Diverse geluidsbedrijven gebruiken voor de distributie van het audio in een 100 volt systeem de bekende rechthoekige prikkabel 2x2,5mm2, waarop al dan niet een origineel aftakblokje of een gemodificeerde fitting met kabeltje wordt geschroefd. Ik heb zo'n constructie van de concurrentie eens bekeken en vroeg me af hoe de juiste polariteit gevonden wordt, zodat de luidsprekers allemaal de juiste fase hebben. Ik heb er wel een electronisch trucje voor, maar dat is best bewerkelijk.
Het is best wel een aardig systeem, zeker als je wat grotere vermogens over een wat grotere afstand over wil brengen, zoals bijv een sportveld. Zeker bij het gebruik van conventionele luidsprekerkasten, zoals die van EV, lijkt het me beter als die allemaal weer netjes in fase staan.
Speakertech
Het is best wel een aardig systeem, zeker als je wat grotere vermogens over een wat grotere afstand over wil brengen, zoals bijv een sportveld. Zeker bij het gebruik van conventionele luidsprekerkasten, zoals die van EV, lijkt het me beter als die allemaal weer netjes in fase staan.
Speakertech
Comment