Confetti lanceerbuis

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Hou er rekeniong mee dat , als je ver weg wilt, je 2 dingen moet regelen,

a voldoende luchtstroom ( dus hoe meer lucht hoe beter, dus hoe dikker je buis hoe beter. neem eens 10 cm...)
    b voldoende massa van de confetti, dus van zwaar papier snippers snijden, en niet van de lichtere papiersoorten.

Comment

• DJ.T
      • Nov 2002
      • 1502

Je kan ook punaises in zo'n buis doen
      Weet je zeker dat mensen nog lang over je doorpraten.
      Maar even serieus.
      De regelingen voor vuurwerk zijn de laatste tijd veel strenger geworden, aan de spullen kan eigenlijk iedereen wel komen, de vraag is of het verstandig is aangezien je er de nodige vergunningen voor nodig hebt om het af te steken.
      Het is ook de vraag of het slim is om zelf dingen te gaan bouwen, je bouwt veel lucht op in een buis, stel dat die prop blijft hangen en dat ding ontploft.... ooit wel eens een pvc splinter gehad? die dingen zijn vlijm scherp en onder hoge druk knalt zo'n ding in miljoenen splintertjes uit elkaar en aangezien je het zelf gebouwd hebt valt er geen fabrikant de schuld te geven.
      Is het niet slim om die dingen te kopen, ik weet niet hoe het heet, maar dan heb je een lange buis die je gewoon vast moet houden, onderste stuk kwartslag draaien en je hebt een zooi confetti door de zaal. Kost misschien ietsjes meer maar je hebt tenminste de zekerheid dat het goed gaat en als het dan fout mag gaan, heb je tenminste een fabrikant om de schuld te geven.
      We're ready to party, are you?

Comment

• nightline
        • Oct 2002
        • 1001

Ga nu niet met vuurwerk liggen kloten, dit wordt een levensgevaarlijk topic.

Een PVC buis en een blaas-pistool werkt ook niet, hiermee breng je te weinig lucht in de lanceerbuis. Je moet echt minimaal een 1/2" kogelkraan gebruiken met een luchtketeltje.

Probeer maar eens!!![}][}]

Groeten

Jack
        Powered by AudioMadness....

Comment

• movinghead
          • Aug 2001
          • 559

Ik weet niet helemaal wat het probleem is. Maar ik denk dat je al een controller hebt van Le Maitre ofzo? Hoe dan ook, laat ik even weten welk systeem wij hebben.

Wij hebben een schietinstallatie van magic effects. Prima systeem!

We hebben vier magic shooters hangen dus 4 buizen om confetti de zaal in te schieten. Dit zit aangesloten op een controller, max 6 kanaals. Hiermee kun je alles apart afschieten of per groep.
          Het werkt op kleine CO2 patronen. Voor sommige avonden huren wij de Confettiblower.

Zie ook de volgende link:

[CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• fredjuhh
            • Sep 2002
            • 215

Ooit eens bij een optreden van de boswachters geweest, was erg tof!
            Die hadden een soort van grote gun gemaakt, bestaande uit 2 zuurstof flessen, een ca 10cm dikke koker, en een tas vol shirtjes. ze suwde met een stok zon shirt in de buis, die bijna 2m lang was, zette de kraan open, en hoppa, shirt werd de zaal ingeschoten, kwam toch wel zon 40meter ver, en als toppunt schoten ze ook nog eens een bekertje bier van iemands hoofd die ook nog eens op de schouders zat van een ander. En dat terwijl dat shirt nou niet echt een rechte baan maakt.
            Je zou wellicht de confetti in een zakje OID losjes kunnen verpakken, waarna je het lanceert, ik denk dat t dan harder eruit kan komen dan wanneer je de confetti los doet.
            ---hier staat nix--->

Comment

• Rudy Vorstenbosch
              • Jun 2001
              • 1429

En de vernoemde materialen van magic fx zijn zeer gemakkelijk zelf te bouwen.
              De kosten aan materiaal ligt op ongveer 25-35% van de aanschaf prijs bij magic effects.

Voor diegene die er serieus mee aan de slag willen, mail me maar even.
              Heb hier enkele modelen van de originele liggen zoals die door magic effect verkocht worden.

1 Hint: Het systeem zoals in ieder airbag systeem wordt toegepast doet de 'truc'

Comment

• Dave
                • Jan 2001
                • 757

citaat:Geplaatst door nightline

Een PVC buis en een blaas-pistool werkt ook niet, hiermee breng je te weinig lucht in de lanceerbuis. Je moet echt minimaal een 1/2" kogelkraan gebruiken met een luchtketeltje.
                Mag ik ook een hint geven: Oud camping-gaz tankje. Aan de zijkant een grote kogelkraan maken, PVC-buis eraan en bovenop de tank een ventiel om de compressor op aan te sluiten. Ik heb het een franse theatergroep zien doen, en het effect was super.
                U x I = Boem.

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5430

citaat:Geplaatst door Jan-Peter

Ja, Fiesta, in België mag het gewoon nog verkocht worden. De overheidsregels zijn daar minder scherp. Echter het gebruik in Nederland is uitsluitend toegestaan door de vergunninghouders zoals die door het ministerie zijn aangewezen.
                  Het wachten is dus op het Belgische equivalent van Enschede!
                  Dat kan best nog wel 25 of 50 jaar duren!
                  een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...