Oormic

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Oormic

Op de laatste PA-beurs, heb ik voor een tientje een dolle aankoop gedaan. Iedereen doet wel eens een gokje nietwaar.
    Het zijn gebruikte oormicrofoontjes en ik vroeg me af of iemand daar een merk aan kan hangen. Gewoon uit nieuwsgierigheid. De plug is een vierpolige mini XLR (SHURE bedrading)

Speakertech
    Last edited by speakertech; 13-04-15, 13:48.
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı
  • Big Bang
    • Apr 2008
    • 652

Countryman E6 / shure WCE6 of een copy daarvan. Als het inderdaad een countryman is, is het voor een 10tje een erg leuke koop.
    Last edited by Big Bang; 15-09-14, 12:31.
    It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

Originally posted by Big Bang
      Countryman E6 / shure WCE6 of een copy daarvan. Als het inderdaad een countryman is, is het voor een 10tje een erg leuke koop.
      Zullen wel copieën zijn. Bij de E6 kan de aansluitkabel losgenomen worden en bij mijn exemplaren niet, tenzij iemand daarover weer een krimpkousje heeft gedaan.

Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Zal wel een copy zijn, Countryman heeft toch een wat andere 'boog' en rankere mic.
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• daviddewaard
          • Mar 2008
          • 627

Ziet er uit als het type die audio XL verkoopt, weet t merk zo ff niet is duits
          A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• speakertech
            • Jan 2008
            • 1697

Originally posted by daviddewaard
            Ziet er uit als het type die audio XL verkoopt, weet t merk zo ff niet is duits
            XL verkoopt ondermeer AKG, maar die zien er toch heel anders uit.

Speakertech
            Last edited by speakertech; 15-09-14, 20:13. Reason: Tikfout

Comment

• daviddewaard
              • Mar 2008
              • 627

Originally posted by speakertech
              XL verkoopt ondemeer AKG, maar die zien er toch heel anders uit.

Speakertech
              is geen AKG maar iets wat zelf ontwikkeld is, heb er paar keer mee gewerkt en vergeleken met DPA/ counrtyman en die dingetjes van audioXL klonken veel voller en hadden bijna 10db meer gain before feedback.
              zal eens uitzoeken wat t merk van die dingetjes is
              A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• remixed
                • Mar 2009
                • 22

Lijkt een beetje op de DAP versie? (http://www.highlite.nl/Shop/Products...duct_id=114402)

Heeft iemand trouwens een adres voor een verloop van dit 4polige xlr naar sennheiser beltpacks (minijack lock oid)?

Comment

• iamd
                  • Dec 2003
                  • 23

Originally posted by remixed
                  Heeft iemand trouwens een adres voor een verloop van dit 4polige xlr naar sennheiser beltpacks (minijack lock oid)?
                  Dat gaat niet, deze mic heeft phantom nodig (pin 4). Er schijnen kastjes op de markt te zijn om dit op te lossen maar dan kan je net zo goed een andere mic kopen die geen phantom nodig heeft.

Comment

• NesCio01
                    • May 2010
                    • 1987

Lijkt een beetje op de DAP versie? (http://www.highlite.nl/Shop/Products...duct_id=114402)

Is het 4-polig XLR of Lemo?

Verder verlopen is niet aan te raden. Op je bodypack wordt
                    het verlopen wel topzwaar.

Systeem van DPA (microdot) is dan wel erg slim. Daar schroef je
                    de plug die je nodig hebt op en gaan.
                    (kost wat, maar je hebt ook wat )

grtz

Nes
                    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Big Bang
                      • Apr 2008
                      • 652

Røde heeft een soortgelijk systeem. Ik heb hier meerdere hs1p headsets, ben er erg tevreden over.
                      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• speakertech
                        • Jan 2008
                        • 1697

Waar de link naar verwijst is toch wel wat anders. Dat is een beugelmicrofoon en volgens de afbeelding zit tussen de capsule en de beugel een flexibel stuk.
                        Ik heb de micro'tjes uitgetest bij een amateur toneelclub (weinig risico) en ze werken naar behoren. Ik kan ze niet vergelijken met duurdere exemplaren als DPA enz. , omdat ik met mijn geluidsbusiness niet in het segment zit waar de budgetten ruim genoeg zijn. De spelers waren enthousiast, daar waren het dan ook amateurs voor.

Op de beurs ging ik er vanuit dat ingeval het niets was of defect, er toch vier mini XLR's aan zaten, die het bedrag zowat al waard zouden zijn.

Speakertech

Comment

Working...