Dmx merger

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KoenB
    • Mar 2003
    • 453

Dmx merger

Kan iemand mij een schema bezorgen voor een dmx merger? En eventueel een pcb layout? Ik zou graag willen proberen er zelf één te maken.
    Life is a freakshow, I just do the lighting
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

Ik heb hier wel een schema van een DMX merger (compulite) maar deze mag ik je natuurlijk niet geven .
    Waarvoor wil je m eigenlijk gaan gebruiken? Met een backup op het moment dat je DMX lijn weg valt? Ik zou toch voor een kant en klare merger gaan....
    Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• KoenB
      • Mar 2003
      • 453

Het is meer als project voor school (volg elektronica) zou het schema graag als basis gebruiken om zelf één te maken.

Comment

• PM
        • Mar 2003
        • 87

Hoi KoenB,

het schema zal wel niet zo heel uitgebreid zijn, maar ik denk wel dat je wat software nodig hebt. Je zal toch op één of andere manier moeten instellen welke adressen je wil gebruiken van welke ingang om deze dan zo te mergen ! Dus ik vrees een beetje dat je met een schema alleen niet zo veel bent. Omdat het om een schoolprojectje gaat wil ik toch enkele tips geven. Als je echter weinig ervaring hebt met DMX of RS485 en microprocessoren zou ik er niet aan beginnen zonder begeleiding. Ik wil je eventueel wel wat helpen, maar ik denk dat je er toch wel wat tijd voor nodig zal hebben om een goed resultaat te bekomen.

Wat je nodig hebt :
        * minimum 2 DMX ingangen (RS485 ingangen met een 75176 oid)
        * 1 DMX uitgang (ook RS485 met hetzelfde IC, en misschien optisch geisoleerd)
        * microprocessor met voldoende RAM en ROM en minimum 2 UARTs
        (8032 lijkt me een prima basis, maar kijk zeker naar de Atmel AVR's)
        * een user-interface (software of hardware) waarmee je enkele instellingen kan maken

Verder nog iets om over na te denken : hoe wil je de DMX samenvoegen ? Enkele kanalen van ingang A, en enkele kanalen van ingang B ? Of wil je de hoogste waarde van A en B op je uitgang ? Of wil je de waarde die het laatst verandert op je uitgang ?

Comment

• mennobroere
          • Apr 2003
          • 89

Kijk een op

http://www.dmx4all.de/

ik denk dat daar wel wat staat

Greetz mennow[^]

Comment

• KoenB
            • Mar 2003
            • 453

Iemand een idee met een IC die je niet in duitsland moet bestellen? Maar dichter bij huis?

Comment

Working...