Numeriek toetsenbord ombouwen naar footswitches

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robert H
    • Jan 2006
    • 378

Numeriek toetsenbord ombouwen naar footswitches

De omschrijving zegt het eigenlijk al: Ik wil een pedaal maken met daarin 11 footswitches (0 t/m 9 en Enter). Deze moet in feite hetzelfde doen als het numerieke toetsenbord op een PC keyboard.

Ik zat er aan te denken om zo'n los keypadje te kopen en dan gewoon de kabeltjes van de voetschakelaars rechtstreeks op de banen van de printplaat te solderen. Ik heb dit al eerder gedaan met een muis, maar ik kan me voorstellen dat dit wellicht een heel gepriegel wordt. Iemand wellicht nog andere ideeën?

• VanVoorstStudio
    • Dec 2008
    • 35

Misschien even trainen? https://www.youtube.com/watch?v=KVSQT2EshqE

Comment

• Robert H
      • Jan 2006
      • 378

Originally posted by VanVoorstStudio
      Wahahaha, da's ook een idee natuurlijk. Ik leg gewoon een compleet toetsenbord voor me neer, met een beetje handigheid kan ik vervolgens ook gewoon hele woorden typen!

Comment

• DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

Ik heb dit in het verleden met gewone keyboards gedaan.
        Goedkoopste die er is, printje eruit halen.
        Uitzoeken welke aansluiting de specifieke toets doorverbind bij indrukken, daar schakelaar aanmaken, klaar.
        Als de afstand tussen printje en de schakelaar wat groter word een klein relaistje gebruiken. Lange draden vinden die soort matrix schakelingen niet fijn...

Voordeel van USB tegenwoordig, dat je het er gewoon bij kunt plaatsen, vroeger met ps/2 MOEST het in het toetsenbord zelf. nu sluit je een gewoon toetsenbord op USB erbij aan.
        Veel faderstart remotes gemaakt voor dj's.

Comment

• T.O.P.
          • Jun 2014
          • 100

ge kunt er ook een van de plank kopen..

Comment

• DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

Als dat groot genoeg is.

Comment

• Robert H
              • Jan 2006
              • 378

Originally posted by DJ Antoon
              Als dat groot genoeg is.
              Knoppen van 2 x 2 cm. Dat gaat hem met mijn maatje 46 echt niet lukken...

Comment

• freek
                • Aug 2008
                • 238

Ik heb hier tijdje geleden al een goede oplossing voor gevonden. De IPAC usb. Dit is een usb controller waar je zelf knoppen aan kunt zetten. Komt origineel uit de hoek van vintage arcade games. Hierdoor kunnen ze arcade kasten nabouwen. Ik gebruik hem zelf vaak in musea, bijvoorbeeld met brightsign kastjes. Er zit een software pakketjes bij waarmee je elke unieke ingang kan programmeren. Je kan er elke mogelijke knoppen actie aanhangen. Het werkt echt en je bent voor een paar 10-tjes klaar.
                Hier de link waar je hem kan bestellen:

Veel succes ermee.

Edit, link is naar de originele website, in nederland kan je ze hier kopen.

Last edited by freek; 16-10-14, 23:59.

Comment

Working...