Stroom Conditioners

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Originally posted by Dj Gino V
    Beste,

ik gebruik:
    Bespeco PT900FM Platinum Series Microphone Cable
    Da's dan 10 euro voor het materiaal en 20 euro voor de naam en de holle retoriek. Evenwel kunnen ze best aan de gestelde eisen voldoen. Over de technische uitrusting, symmetrisch of a-symmetrisch geen woord. Zal waarschijnlijk wel.
    Ook is het niet OK om bijvoorbeeld de XLR stekerhulzen te aarden aan de afscherming van de kabel. Het aardpunt no 1 van de XLR, hoeft niet persé hetzelfde te zijn als dat van het XLR chassisdeel. Dat kan dan ook al weer een aardlus opleveren. Er zijn vele addertjes onder het audiogras.

Speakertech
    Last edited by speakertech; 04-05-14, 15:33.
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Staaf
      • Feb 2003
      • 398

Originally posted by NesCio01

Verder vraag ik me af of LED wel storingsvrij is?

Tot voor enige maanden bezat ik een aantal Showtec Par 56 led parren (Niet de eco's). Telkens dat ik deze in het magazijn in een contacdoos prikte begon mijn radio (gewone philips portable) te fluiten.
      Ben er dus wel zeker van dat Led ook niet in alle gevallen heilig is.
      Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Wat er ook mis is, ik geloof niet dat je het oplost met een power conditioner.
        Denk dat je systematisch moet gaan zoeken waar het probleem vandaan komt en het dan bij de bron aan moet pakken.
        Die power conditioner is vergelijkbaar met in de vrieskou gaan staan als je koorts hebt. :P
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• speakertech
          • Jan 2008
          • 1697

Originally posted by MusicXtra
          Wat er ook mis is, ik geloof niet dat je het oplost met een power conditioner.
          Denk dat je systematisch moet gaan zoeken waar het probleem vandaan komt en het dan bij de bron aan moet pakken.
          Die power conditioner is vergelijkbaar met in de vrieskou gaan staan als je koorts hebt. :P
          Exact wat ik de hele thread al probeer aan te geven. Kabels met siliciumvulling helpen je niet van de storing af........
          Speakertech
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Originally posted by NesCio01
            Waar mogelijk geniet het echt grote voorkeur om licht en geluid te scheiden.
            Echter hou er rekening mee dat twee verschillende wandcontactdozen (zelfs elk op een eigen groep in de meterkast) nog steeds kan betekenen dat ze gekoppeld zitten op één (dezelfde) fase van het lichtnet. Dan heb je theoretisch gezien nog geen aparte aansluiting en hiermee geen scheiding of oplossing van het probleem. Als ik het zo lees dan denk ik dat de TS veelal op locaties komt met maar één fase (eigen huis en tuin feesten). Kun je eens aangeven op wat voor soort locaties jij komt?

Heb je er bijvoorbeeld al eens aan gedacht dat op locaties (als je de soort feesten doet die ik vermoed) met één fase ook o.a. een koelkast, koffiezetter, magnetron, etc wel eens voor problemen kan zorgen.

Verder ben ook ik van mening dat welke conditioner (misschien dat Andrélon wat kan betekenen) dan ook het probleem niet gaat oplossen. Net als andere in dit topic heb ik er nog nooit een gebruikt en/of nodig gehad. Problemen met (aard)brommen kunnen bij mij tot nu toe altijd herleid worden naar (be)kabelfouten. Dit bij de bron oplossen/aanpakken is dan de oplossing.
            Last edited by vasco; 06-05-14, 12:16.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Zelfs met licht en geluid op dezelfde fase geloof ik er nog niet in, hoeveel festivalletjes draaien er niet op één aggregaat waar zowel licht als geluid op staan?
              Met de huidige LED verlichting gebeurd het zo vaak dat het licht zelfs vanaf de power distributor van een van mijn amp-rackjes gevoed wordt, nog nooit een probleem mee gehad.
              En als geluidsapparatuur zo gevoelig zou zijn voor netvervuiling zou dat betekenen dat de koelkast van de buren al voor problemen zou kunnen zorgen.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• drbeat
                • Jun 2012
                • 671

Originally posted by MusicXtra
                Zelfs met licht en geluid op dezelfde fase geloof ik er nog niet in, hoeveel festivalletjes draaien er niet op één aggregaat waar zowel licht als geluid op staan?
                Met de huidige LED verlichting gebeurd het zo vaak dat het licht zelfs vanaf de power distributor van een van mijn amp-rackjes gevoed wordt, nog nooit een probleem mee gehad.
                En als geluidsapparatuur zo gevoelig zou zijn voor netvervuiling zou dat betekenen dat de koelkast van de buren al voor problemen zou kunnen zorgen.

