Lem PFM 15s filter vewijderen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HobbySounds
    • Aug 2017
    • 2

Lem PFM 15s filter vewijderen

Hallo allemaal,

Ik heb recent wat audio spul gekregen en gekocht voor een prikkie
    Nu heb ik 2 stuks LEM PFM15s staan waarbij van 1 het filter defect is, van de andere kan ik geen onderdeel nummers meer lezen.

Ze worden aangesloten op een QSC1450 welke door een DCX2496 alleen het laag toegevoerd krijgen

Nu heb ik 2 keuze's
    1 ik haal bij alle 2 de filters eruit hierdoor wijzigen de luidspreker en kast parameters enigzins
    2 toch maar op zoek naar de originele schema's

Mijn vraag bij optie 1 is iemand een idee hoeveel, ik ben wel voor zo min mogelijk in de speaker.

Ik heb 1 jack bus vervangen door speakon in elke speaker

Laatste vraag iemand de specs van deze speakers om de DCX2496 in te stellen ? Crossover frequentie Ik kan bijzonder weinig vinden op het internet over deze lem serie
  • HobbySounds
    • Aug 2017
    • 2

Update
    Filters zijn verwijderd, geluid is volgens mij niet hoorbaar veranderd.
    Filter condensator is ook mooi stuk, weet nog niet of deze ook van het laag is. Moet nog even de printsporen volgen

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Lem is al enige tijd geleden failliet gegaan dus vandaar dat je er weinig over terug vindt.
      Ik neem even aan dat het hier over een subwoofer gaat, in dat geval kan ik je alleen maar aanraden om een passie filter te verwijderen wanneer je een DSP gebruikt.
      Na verwijdering van passieve filters zal de fase response in positieve zin veranderen, om die aan te laten sluiten op de toppen zul je moeten (laten) meten met Smart of een soortgelijk programma.
      De kans is uiterst klein dat iemand hier 'standaard settings' voor die speaker heeft zonder te weten welke top je erop gebruikt.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...