Crossover Subwoofer maken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj Spyder
    • Jan 2002
    • 190

Crossover Subwoofer maken

Weet er iemand hoe je zelf een Crossover print kunt maken voor subwoofer ?

aan die sub cross. van D*P zie ik dat het eigenlijk maar een spoel en een ?? condensator ?? zijn ?

kan 'k het niet zelf op een plaatje solderen ?
    als iemand mij componenten geeft en/of schakelschema ( Serie , parrallel , uitgangen ? )

tnx !

• michiel
    • May 2001
    • 1032

Ff op i-net zoekenen je vind handige sites die de waardes voor je componenten kunnen uitrekenen en ook laten zien hoe en wat je waar vast moet maken.

Groeten, michiel
    Groeten, michiel

Comment

• Merijndj
      • Mar 2001
      • 660

goeden-avond,

Een sub-filter is inderdaad niet meer dan een simpele spoel en een bipolaire condensator.

Ik heb hier een scheidingsfilter voor me liggen, er zit een condensator parallel met de basluidspreker en een spoel in serie met de basluidspreker. De waardes die jij moet hebben weet ik niet uit het hoofd maar kan ik wel opzoeken als jij wilt (moet je wel even zeggen welke frequentie (Hz) je hem wilt hebben.

groet,

MerijnDJ

Comment

• Dj Spyder
        • Jan 2002
        • 190

citaat:
        goeden-avond,

Een sub-filter is inderdaad niet meer dan een simpele spoel en een bipolaire condensator.

Ik heb hier een scheidingsfilter voor me liggen, er zit een condensator parallel met de basluidspreker en een spoel in serie met de basluidspreker. De waardes die jij moet hebben weet ik niet uit het hoofd maar kan ik wel opzoeken als jij wilt (moet je wel even zeggen welke frequentie (Hz) je hem wilt hebben.

groet,

MerijnDJ
        Dank u voor het te berekenen

alle info van boxen
        merk Cerwin Vega
        impedantie 8ohm
        wil alles afvlakken onder 150-200hz , geen mid meer dus !
        only bass

Comment

• Merijndj
          • Mar 2001
          • 660

Sorry, ik heb alles wat ik heb nog nagekeken maar ik kan niks vinden over cerwin vega.

Ik kan dus niks doen.

groetjes,

MerijnDJ

Comment

• Dj Spyder
            • Jan 2002
            • 190

Is niets hoor !

m'n baas heeft ze nog liggen van DAP !
            ik kijk die waardes ff na , koop betere componenten en soldeer die op de print (( ook banen wat dikker maken voor meer vermogen ))

tnx anyway

Comment

Working...