Ervaringen met Antari Ice Fogger

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DidierB
    • May 2003
    • 337

onze ervaringen: waterpomp gaat erg vaak stuk. Herstelling door Highlite duurt erg lang, waarna je moet merken dat ze het ding verloren zijn (tot 3x toe!!) en je gewoon een nieuwe krijgt.

Kortom: prima na-verkoopsdienst!

Groeten,

Beghin Didier
    Ampli bvba

Comment

• Bigfoot
      • Nov 2002
      • 151

Beetje off-topic
      Laatst hebben ze bij mij op school... een pvc buis (1 meter lang ongeveer) met aan de voorkant, helemaal gevuld met ijs... uit vriezer etc...
      Veel goedkoper alternatief met een een foggertje eraan..
      Maar stijgt inderdaad na paar meter op...en ook de eerder besproken andere nadelen...[B)]
      Dé SM58 is nog steeds de beste mic!

Comment

• joe
        • Jan 2003
        • 446

een paar keer met droogijs gedaan in deze machine en het werkt wel aardig voor die prijs.

ijsblokjes werkte voor geen meter vond ik. plus die waterpompen zijn echt heeeel slecht.

Comment

• Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

Nou allen bedankt voor de reacties,

al met al niet ZEER negatief, maar ook niet positief.

Michel Bedankt voor het plaatsen van de foto's, geeft toch een aardig beeld (welliswaar zonder publiek, maar toch)

Ik denk dat ik toch maar even ga shoppen op verhuur.

Aan/afraders!! (wat merk en type betreft)???

Bedankt zover

Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3150

citaat:Geplaatst door DidierB

Herstelling door Highlite duurt erg lang, waarna je moet merken dat ze het ding verloren zijn (tot 3x toe!!) en je gewoon een nieuwe krijgt.
            Wrom dan ook naar Highlite gaan? Er zijn meerdere importeurs van Antari.

Comment

• Michel_G
              • Dec 2003
              • 376

citaat:Geplaatst door Whitefarmer

Michel Bedankt voor het plaatsen van de foto's, geeft toch een aardig beeld (welliswaar zonder publiek, maar toch)
              Graag gedaan !

Met publiek krijg je dit:
              Foto:

Waarom er zo weinig publiek was staat in het drive in show foto forum
              Is weer terug !

Comment

• guus22
                • Jan 2005
                • 1

hey ik zou graag willen weten hoe ik aan droog ijs kan komen en hoeveel dat ongeveer kost ben er nieuw in en wil wel eens wat uitproberen

Comment

• Sikkie
                  • Sep 2004
                  • 126

2guus,

Door even te bellen naar een verhuurbedrijf van licht en geluid misschien?
                  Ook zou je even op internet kunnen kijken.
                  Het enige wat ik je kan verzekeren is: Het IS duur

Ik kan dit bedenken, dus dan kan jij het ......ook ja!

Comment

• beyma
                    • Oct 2002
                    • 1614

citaat:ik zou graag willen weten hoe ik aan droog ijs kan komen
                    Droogijs staat regelmatig bij ons in de studio's, deze -handige-piepschuim dozen komen van de firma "Hoekloos" , dus google maar even op deze naam.....

Let op, voorzover ik het goed begrepen heb, waar droogijs rond hangt, schijnt geen zuurstof meer te zijn ! (of is dit weer een typisch geval van klok en klepel[:I])
                    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• LuxProDeo
                      • Feb 2003
                      • 245

citaat:Geplaatst door beyma

Let op, voorzover ik het goed begrepen heb, waar droogijs rond hangt, schijnt geen zuurstof meer te zijn ! (of is dit weer een typisch geval van klok en klepel[:I])
                      Volgens mij (maar ben ook geen chemicus) is droogijs CO2. In gasvorm (nevel-mist-rook) is het dus logischerwijs puur koolzuurgas en geen zuurstof (O2) inderdaad.

Maar los van dit zuurstof verhaal is het door de extreme temperatuur potentieel behoorlijk link spul. Devies is dus om ermee op te passen, of beter nog: er van af te blijven, zo lang je niet weet wat je aan het doen bent.

Je zult ongetwijfeld op alle plekken waar je aan droogijs kunt komen ook e.e.a. aan instructies voor veilig gebruik kunnen krijgen. Heb het ook af en toe wel eens gebruikt, maar weet daar weinig meer van behalve het nooit met blote handen aan te raken. Ook zonder Antari Ice Fogger is een plens (warm) water overigens genoeg om een blok droogijs een flinke laaghangende mist te laten produceren.

LuxProDeo

Comment

• Whitefarmer
                        • Oct 2003
                        • 1244

Ikzelf heb gewerkt bij de concurent van "Hoekloos" te weten Air Liquide, en als ik het mij wel herinner is droogijs -/- 80 graden, je kunt het wel in je handen houden omdat het DROOG is, maar zelf heb ik het nooit langer dan een paar sec. vastgehad, ZORG VOOR HANDSCHOENEN.
                        Waar is het te koop??
                        probeer eens bij de lokale gasboer, of groot lasbedrijf, zij kopen snij en lasgassen, diezelfde toeleverancier kan zeer waarschijnlijk ook droogijs leveren.
                        Zorg dat je het KOUD opslaat, want het vervliegt.
                        Dus zo'n tempex POLARbox is voldoende voor een dagje of 2 en als je dan de box opent is ie leeg.

Oh ja, het was inderdaad duur weet ik me nog te herinneren.
                        Succes
                        Groeten John
                        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• joe
                          • Jan 2003
                          • 446

Voordelen en nadelen met warm water:

Als je het droogijs in warm water gooit krijg je mooie rook over de vloer. als die rook opwarmt en dus omhoog wil verdwijnt het, dus voor het oog blijft de rook lager dan in een rookmachine.

Dus met andere woorden als je het droogijs in die rookmachine gooit koelt hij de rook en daardoor blijft de rook laag als deze rook opwarmt stijgt hij.

Met een rookmachine kan je de rook makkelijker sturen (rook machine aan/uit) als je droogijs in het water gooit moet je toch eff wachten
                          tot het is uitgewerkt.

Het grootste nadeel met water is: je gebruikt zeker 2X zoveel droogijs (eerder meer dan minder).

Hoeveel je gebuikt per show is natuurlijk erg afhankelijk van factoren: gebruik je het de hele avond of alleen voor 1 act, hoe warm is het, hoe groot podium heb je.
                          Een kilo of 10 in een rookmachine gooi je gauw per show er in.

Tip GEEN ventilators gebruiken, dit vermengt de koude rook met warme lucht en weg is je effect

Droogijs kost +/- 1,80 per kilo

Droogijs is niet zomaar in de supermarkt te koop dus voel je niet gelijk beledigt als je het niet zomaar kan kopen.

En ja het is -79,8 graden

voor info wat droogijs precies is.

Comment

• Lj Mouzer
                            • Oct 2004
                            • 11

Heb em weleens gebruikt
                            de rook blijft even laag als je ijsblokjes gebruikt maar de rook warmt dan redelijk snel op en trekt vanzelf naar boven dus das wel minder. ook het pompje voor de afvoer van water is alles behalve stil.
                            verder het formaat van dit gerust te zeggen bak beest is nogal fors, en als na 1 week het verwarmings element al kaduk is zoals ik dus had is het niet echt waar voor je geld
                            kortom leuk geprobeerd van antari maar je kan hem dus beter gebruiken als koelbox ipv rookdoos

Comment

• NiTRO
                              • Sep 2002
                              • 677

Beste Jan-Peter, volgende keer gewoon even mij bellen dan heb je het binne 5 min

Comment

Working...