19'' flightcase probleempjes

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Contour
    • Feb 2001
    • 1018

800 euro? sjongejonge!

Lieve hemel wat een 'geld uit de zak klopperrij' zeg! Cases zijn echter gewoon duur dat is een bekend feit. Ze gaan dan ook lang mee en de bescherming van je apparatuur is natuurlijk perfect. Bovendien is een flightcase gewoon essentieel om professioneel over te komen. Doe je een show en de klant ziet je aankomen met cases dat komt beter over dan een paar curver plastic bakken met daarin je spul.

Gewoon lekker zelf gaan bouwen en hier gewoon om tips vragen. Op het forum staan vele foto's van bouwprojecten kijk bijv. eens naar het werk van Cyber...

MVG Contour

Comment

• DJ.T
      • Nov 2002
      • 1502

Heb nou van een heel aantal flightcase bouwers offertes gekregen en daaruit is wel gebleken dat 800euro echt de top is, gemiddelde case prijs is incl. BTW en transport 450euro, dat vind ik toch een stuk aangenamer om te horen dan 800euro.
      We're ready to party, are you?

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

sorry dit is even off-topic ik weet 't

Sussudio, leuk dat je ook Musik Produktiv kent, maar blijkbaar niet goed genoeg:
        geen enkele flightcase is door hun zelf gemaakt.
        Ik heb zelf de catalogus van 2003 en kijk op dit moment op pag. 256, heb jij dat toevallig ook gedaan?
        Merk: AAC
        En, ja, je kan de mixer omhoog zetten (model "Winkelrack"), maar dan zit daarachter geen afscherming wat DJ.T toch volgens mij graag wil.
        Ok, ff een stukkie vuurvast stof erachter, maar is dat wat hij wil? en hoe je aan die E 297,- komt weet ik ook niet.

Mzzl,
        Jurjen

Comment

• vaud
          • Dec 2002
          • 24

Hee DJ.T

Een heel ander idee:

Maak gewoon een rechte deksel maar maak de kist iets breeder dan 19 inch. Hierdoor heb je ruimte om in de kist een schuin lopend binnenwerk van hout te maken met daar aan rackstrip. Wel opletten dat de deksel hoog genoeg is.

[?]De oplossing[?]

tot dan [8D]VAUD[8D]
          vaudje!

Comment

• DJ.T
            • Nov 2002
            • 1502

Ik denk dat ik weet wat je bedoeld, maar dan houd je aan de zijkanten en aan de voorkant van je mixer een hoge rant over, dan lijkt het dus zeg maar net of je aan het grabbelen bent. Dat lijkt me niet echt fijn zo'n rand van 10cm hoog voor je mixer.
            Als ik het verkeerd begrepen heb moet je het even zeggen hoor!

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2139

waarom zou je een hoge rand hebben. zaag je het hout erboven toch gewoon af dat het gelijk komt te liggen met de mixer. hoef je nergens in te grabbelen.
              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• DJ.T
                • Nov 2002
                • 1502

Er zitten ook knoppen op het mengpaneel die redelijk dicht tegen de rand aan zitten en met mn grote klauwen werkt dat toch niet echt fijn lijkt mij. Ik wil gewoon echt graag de mixer los bovenop en er dan geen randen of wat dan ook hoog omheen.
                Ik denk trouwens dat ik hem toch maar laat bouwen, heb een hele goedkope gevonden die met gewoon goede materialen werkt (geen DAP en co.) en ik krijg hem dan voor 50euro meer als dat ik hem zelf zou bouwen, lijkt mij wel redelijk, vooral omdat het mijn eerste case zou worden en ik die liever niet verpest. Dan begin ik liever met een simpel caseje voor kabes ofzo, gewoon 1 vierkante bak met een recht deksel.

Comment

Working...