Tweemaal Fantoom in serie ???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • a2965716
    • Sep 2003
    • 25

Tweemaal Fantoom in serie ???

Ik gebruik een Powermixer die Fantoomvoeding heeft op ofwel ALLE kanalen ofwel op geen enkel kanaal. Ik moet fantoom gebruiken voor de micro's van het drumstel. Echter is er op 1 kanaal een Gate/Filter/FeedbackDestroyer aangesloten met daarachter een Sennheiser mic die fantoomvoeding nodig heeft. Die micro krijgt z'n voeding dus van dat Gate-toestel, maar dat Gate-toestel krijgt op zijn buurt Fantoom van die Powermixer.
    Is dit aan te raden?
  • -Aart-
    • Jul 2001
    • 801

De uitgang van je gate-apparaat is hoogstwaarschijnlijk voorzien van elko'tjes die de gelijkspanning tegenhouden, er wordt dus niets doorgelust. Als hij dat niet heeft wordt de fantoom (van de mixer) voor dat kanaal kortgesloten, is verder ook geen probleem.

Comment

• Mathijs
      Moderator
      • Aug 2002
      • 1353

Hoe heb je de Gate(enz) aangesloten?
      Als je hem via het insertpoint aansluit omzeil je dit hele verhaal. Dat zit de gate namelijk voor de microfoon voorversterker.

Comment

• Controller
        • Apr 2002
        • 745

Het kan volgens mij geen kwaad zolang alles maar gebalanceerd is.

Comment

• -Aart-
          • Jul 2001
          • 801

En dan nog.. Die fatoomaansluitingen leveren hoogstens maar een paar Ma (hebben een hoge uitgansimp.)

Anders zou het iedere keer als iemand een `fout' verloopje gebruikt misgaan..

Comment

• driesmees
            • Apr 2003
            • 1076

citaat:Geplaatst door controller

Het kan volgens mij geen kwaad zolang alles maar gebalanceerd is.
            Mag ik vragen wat er bij ongebalanceerd gebeurt?
            [CENTER] [/CENTER]

Comment

• a2965716
              • Sep 2003
              • 25

DANK VOOR UW DESKUNDIGE UITLEG... !!! Dat maakt het allemaal een stuk eenvoudiger.

Comment

• -Aart-
                • Jul 2001
                • 801

citaat:Mag ik vragen wat er bij ongebalanceerd gebeurt?
                Als je in een gebalanceerde (microfoon-) ingang met fantoom "iets" ongebalanceerds steekt (b.v. een verloopje) sluit je een van beide signaalaansluitingen (de -, meestal) kort naar gnd. En daarmee dus ook de +48V fantoom die tussen de signaal- en de gnd aansluitingen van je xlr staat.

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

Behringer Sharc?
                  Toch maar liever al die dingen in de insert. Die dient er tenslotte voor.
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• a2965716
                    • Sep 2003
                    • 25

Ik gebruik een Behringer feedbackdestroyer (ben ik trouwens ontzettend tevreden over).
                    Dus, de Sennheiser microfoon(XLR) in de destroyer(van wie ie fantoom krijgt), en van de destroyer(XLR) naar de powermixer (XLR), die fantoom geeft aan alle kanalen, dus ook aan de destroyer.

Comment

Working...