Condensators vervangen, nu alleen geluid bij uitzetten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • johnsonvs
    • Dec 2014
    • 3

Condensators vervangen, nu alleen geluid bij uitzetten

Hallo allemaal,

Ik ben Johannes 23 jaar en nieuw op dit forum, en heb een vraagje:

Ik heb recent 3 condensatoren van mijn actieve mccrypt luidspreker vervangen omdat deze bol stonden. 2 hiervan zaten direct na de voeding(63V - 6800uf) En eentje op het moederbord(63v 470uf). Mijn probleem: de luidspreker doet het alleen 3 seconden als ik deze uitzet. lijkt mij dat dan de elko's ontladen. Heeft iemand een idee wat ik verkeerd gedaan heb? Qua elko's heb ik gewoon het zelfde voltage en de capaciteit overgenomen van de oude.

Groet Johannes
  • drbeat
    • Jun 2012
    • 671

beste,

heeft hij het nog wel gedaan voor je reparatie?? Met alle respect voor je spullen...maar t genoemde merk is eigenlijk een Low/now Budgetmerk.. als het stuk gaat...zoals is gebeurt gaan er veel meer dingen stuk buiten wat je echt kunt zien...je moet dan echt gaan meten... de kosten om het allemaal te maken zijn vaak hoger dan een nieuwe vervangende kast.. houd dit kastje als reserveonderdelen en probeer een nieuwe te vinden...

wil je toch wat anders....dan is nu de tijd daar om te gaan sparen of iets veel beters te kopen....

helaas is er in mijn ogen niet veel meer te redden an je huidige setje....als het kapot gaat is het eigenlijk wel klaar en kun je het weggooien...
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Heb je op de polariteit gelet tijdens het vervangen van de condensatoren?

Comment

• johnsonvs
        • Dec 2014
        • 3

Originally posted by vasco
        Heb je op de polariteit gelet tijdens het vervangen van de condensatoren?
        Ik denk dat je bedoelt negatief en positief: Ja, dit heb ik overgenomen van de oude elko's, ze staan dus in de juiste richting. Kan het zijn dat er ook verschil zit tussen DC en AC elko's en dat ik dit niet weet? of dat ze te heet geworden zijn bij het solderen....

Comment

• johnsonvs
          • Dec 2014
          • 3

@drbeat

Wou de speaker toch nog even proberen te redden, als het niet lukt kan ik altijd nog wat anders kopen.

Voor de reparatie knalde mijn zekering er steeds uit, vandaar dat ik de kast eens opengemaakt had. Dat van de zekering is nu wel opgelost.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Wil niet lullig doen maar dit soort dingen kun je beter vanaf blijven zonder voldoende kennis van zaken.
            Een elco van dat formaat wil je niet boven hangen als die uit explodeert en die kans is erg groot wanneer je deze per ongeluk verkeerd om had gesoldeert.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...