seriale kabel tussen sweetlight controller

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Controller
    • Apr 2002
    • 745

seriale kabel tussen sweetlight controller

Ik heb hier een Sweetlight Pro controller staan. Echter de verbindingskabel is kwijt we hebben alle kabelkisten bijna doorgekeken maar helaas niet de kabel die erbij hoort.

Nu heb ik alleen verschillende seriele kabels (gewoon die standaard dingen) geprobeerd maar telkens krijg ik de melding dat de controller niet gevonden kan worden.

Volgens mij zit er een speciale kabel tussen (geen dongle ofzo) maar de connectors zijn anders bedraad dan normaal.

Ik heb al contact opgenomen met sweetlight maar die reageren een beetje langzaam op E mail.[)]

Dit komt uit de handleiding:

Com port socket

type: Sub-D female 9 pins
    norm: RS232-C
    pin2: rxd
    pin3: txd
    pin5: ground

Weet iemand hoe ik die kabel moet bedraden ?

BVD.
  • -Aart-
    • Jul 2001
    • 801

Met een gewone nullmodem-kabel ?

Dus 2 en 3 verwisselen (rxd van DCE aan txd van DTE, txd van DCE aan rxt van DTE) ground gewoon doorlussen.

Het gaat nogal vaak mis bij rs232 omdat men zich zelden aan de standaarden houd, als het niet werkt kun je het dus eens andersom proberen ...

Comment

• Controller
      • Apr 2002
      • 745

citaat:Geplaatst door -Aart-

Met een gewone nullmodem-kabel ?

Dus 2 en 3 verwisselen (rxd van DCE aan txd van DTE, txd van DCE aan rxt van DTE) ground gewoon doorlussen.

Het gaat nogal vaak mis bij rs232 omdat men zich zelden aan de standaarden houd, als het niet werkt kun je het dus eens andersom proberen ...
      Ok dus van de controller ga ik volgens deze wire
      Com port socket

type: Sub-D female 9 pins
      norm: RS232-C
      pin2: rxd
      pin3: txd
      pin5: ground

Maar welke pin bezetting moet gebruiken voor de pc kant? Dezelfde?

Comment

• -Aart-
        • Jul 2001
        • 801

Jum.. Daarvoor is het een standaard

Alleen dus zenden en ontvangen kruisen, anders werkt het niet. De pc moet immers ontvangen wat de controller verstuurt en andersom.

Heb je trouwens alle andere instellingen goed staan ? Er kan op zich nogal wat foutgaan met rs232: baudrate, parity, aantal start/stop bits etc etc.

Comment

• Controller
          • Apr 2002
          • 745

citaat:Geplaatst door -Aart-

Jum.. Daarvoor is het een standaard

Alleen dus zenden en ontvangen kruisen, anders werkt het niet. De pc moet immers ontvangen wat de controller verstuurt en andersom.

Heb je trouwens alle andere instellingen goed staan ? Er kan op zich nogal wat foutgaan met rs232: baudrate, parity, aantal start/stop bits etc etc.
          Volgens de manual van sweetlight hoef ik de instelling op de compoort niet aan te passen.

Zal morgen of dinsdag weer eens ga solderen.

Comment

Working...