Hazer aansturen via lichttafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SpideY
    • Apr 2013
    • 11

Hazer aansturen via lichttafel

Ik zit met een technische vraag waar jullie hopelijk mee kunnen helpen.
    We hebben een hazer(martin magnum 2000) geleend die ik zou willen aansturen via de lichttafel (adb cantor 48).
    Ik heb er al een splitter (briteq) tussen geplaatst maar helaas zonder resultaat.
    De lichttafel kan ik wel aansturen maar de hazer niet.

Dmx kabel van lichttafel achteraan in gestoken bij de splitter, van de splitter naar de dimmers...
    En de hazer in de splitter vooraan gestoken bij dmx output.
    Nu krijg ik deze niet geadresseerd? ik druk op enter (splitter) op adress en geef dan nummer 48 in maar wanneer ik Kanaal 48 op de lichttafel open zet gebeurt er niets...

Wat zie ik over het hoofd?
    Ik heb niet zoveel ervaring met het aansluiten van andere dmx apparaten, meestal is het gewoon de lichtbediening en klaar is kees.
  • SpideY
    • Apr 2013
    • 11

om men vraag te verduidelijken :

ik ben het dus niet gewend om een dmx splitter in te stellen zodat ik het apparaat kan bedienen via de lichttafel.
    hierbij een foto van de splitter :

achteraan heb je 2 inputs A en B hier steek ik de dmx van de lichttafel in
    vooraan steek ik dan bij dmx output 1 de dmx kabel van de dimmers.
    in dmx output 2 steek ik de hazer en in dmx output 3 de stroboscoop.
    nu wil ik deze kunnen besturen via de lichttafel (aan/uit), de hazer op kanaal 47 en de stroboscoop op kanaal 48...
    wat dien ik juist in te stellen? wanneer ik de hazer als de strobo in de splitter steek dan werkt deze automatisch!
    als ik daarna op address (op de splitter) een getal enter gebeurt er niets...
    hopelijk kan iemand me helpen met een uitleg want op het internet vind ik er niet veel van terug, de handleiding van de splitter is zeer beknopt.

Comment

• Knopsel
      • Jun 2006
      • 7

Die Briteq DMS-26 (?) is niet alleen een splitter maar ook een Merger. Je moet er juist niets op instellen, want als je een adres instelt, bepaald je daarmee vanaf welk adres hij DMZ signalen van ingang B pakt ipv ingang A.
      Snelle blik op de manual leert dat je volgens mij de Mode op HTP, Address op 001 moet laten staan
      Daarna je DMZ adres op de hazer goed zetten en dan zou het moeten werken

Comment

• VanVoorstStudio
        • Dec 2008
        • 35

Hoi SpideY

Misschien is het een goed idee om hier op het forum en of Google eens wat verder te zoeken hoe DMX eigenlijk werkt. Ik heb zo de indruk dat je hierin al de basis mist. Daarnaast kon ik het type Martin alleen als normale rookmachine terugvinden die standaard helemaal geen DMX aan boord heeft. Dus ik vrees voor jou dat er nog een en ander aan huiswerk te doen is.

En het gebruik van de merger/splitter heeft verder helemaal geen invloed op de werking en voegt in dit geval ook geen functionaliteit toe.

Succes daarmee.

Emiel.

Comment

• SpideY
          • Apr 2013
          • 11

Originally posted by VanVoorstStudio
          Hoi SpideY

Daarnaast kon ik het type Martin alleen als normale rookmachine terugvinden die standaard helemaal geen DMX aan boord heeft.
          daar vreesde ik al voor, het zal dan maar handmatig moeten gebeuren.
          wat betreft dmx kennis, klopt! ken er niet voldoende over...ben dan ook in het vak "gesmeten" moet ik zeggen omwille van een overlijden van de zaaltechnieker en jammer genoeg nooit opleiding voor gekregen.
          maar ik red me wel, hoofdzaak is lichtbesturing en dat lukt me vrij aardig.
          toch bedankt!

Comment

• VanVoorstStudio
            • Dec 2008
            • 35

Succes, en mocht het bij ons in de buurt zijn? Nooit te beroerd om iemand te helpen. Mits het natuurlijk in de agenda past.

Comment

• geenstijl21
              • Jan 2008
              • 462

Zo'n kastje kopen: http://www.beta.studiojanssen.eu/sit...?itok=nXs_MaSW
              "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

Working...