GAIN versterker inregelen met multimeter?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

GAIN versterker inregelen met multimeter?

We hebben een EAW set gekocht voor het jeugdhuis (sub en top) en een Lap fp10.000q en een DBX Driverack PA2.

Die versterker is natuurlijk veel te zwaar. Reden waarom we die genomen hebben, om later de mogelijkheid zouden hebben nog een 2de set bij aan te schaffen.

Subs hebben 1000w bij 4 ohms AES nodig, toppen 500w AES bij 8 ohms.
    Klopt mijn berekening: vb voor de subs: 1000w x 4ohms en daar de vierkantswortel van trekken = 63v AC,

Als ik dan de gain opendraai met de multimeter op de speakeroutputs tot 63v AC staat de gain dan goed ingeregeld?
    Last edited by frederic; 03-04-14, 12:01.
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Originally posted by frederic
    Als ik dan de gain opendraai met de multimeter op de speakeroutputs tot 63v AC staat de gain dan goed ingeregeld?
    Bij 50-60 Hz zal dit met een sinus redelijk kloppen, hoger niet, of je moet een mooie true rms meter hebben.

Comment

• MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

Ik zou je limiters en gain instellen in de driverack regelen, niet met de knoppen op de versterker.

Dus versterker maximaal open, en met de driverack zorgen voor een goede gain-structuur en bescherming dmv limiters.

Comment

• PvG
        • Sep 2012
        • 979

Op de achterkant van de lab zouden dipswitches moeten zitten voor het instellen van de voltage peak limiter en de gain. Regelaars op front max open zetten en gain op achterzijde zo laag mogelijk (waarbij je nog wel tegen peak voltage zit met -18dB full scale op de dbx). Limiters op dbx tegen peak amp laten ingrijpen.
        As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

Working...