Kunstje geflikt?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Kunstje geflikt?

Naast de Sennheiser mics, heb ik ook een paar SM58 microfoons liggen, omdat dat soms gevraagd wordt.
    laatst heb ik er een in de losse verhuur gehad.
    Ik had er nu twee nodig en toen viel me iets op. Ze hebben niet hetzelfde uiterlijk.
    De microfoons die ik ooit kocht kwamen van Eurocase, dus ver voor het tijdperk van de fakes.
    Ook de innerlijke en uiterlijke kenmerken voldoen aan de echtheid, zoals het logo op de XLR connector, de geelgroene bedrading en het rode stempeltje op de aansluitplaat van binnen. De capsules zijn dan weer in wit en zwart plastic.
    Het bolletje en de ring kloppen weer met de beschrijving van SHURE, maar, de tekstopdruk is bij de ene mic echt printwerk op de body en bij de andere een geplakte sticker met een andere tekst.
    De klank is dan weer wel gelijk. Ik twijfel dus sterk. Zouden ze stiekem een andere mic hebben teruggegeven?
    Op beide mics zit een DYMO sticker met mijn naam en het lijkt erop dat die niet los is geweest.
    Wie kan er wat meer over vertellen? Ik weet niet welke van de twee mics op de foto ik heb uitgeleend.

Speakertech

Last edited by speakertech; 26-10-15, 14:30.
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Meet ze beiden met Smaart en weeg ze op een nauwkeurige weegschaal, lijkt me dat een kopie in ieder geval een afwijkende response en gewicht heeft.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

De linkse weegt ca 305 gram, de rechtse 315gram.
      Ik heb geen mogelijkheid om te meten met SMAART.

Wellicht zijn er bezitters die beide versies in bezit hebben.
      Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Ik zal er morgen wel eens een paar van mij op een weegschaal leggen, 10 gram verschil is best wel al veel.
        Het door Shure opgegeven gewicht is 298 gram.

Comment

• jakkes72
          • Dec 2003
          • 1015

Maar bij die 298 gram is nog niet het gratis speeksel en lippenstift resten opgeteld welke door de zangers/zangeressen tijdens gebruik zijn achtergelaten..

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Ik weet uit ervaring dat Shure het niet zo nauw neemt met het opgegeven gewicht dus die afwijking is niet heel gek.

Comment

• 4uss
              • Aug 2005
              • 578

Zoek eens afbeeldingen op 'vintage shure sm58', en je ziet dat oudere modellen altijd een sticker hadden i.p.v. een print.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Ik heb er 10 op de weegschaal gelegd, gewicht varieerde tussen de 307,7 en 329 gram...
                Eén van mijn oudere heeft inderdaad ook een sticker in plaats van op de mic gedrukte tekst.

Comment

• speakertech
                  • Jan 2008
                  • 1697

Dan zal het wel OK zijn. Stom, dat het me nooit eerder is opgevallen. Ik gebruik ze weinig en twee tegelijk al helemaal niet. Ik heb een aantal MD425 en MD421 van Sennheiser. De MD425 klinkt voor mij prima en heeft ook nog een (blokkeerbare ) schakelaar.
                  Thanks for investigation.

Speakertech
                  Last edited by speakertech; 27-10-15, 17:11.

Comment

• T.O.P.
                    • Jun 2014
                    • 100

Ik heb ooit een batterij aan 845 gekocht, ik heb er nog 2 nu, die andere 8 zijn allemaal in 835 en 815 veranderd...... En aangezien Shure sm58 ook verkrijgbaar is als pg58, met dezelfde echtheidskenmerken is een smaart kopietje nooit weg natuurlijk...

Comment

Working...