [...]
    2 verschillende LK's?

Comment

• qvt
      • Oct 2009
      • 721

Veel succes om een apparaat te maken wat diverse concurrenten samenbrengt in een "universele" doos voor een paar tientjes. De enigste universeel haalbare opties zijn MADI via een madiface oid of dante via de dante soft/hardware.

Originally posted by showband
      ik realiseer me ineens dat een breakoutbox voor PC/apple met een paar cat aansluitingen en een stuk "vertaalsoftware" een serieuze markt begint te krijgen....

van die paar honderdduizen digitafels en stageboxen zullen er best een paar duizend mensen een paar tientjes over hebben om incidenteel crossgender wat dingen te mengen.
      hmmmmmm
      There is no substitute for imagination

Comment

• NesCio01
        • May 2010
        • 1987

Originally posted by vester86
        2 verschillende LK's?

Scherp! Ook erfenisje van hergebruik.

grtz

Nes
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• specz
          • Aug 2012
          • 4

Misschien al te laat maar kijk zeker eerst even naar Dante.

Dat is namelijk een merk onafhankelijk protocol dat met normale computer spullen werkt (router, switch etc.). Het gemak dat je wellicht kent van die netwerken is nu ook onder ons handbereik. Met de Gigabit spullen van nu is er ook geen enkel probleem meer met bandbreedte. Dus ik zou eerst even daar naar kijken en dan (wellicht) een mixer zoeken die dat protocol gebruikt (Yamaha zit er vol in, soundcraft inmiddels ook). Xilica processors hebben inmiddels ook al Dante. Makkelijker kan het niet, alles op hetzelfde 'computer' netwerk.

De Dante trein wordt snel langer...

Comment

• PvG
            • Sep 2012
            • 979

Originally posted by specz
            De Dante trein wordt snel langer...
            Allemaal waar, maar je raakt met het bovenstaande ook het zwakke punt: latency. In een live situatie mag de latency niet te groot worden: 5-10ms is echt het maximum en dat geldt voor de gehele keten van digimic, digisnake, digimixer, evt fx, digisnake, processor, amp, ... Het nadeel van een routeerbaar protocol zoals dante is dat het (iets) meer latency toevoegt dan de point-2-point protocollen en ook de insteek/conversie kaarten in mixers kunnen daar een schepje bovenop doen. Iets om rekening mee te houden.
            As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• specz
              • Aug 2012
              • 4

Ik heb er nog niet zo veel ervaring mee maar volgens mij is dat geen probleem. Gigabit hoor! Dante heeft het zelf over minder dan 1 milliseconde.

Comment

Working...