kennis/info betreffende powersoft gevraagd

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gimmebass
    • Feb 2013
    • 37

kennis/info betreffende powersoft gevraagd

hallo allen,

ik had een aantal vragen waar ik geen antwoord op heb kunnen vinden op internet en die denk ik interessesant zijn voor andere powersoft gebruikers.

zelf werk ik met:
    mach m20.06 processor
    jbl dsc 260 processor
    powersoft d1604-d2004-d3002-d4002-d5000
    D.A.S st218 subs met 18lw1400 4x
    DE acoustics ah3s toppen 2x

nu heb ik onlangs groot onderhoud aan mijn ampen gedaan zoals filters reiningen,aantal bolstaande elcos vervangen enz.
    de elcos zijn vrij moeilijk aan te komen(1800uf 100v), gelukkig wist technica in nijmegen ze te bestellen.
    en nu viel mij op dat ze allemaal behalve de d5000 identiek zijn, ik kon geen verschillende componenten ontdekken, ook de plaatsing,codering
    enz was hetzelfde.
    natuurlijk heb ik het front eraf geschroeft voor reiniging en zag ik wel een print zitten met jumpers waar wel verschil in zat.
    zouden deze ampen net als de k serie begrensd zijn??/
    en is daar enige info over bij een van jullie??
    ook valt mij op dat bij 2 ampen het rechter kanaal minder hard uitstuurt dan het linker kanaal met dezelfde input sterkte.
    mij is door een bedrijf dat veel powersoft gebruikt vertelt dat dat vaker voorkomt maar verder wisten ze er ook niks vanaf.

het mooie vind ik dat ze modulair opgebouw zijn, koel blijven,1he, 2ohm stabiel zijn, laag amp verbruik en restwaarde hoog blijft.
    ook heb ik een k10 in bruikleen(schijnbaar hoeven ze hem niet terug haha)wat een super ding!
    met een toereikbare voeding gaat dat echt als malle!

sorry als het niet helemaal lkker leest!!mijn toetsenbord is defect en gebruik er een uit het jaar kruik.

bij voorbaat dank en nog een prettige 2e kerstdag!
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Zou zomaar kunnen dat de verschillende modellen identiek zijn op de Mos FET's, railspanning en voeding na.
    Juist die Mos FET's worden snel duurder bij het stijgen van de spanning en de stroom, de rest van de amp valt niet zoveel op kosten te besparen dus kan me die keuze van Powersoft goed voorstellen.
    Overigens is het bij de Digam serie niet de vraag of maar wanneer ze stuk gaan, deze serie kent nogal wat problemen waar Powersoft veel leergeld voor heeft moeten betalen.
    De K serie is wel heel erg betrouwbaar, net als de hele huidige range, inmiddels weten ze bij Powersoft heel erg goed hoe je een versterker moet bouwen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• gimmebass
      • Feb 2013
      • 37

Ja zo af en toe kom je ze tegen met een duistere storing.
      Dan is de prijs op mp ook aantrekkelijk.
      Over de d7000 lees je niks goeds, haha en ik heb echt alle forums gelezen die over powersoft gaan.
      Geen schema's te vinden,afwijkende onderdelen bijv de elcos die moeilijk leverbaar zijn.
      En ja.....de klank die de meeste minder vinden...ik vind ze op elektronische muziek erg goed!
      Strak en gecontroleerd, op dire straits bijv duidelijk minder strak als bijv op een oldscool sa900b.
      Wat ik gemeten heb..dat in rust de voedingsspanning gelijk is bij alle versterkers behalve de d5000.
      Dus je raad het al......ik heb de voeding van xe 1604 in de 4002 gestopt en die aan mijn subs gehangen.
      Merk geen verschil....het is voor mij een raadsel die ampen.
      En ja...de k serie is geweldig!
      Als ik ook een setje k2 of k3 kan kopen voor men toppen doe ik het zeker.
      Zelfs een k3 op laag schijnt erg goed te gaan.
      Heb erg lang getwijfeld voor een crest 8001 of crown 5002 maar neej....liever 700 meer neerleggen
      Voor een k3 of iets meer en een k6 kopen.

En idd de kwaliteit van xe elcos is ronduit slecht...kwam geplofte tegen,bolstaande enz..
      Rare is wel...mijn ebay esr meter geeft gemiddeld 1650uf van de 1800..zelfs voor een elco die rammelt en bolstaat haha.

Gr thomas
      Last edited by gimmebass; 26-12-15, 23:12.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Powersoft houdt de schema's erg goed verborgen, die zul je dus ook echt niet gaan vinden.
        Meestal heeft een elco een tolerantie van 10%, dus vallen ze met 1650 uF nog steeds binnen de tolerantie.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• gimmebass
          • Feb 2013
          • 37

Ja dat klopt zeker, heb ze weleens gemailt en het enigste antwoord wat ik kreeg was....go see the dealer!
          Dat is dan wel apart..als indicatie dat ze bol staan en er een rammelt toch nog in goede waarde hebben,in zovere dat ebay ding klopt haha.
          En dat probleem met het rechter kanaal is ook duister, dat doen ze ineens en ik corrigeer het door op mijn processor de settings te veranderen maar goed is het natuurlijk niet.
          Jij gebruikt ook powersoft in jou luidspreker lijn toch?
          Ik sprak toevallig een gebruiker van jou speakers, dj twannie, komt volgens mij uit wijchen.
          Hij was er erg over te spreken!

Gr thomas

Comment

• gimmebass
            • Feb 2013
            • 37

even een kickje,

niemand die er iets meer van weet?
            wil die van mij weer erg graag repareren.
            inmiddels zijn alle elco vervangen.
            ideaal werken in ploegen dienst!haha

alvast bedankt weer!

Comment

• muppet
              • May 2009
              • 94

Haha, Ploegendienst is dan inderdaad ideaal.
              Lekker (op het gemak en ongestoord) knutselen.

Ik heb de Elco toch redelijk rap kunnen vinden!
              Als het de goeie is dan.
              Niet naar het plaatje kijken, maar naar de specs:
              Sound should sound like it should sound...

Comment

• gimmebass
                • Feb 2013
                • 37

Haha ja dat is perfect idd!
                Zeker ls er weinig storingen zijn kan ik lekker hobbyen.
                Ja dat zijn ze idd!! Iig ze lijken erop! En zeer schappelijk geprijst.
                Heb van engine utrecht bericht terug gehad....die lieten niks los over de techniek
                En/of software begrenzingen enz.
                Powersoft geeft niks vrij en wil nog steeds de reparaties in eigen beheer doen.
                A 60 euro ex uiteraard!
                Laten we eerlijk zijn...de meeste problemen heb je niet even snel opgelost.
                Dus via hun weg word het een kostbare zaak.
                Kan ze beter allemaal opruimen en snel vergeten!
                Voor het geld koop ik dan liever een K serie of lab gruppen.
                Ben zelfs geneigd om inukes te kopen, voor dat geld loont repareren niet eens.
                Garantie verlopen, nieuwe kopen oude op marktplaats!

Maar dat neemt niet weg dat ikl toch echt graag weten hoe de eindtrap werkt....de voedingen heb al eens geswapped, merkte ik geen verschil..dus het moet in de eindtrap zitten of de terugkoppeling naar de voeding dat de stroom begrenst word ofzo.

Comment

Working...