Storingen...met licht... Licht is zelf ook een golf/sinus, vergeet dat niet.
                Vroeger: waar ik wel eens problemen mee heb gehad is dat een bepaalde kleur zelfs brom gaf...logisch, soms komen kleuren heel akelig dicht bij het spectrum van geluid kwa sinus.
                Niet erg, als je weet welke kleuren dat zijn. (paars gaf bij mij vaak problemen) Waarom? tja...

De laatste tijd, met invalklusjes.. zie ik dat licht en geluid prima samen gaan, vroeger met die hittebakken was het altijd gezeik, brommen, storingen, stinken, enz... maar nu? die lichtnicht gebruikt gewoon haast niks meer met dat led gebeuren. Ideaal, je brand je haren niet meer als er zo'n par vlak boven je knar hangt, als je vol in het licht gezet wordt dan brand je niet meer weg door alle hitte, en je hebt op al die par lampen alle kleuren van de regenboog.
                EN brommen? of last van storingen door de kleur licht? dat is verleden tijd. Het enige vind ik altijd dat smerige gerook....tijdje terug zo'n gast die de laatste, minst verhuurde rookdoos mee kreeg... zet maar lekker onder t podium van de drummer... Nou dat heb ik geweten...heel de avond in zo'n elektrisch rookluchtje gezeten..alsof ze dat ding gewoon aan het smelten waren zodat daar de rook vanaf kwam... Bedankt heej!

Waar wij voornamelijk veel plezier halen uit die conditioners is heel simpel... TL verlichting...opstarten van die dingen... of een starter die binnenkort naar de eeuwige stroomvelden gaat verhuizen... Die geven vaak problemen. Omdat die dingen in kroegjes vaak overal hangen, en overal aan en uit gaan en die groepen overal aan elkaar zijn geknoopt zijn die APCs bij ons geen overbodige luxe... ook in de oefenruimte hebben we er veel plezier van. Het wil immers nog al eens dat de verwarming aan slaat, (wij oefenen in een grote garage met zo'n luchtverwarmingsunit) Dat aanslaan dat hoorden we, en was erg heftig. Nu zijn we daar volledig vanaf..

Vaak zijn storingen of terug te brengen naar de gebruikte kabels, of het punt waar je het vanaf haalt, en de installatie wat daar achter zit. Zit je bij de keuken ingeprikt? of bij de tap? tja... dan zijn die APCtjes toch echt een verbetering..Het lost immers die zaken op, waar wij geen invloed op kunnen uitoefenen.
                Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4524

Originally posted by drbeat
                  De laatste tijd, met invalklusjes.. zie ik dat licht en geluid prima samen gaan, vroeger met die hittebakken was het altijd gezeik, brommen, storingen, stinken, enz... maar nu? die lichtnicht gebruikt gewoon haast niks meer met dat led gebeuren. Ideaal, je brand je haren niet meer als er zo'n par vlak boven je knar hangt, als je vol in het licht gezet wordt dan brand je niet meer weg door alle hitte, en je hebt op al die par lampen alle kleuren van de regenboog.

EN brommen? of last van storingen door de kleur licht? dat is verleden tijd.

Het enige vind ik altijd dat smerige gerook....tijdje terug zo'n gast die de laatste, minst verhuurde rookdoos mee kreeg... zet maar lekker onder t podium van de drummer... Nou dat heb ik geweten...heel de avond in zo'n elektrisch rookluchtje gezeten..alsof ze dat ding gewoon aan het smelten waren zodat daar de rook vanaf kwam... Bedankt heej!
                  eh, het zijn niet de PAR lampen die storingen geven, het zijn de dimmerpacks.

brommen en storen kunnen LED lampen ook als de beste.
                  Hangt van meer zaken af.
                  "Smerige rook" is net zoals volgspots. Als het op de goede manier met goed materiaal gedaan wordt..... Dan moet je gewoon geen artiest worden als je ze vervelend vind.
                  lekker belangrijk!

Comment

Working...