CREST CA6

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brander1
    • Aug 2003
    • 59

CREST CA6

hey

ik heb een probleem met een crest CA 6 versterker!

nl soms gaan de protect ledjes aan de voorkant van de versterker gedimd oplichten, het rare is de versterker blijft gewoon doorspelen, en er is ook niets aan te horen!

volgens de handleiding, wanneer die lichtjes branden, versterker in protect, dus geen geluid meer!

heeft er iemand schema's van de CA serie, of weet iemand waar ik ze kan vinden????

Kent iemand dit probleem???

al vast bedankt
  • musicjohn
    • Aug 2001
    • 1102

citaat:soms gaan de protect ledjes aan de voorkant van de versterker gedimd oplichten
    Bedoel je dat de ledjes slechts een beetje gaan branden (zeg bijv. 20% of zo?) En dan alleen maar af en toe, en niet constant?

Ik heb een poos geleden het zelfde probleem gehad met mijn Inkel MA-900 versterker. Iemand vertelde mij toen dat het waarschijnlijk een soort van inductie probleem zou kunnen zijn, afhankelijk van wat voor andere apparatuur er op locatie aanwezig was.

Het schijnt mogelijk te kunnen zijn als je in de buurt van NEON verlichting staat te werken of sterke zendapparatuur. Of het waar is weet ik niet. Maar het probleem deed zich bij mij slechts "af en toe" voor. En inderdaad, de keren dat het wel voorkwam stond er een neon reklame bord vlak bij me. Dus wie zal het zeggen !!!

Maar nogmaals, ik heb geen electronica gestudeert dus ik weet niet in hoe verre dit toeval was of dat het toch op enige waarheid is gebaseerd.

Ik ben benieuwd naar andere reacties / ervaringen...

Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2139

wij hebben ook een keer gehad dat een qsc begon te clippen terwijl de gain half opengedraait was en het mengpaneel nog lang niet in het rood zat.

Achteraf alles eens rustig bekeken en blijkbaar was het toen omdat de kring waar de versterker op stond nogal zwaar belast was dus spanningsval. Veronderstel ik[}]

Voor de rest nooit geen problemen gehad.

Elektrische invloeden kan je altijd hebben. Ik denk dat het dan ook zo iets is wat die protect ledjes doet oplichten. Alleen gek dat je versterker er zelf geen last van heeft. Hij wordt niet onnodig warm of zo dan??
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• PM
        • Mar 2003
        • 87

Ik heb zelf ook enkele Crest CA-versterkers, en heb hetzelfde fenomeen ook enkele keren gezien. Na onderzoek kwam ik er al vrij snel achter dat er gewoon te weinig netspanning was (180V of lager).
        Indien de CLIP-leds te vroeg aangaan is er ook wat mis met de netspanning.

Ik heb zelf wel wat kennis van elektronica en die fabeltjes van inductie of weet ik wat nog allemaal moet je echt niet geloven.

Schema's van de CA-serie heb ik ook, als je ze nog nodig moest hebben. Ik heb deze via mail aangevraagd bij Crest USA, omdat de Belgische importeur een defecte versterker niet kon herstellen. Achteraf bleek het gewoon een relais en een transistortje te zijn ...

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2139

hey pm jouw uitleg bevestigt dus ook mijn verhaal en veronderstelling

Bij zware versterkers en ampracks dus gewoon voor een fatsoenlijke stroomvoorziening zorgen.
          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• EP Woody
            • May 2001
            • 795

Wat bij een SA1600 dan aan de hand is, is of een slecht contact op de protectie print, of DC op de uitgang.

Zeker waard om dat ff na te kijken.

Comment

• brander1
              • Aug 2003
              • 59

hey, ja dat hadden ze mij ook al verteld van die te lage netspanning, maar ik vind het raar dat maar 1 versterker het probleem dan altijd heeft, en waarom heeft de rest van de versterkers daar geen last van?

ook wat heel raar is , de clip leds gaan plots branden, normaal wanneer de versterker begint te clippen, gaan ze zachtjes is aan en uit, maar bij deze versterker, gaan ze gewoon plots branden, dus het is precies clippen, of gewoon spelen?

is het dat wat je bedoeld dat die clip leds te vroeg gaan branden?? bij ook te weinig netspanning??

dank u

Comment

• PM
                • Mar 2003
                • 87

Wat ik ook gezien heb op mijn racks bij 180V voedingsspanning onbelast !

Rack FOH (CA9 + 2xCA6) :
                op de CA9 gingen alle rode leds lichtjes branden, hij werkte normaal, maar bij het speelen ginden alle rode leds gewoon branden.

Rack MON (2xCA6E) :
                geen oranje leds zien oplichten maar wel heel snel "clippen"
                en je haalt geen volume ...

Comment

• goldsound
                  • Jan 2003
                  • 429

citaat:Geplaatst door PM

Wat ik ook gezien heb op mijn racks bij 180V voedingsspanning onbelast !
                  Bij 180V sluiten wij nog niet eens iets aan. Dan moeten ze eerst maar zorgen dat de voedingsspanning in orde is, als dit in orde is kijken we pas verder.
                  Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• PM
                    • Mar 2003
                    • 87

hey Goldsound !

Idd, bij deze spanning zou ik ook niet aansluiten. MAAR, bij aankomst meet je 220V, alles in orde dus, denk je...
                    Het was een tuinfeestje dus daarmee weet je al genoeg.
                    Oei het wordt wat donker, we zullen de tuinverlichting even aansteken (6x500W) met een kleine 300m verlengkabel om overal wat licht te krijgen.
                    Ik ben misschien wel een Belg, maar het tuinfeestje was wel in Nederland.

Wat doe je in deze situatie ?
                    Zelf 3 verlenghaspels genomen, en aangesloten in de villa, eentje in de keuken, eentje in de living, en eentje in de bergplaats. Of dacht je dat we heel de avond door hebben gedraaid op die 180V ?

En trouwens het ging hier over versterkers die niet genoeg spanning kregen, en niet over wel of niet aansluiten. Meestal ben je al aangesloten en merk je dan pas de problemen, en dan is het aan jou om een oplossing te zoeken ...

Comment

• brander1
                      • Aug 2003
                      • 59

ja, ok

maar mijn vraag is nu waarom die versterker dat probleem dan soms alleen heeft en de rest van de versterkers niet?

dank u

Comment

• PieterVernooij
                        • Oct 2004
                        • 1

citaat:Geplaatst door PM

Ik heb zelf ook enkele Crest CA-versterkers, en heb hetzelfde fenomeen ook enkele keren gezien. Na onderzoek kwam ik er al vrij snel achter dat er gewoon te weinig netspanning was (180V of lager).
                        Indien de CLIP-leds te vroeg aangaan is er ook wat mis met de netspanning.

Ik heb zelf wel wat kennis van elektronica en die fabeltjes van inductie of weet ik wat nog allemaal moet je echt niet geloven.

Schema's van de CA-serie heb ik ook, als je ze nog nodig moest hebben. Ik heb deze via mail aangevraagd bij Crest USA, omdat de Belgische importeur een defecte versterker niet kon herstellen. Achteraf bleek het gewoon een relais en een transistortje te zijn ...
                        Is er iemand die een schema heeft van een crest CA-9?

Comment

Working...