Kan dit ??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mr Dj
    • Jan 2002
    • 836

Kan dit ??

Kan het gebeuren dat als je versterkers vol staan te knallen ( tegen clippen aan ) en de stroom valt ineens uit dat er 1 of meer versterkers kapot gaan ? Zo ja, wat gaat er dan meestal kapot en hoe kan dit ?

Maar ik heb Denon (en hoe)
  • Danny duyts
    • Feb 2002
    • 87

Volgens mij mag dit niet kunnen. Lijkt me toch dat je versterkers tegen vershillende wisselingen op het lichtnet beveiligd zijn.

Heb er zelf geen ervaring mee, maar mij lijkt 't onmogelijk

Comment

• Arie de W
      • Oct 2001
      • 176

In normale omtandigheid mag je versterker niet kapot gaan kan zijn dat er een zekering kapot is.

Arie
      Arie

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

de vraag is:
        1) waarom knalden die zekeringen?
        2) WAT is er stukgegaan in je versterkers?

lekker belangrijk!
        lekker belangrijk!

Comment

• movinghead
          • Aug 2001
          • 559

Misschien waren je versterkers wel ineens stuk en maakten die sluiting... dan viel daardoor de stroom uit...
          Oorzaak gevolg situatie

-----But first there was Light-----
          [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• Remco vd Werff
            • Apr 2001
            • 753

Het was toch een vraag, van: "als dit...wat dan"??

Nog niets aan de hand dus.

Groeten, Remco
            Groeten, Remco

Comment

• Mr Dj
              • Jan 2002
              • 836

nou ik stel deze vraag aan de hand van wat iemand mij vertelde, dat het slecht is als je ineens de stekker uittrekt van een versterker die vol staat te knallen. Hij beweerde dat de versterker hierdoor zelfs kapot zou kunnen gaan.

dus vandaar mijn vraag.

Comment

• Reemski
                • Dec 2001
                • 690

Dat zeg ik ook ja....

Die dag dat een onwetend iemand in een bezopen lollige bui mijn stekker eruittrekt....

"Yep, pay up mate... Mijn amp is kaduuk...."

Maar ik weet niet of dit kan. Lijkt me sterk

Comment

• -Aart-
                  • Jul 2001
                  • 801

Volgens mij zou een normale amp hier gewoon tegen moeten kunnen.
                  Als je stop eerst even gaat staan sputteren (heb t wel eens gehad, heel gare stoppenkast in het oude kamerlingh onnes lab hier te leiden)
                  is het mogelijk dat je zekering eruit vliegt. Je amp er echt stuk mee krijgen lijkt me echter lastig.
                  Last edited by -Aart-; 25-04-06, 14:30.

Comment

• Roland
                    • Jan 2001
                    • 480

Direct kapot gaan zal niet gebeuren. Maar als het maar vaak genoeg gebeurt zal op den duur het vermogen en de geluidskwaliteit minder worden. Als er dus een zekering door gaat draai dan zo snel mogelijk de volume knopjes van je AMPS dicht en zet de uit. Het ergste is als je AMPS vol open staan voordat je de stroom inschakelt.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Comment

• -Bart-
                      • May 2001
                      • 827

onderbouw deze stelling eens......?

B.Sliggers
                      <font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

Comment

• Daan Hoffmans
                        • Aug 2000
                        • 1225

Een beetje versterker heeft inschakelvertraging.........

Ik heb ook een site........
                        M'n baas heeft EAW olé olé!
                        <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• -Aart-
                          • Jul 2001
                          • 801

citaat:
                          Direct kapot gaan zal niet gebeuren. Maar als het maar vaak genoeg gebeurt zal op den duur het vermogen en de geluidskwaliteit minder worden.
                          ???? Ik ben ook wel benieuwd. Als je Elco'tjes daar al niet tegenkunnen is er iets mis lijkt me ...
                          Last edited by -Aart-; 25-04-06, 14:30.

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Lijkt me eerder een probleem voor je speakers, die zien ineens een feine geleikstroom, omdat de voedingsspanning instort. Meestal niet echt fijn voor je spoelen....

Tuba or not Tuba, that's the question...

Comment

• Mr Dj
                              • Jan 2002
                              • 836

JAAAA ik heb het gevonden....ik heb even in het boek van mijn broer "toegepaste wiskunde" ( van de HTS )
                              ik heb daaruit een stukje gescanned en op i-net gezet, dus wat je leest staat letterlijk in het boek. het is verdeeld over 2 plaatjes want het stond op 2 blz.

Latest news coverage, email, free stock quotes, live scores and video are just the beginning. Discover more every day at Yahoo!

Latest news coverage, email, free stock quotes, live scores and video are just the beginning. Discover more every day at Yahoo!

Dussss...( eenvoudig gezegt ).....zoals je al hebt gelezen in het 1e stukje zie je dat er een spanningspiek ontstaat bij een stapvormige spanningswisseling. ( bijvoorbeeld van 220V naar 0V ) en dat er dan een grote spanningspiek veroorzaakt wordt. Maar zoals je bij het 2e stukje gelezen hebt zie je dat de meeste apparaten meestal wel een bepaalde weerstand bieden. bij een versterker wordt deze weerstand veroorzaakt door de potmeter van je volumeknop. als deze " dicht " staat bied hij voldoende weerstand tegen de spanningspiek. MAAAR als deze "open" staat kan het zo zijn dat hij niet voldoende weerstand bied en dat de versterker kapot gaat ( hoogstwaarschijnlijk de eindtrap ).

DUS HET KAN WEL.

Comment

Working...