Filter aansluiten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mr Dj
    • Jan 2002
    • 836

Filter aansluiten

hoi,
    Ik heb hier nog 2 oude fullrange speakers staan die dus een 3-weg filter hebben (bas,mid,high). nou wou ik deze speakers tijdelijk zo aansluiten dat ze puur als topjes gebruikt worden, dus mid/high.
    kan ik op de mid (waar nu alleen een 8" op staat) ook een de 12" aansluiten die normaal voor de bas is.

PS: mijn amp is 8ohm. en de speaker nu ook, maar veranderd dat dan niet ?

Maar ik heb Denon (en hoe)
  • bertuss
    • Jan 2002
    • 816

tuurlijk, daar kijkt je filter niet naar. alleen krijg je natuurlijk niet het mid-geluid van een 8". maar dat is logisch.
    Wat is er met die 8" dan?
    teveel bas voor zn kiezen? sluit hem dan aan op de mid, en je 12" op de bas....

Comment

• Mr Dj
      • Jan 2002
      • 836

jah ik bedoel dus mid op de 8" EN op de 12"....beetje onduidelijk geweest ja

Comment

• speakerfreak
        • May 2002
        • 1446

moet inderdaad gewoon kunnen

speakerfreak was here....
        Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• speakerfreak
          • May 2002
          • 1446

hoewel ik lees het nog een keer en jij wilt dus als ik het goed begrijp je 12 inch speaker en je 8 incher allebei op het midden zetten ?????

dat gaat volgens mij niet kunnen krijg je 4 ohm op je mid 8 ohm op je hoog volgens mij komt er dan iets raars uit.

en ik zie het nut er niet van

speakerfreak was here....
          Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• Mr Dj
            • Jan 2002
            • 836

citaat:

en ik zie het nut er niet van

nou het heeft zeker wel nut als ze als je gewoon veel mid/high te kort komt. aangezien mijn sub's nogal wat bas produceren wou ik mijn fullrange pruur als top gebruiken

Comment

• Triple S
              • Sep 2000
              • 808

Gaat qua klankbeeld niet goedkomen denk ik.

Ik weet niet tot hoe hoog je subs doorlopen, maar bij 150-200Hz is het wel het matje denk ik.

Als je dan je 12"-er op het mid gaat aansluiten, ben je een stuklaag-mid kwijt. En dat hoor je.

Het lijkt me beter om een laag-af filtertje in je top te bouwen die zeg maar alles onder de 100Hz eruit haalt.

Don't call me DJ!
              Don\'t call me DJ!

Comment

• Mr Dj
                • Jan 2002
                • 836

Heeft er iemand een schema van zo'n filtertje (speaker is 350W max, 175 RMS.....ja prul ik weet het)

Comment

• Overdrive
                  • Feb 2002
                  • 717

Kan je niet beter een nieuwe kast maken waarbij de tunings frequentie wat hoger ligt en je speakers geoptimaliseerd worden voor frequenties vanaf bv 100hz?
                  Om een filter erin te bouwen die onder de 100hz wegfilterd, lijkt me een minder plan... Moet je een enorme condensator erin zette, raak je vermogen kwijt, blablabla...

Groetjes Overdrive

Comment

Working...