digico vraagje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Originally posted by jeroenw
    Lol, dat is dan eigenlijk oom weer hetzelfde Ethernet is een protocol, RJ45 is een hardware niveau. Maar dat is muggenziften
    How sorry, maar dit is zooo fout dat ik dit toch recht moet zetten voor dit in andere draadjes ook onduidelijkheid veroorzaakt:
    Ethernet is een netwerkstandaard, GEEN protocol! TCP/UDP/FTP/... zijn de protocollen die op de ethernetlaag draaien maar ethernet zelf is dus GEEN protocol!
    RJ45 is de benaming van de stekker! Kan zowel voorkomen bij ethernet als bij ISDN als bij een wired remote control van Martin ;-)
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Originally posted by laserguy
      How sorry, maar dit is zooo fout dat ik dit toch recht moet zetten voor dit in andere draadjes ook onduidelijkheid veroorzaakt. ;-)
      Dank. Ik denk dat als iemand beweert dat dmx en aes/ebu hetzelfde is er wel commentaar komt. terwijl hierbij de connector toch ook vaak dezelfde is, als ook de gebruikte signaalnivo's. (RS485)

Comment

• AMX_Pete
        • Mar 2008
        • 79

Termen, benamingen... wat het in de volksmond heet enzo
        De benaming RJ-45 die we allemaal vlot gebruiken, is niet eens correct.
        De "echte" RJ-45 heeft een uitstulping, een nokje aan één kant en is alleen bedoeld voor telefonie.

Comment

• Hitvision
          • Jun 2003
          • 388

[Offtopicomde]Dat noem je dan weer RJ-12[/Offtopicmode]
          Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• Carl
            • Nov 2000
            • 907

Maar Pete heeft wel gelijk, de plug die we voor Ethernet etc. gebruiken mag geen RJ heten, het is nl. GEEN Registered Jack. Hij heet 8P8C. Maar is wel een hoop gezeur en de hele wereld noemt het RJ45.
            De echte RJxx pluggen worden naar mijn idee nauwelijks gebruikt, ik kom ze nooit tegen.
            De telefonie connectoren zijn RJ11, RJ14 en RJ25. Dit zijn de 6-polige, met 2 of 4 of 6 kontakten.
            Helaas heb ik nooit uit kunnen vinden hoe en waarom we die dingen die we wel gebruiken nou anders zijn gaan noemen,ik ken de 6P6C al sinds jaar en dag als de RJ12, maar die heet officieel RJ25. Heel vreemd allemaal.
            Er zal misschien wel logica in zitten, maar ik heb hem niet kunnen ontdekken. RJ12 bestaat volgens mij niet echt, hoewel diverse bronnen deze toch weer aanduiden als de 6P6C.
            ??? Confused? You won't be after this episode of 'Soap'!

aanvulling: een beetje lezen verklaart wel wat; de definitie van een RJ plug bevat niet alleen de fysieke vorm van de connector, maar daar hoort de manier van bedraden en gebruiken ook bij.
            Voorbeeldje: de 8P8C die gebruikt wordt voor ISDN BRI heet dan RJ49C, dezelfde plug, maar gebruikt voor 4 analoge netlijnen heet RJ61X. Als je hen zodanig aansluit dat een alarm installatie de netlijn kan afpakken, noem je het RJ31X.
            Blijft een heel ingewikkeld gedoe.

En dan te bedenken dat dit begon met een Digico vraagje........
            Last edited by Carl; 03-07-14, 23:00.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.
              Iedereen kent de connectoren als RJ45 dus ik hou dat lekker zo vol.
              Anders sta je iedere keer dit verhaal uit te leggen.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                • Jun 2010
                • 640

Idd praat gewoon over RJ45 en netwerkkabel dan snapt iedereen het. Volgensmij houden de fabrikanten zich wel aan draadvolgorde dus mag dat allemaal geen probleem zijn en is het gewoon weer een netwerkkabel

Comment

• NesCio01
                  • May 2010
                  • 1987

Originally posted by vdlaanlichtengeluid
                  Idd praat gewoon over RJ45 en netwerkkabel dan snapt iedereen het. Volgensmij houden de fabrikanten zich wel aan draadvolgorde dus mag dat allemaal geen probleem zijn en is het gewoon weer een netwerkkabel

Ik bedoel maar.......... (Plaatje is overigens voor de nieuwe modellen
                  van deze fabrikant achterhaald. Die draaien wel met een gewone twisted Cat 5.

grtz

Nes
                  Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Carl
                    • Nov 2000
                    • 907

Ja, klopt, ik gebruik ook altijd de term RJ45, net als de hele wereld. En de connector van de telefoon noemt iedereen gewoon RJ11.
                    Soms is "useless knowledge" ook gewoon leuk en als je dat niet vind, lees je het gewoon niet, lekker makkelijk toch?

Comment

• MarkRombouts
                      • Jan 2005
                      • 1391

Ander digico vraagje.

Als ik een SD11 zou kopen. Kan deze dan later worden geupgrade naar een SD11i ??

Comment

• vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

Schijnt mogelijk te zijn door een key-/unlockcode aan te vragen bij DiGiCo om zo op een SD11 de extra SD11i functies actief te maken vanaf firmware V532. Anders een mailtje naar DiGiCo doen met je vraag dan weet je het zeker.

Bron: http://www.proaudiospace.com/group/d...AGroup%3A39578
                        Regarding the SD11 when you down load the v532 software it is a SD11, but also has the codes to make it a SD11i. Gloabally the SD11 can be purchased as a SD11 or a SD11i. The SD11i has added features, whereas the SD11 is a bit slimmed down so the unit could be offered at a bit lower cost in parts of the world. In the US we only sell it as a SD11i because so far everyone wants the additional items.

When you do the updates there is instructions to get a code that you email the UK and they will give you a key coed back to turn on the additional features.

Matt Larson

US National Sales Manager

DiGiCo-Group One Limited

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Wat is het verschil tussen een SD11 en SD11i ?

Comment

• jadjong
                            • Oct 2003
                            • 654

Extra galm.

Comment

• MarkRombouts
                              • Jan 2005
                              • 1391

Kun je best heel makkelijk zelf vinden hoor. Kijk eens op de website van Digico........

Comment

• rdreiers
                                • Nov 2009
                                • 407

Zit toch wel een behoorlijk verschil in, dacht dat flexi input inhield stero input op 1 schuif, je gaat dus naar 32 stereo's, daarbij 2 extra mutiband comp., 2 extra dynamic eq's en twee ex fx'n.

Dacht trouwens dat die update niet meer gratis is, maar daar kan Jaap je me meer over vertellen.

Richard

Comment

Working...