dmx dimmer lage wattages

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kapser
    • Mar 2003
    • 20

dmx dimmer lage wattages

ik ben op zoek naar een dimmer of switcher om verschillende lage wattage's te dimmen of schakelen (tot 100 Watt o.i.d. ). Ik wil namelijk een grote hoeveelheid (25) lampen schakelen voor een theater produktie. Aangezien de schouwburg ook maar een aantal dimmer kanalen heeft, is het zonde om per lamp een dimmer kanaal te gebruiken.

Het handigste is natuurlijk een dmx aansturing van dit alles.

Ik heb al gezocht in nieuwsgroepen, internet en in dit forum maar ik heb niet iets dergelijks kunnen vinden.

Iemand suggesties ?

Als iets dergelijks niet bestaat, misschien is het dan makkelijk te maken ? Per lamp een dmx kanaal bijv. En dan een relais of een triac om te dimmen. Ik heb geen elektrotechniek ervaring dus ik weet het fijne er niet van. Iemand een beeld van de kosten ?

Het lijkt me namelijk wel iets waar meer mensen hier behoefte aan kunnen hebben.

• Merijndj
    • Mar 2001
    • 660

Volgens mij kan dat met elke dimmer (moet je wel ff navragen wat het minimum is... meestal 5watt ofzo). Maar een 100watt lamp kan eigenlijk altijd op een dimmer...

Groeten,

Merijn

Comment

• KoenB
      • Mar 2003
      • 453

Of zoek je een matrix switcher?

Life is a freakshow, I just do the lighting
      Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• kapser
        • Mar 2003
        • 20

Ik begrijp wel dat het op elke dimmer kan. Maar ik ga geen 26 dimmers huren van 2.3 kW per kanaal waar ik één 100 Watt lampje op aansluit.

Ik zoek idd zoiets als een matrix switcher of soortgelijke opties. Het maakt me niet zoveel uit of het dimbaar is of niet, alhoewel dimbaar wel mooier is. Ligt eraan wat makkelijker te realiseren/huren/kopen is.

Comment

• T-Nuzz
          • Dec 2002
          • 274

En meerdere lampen op 1 kanaal, is dat geen optie? Wat wil je er mee doen? Wordt het zo'n hele achterwand, wil je iets simuleren? Beetje meer info zou misschien niet gek zijn. Moeten ze echt per stuk te dimmen zijn?

Tom nu via WLAN!!

Heb je dat echt allemaal nodig?

Comment

• Dave
            • Jan 2001
            • 757

Als je alleen maar hoeft te switchen kun je bv. een 12-kanaals DMX switchpack kopen/huren.

Weet de prijs zo niet, maar zijn niet echt duur.
            Je kunt ook een aantal kleine dixo-dimmertjes huren, 500-1000W per kanaal. Is wellicht goedkoper dan 12x2KW dimmers.

There's no buisness like showbuisness
            U x I = Boem.

Comment

Working...