Metalen plaatje ? Euro ombouwen naar Powercon

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sussudio
    • May 2001
    • 534

Metalen plaatje ? Euro ombouwen naar Powercon

Nu we eindelijk eens een slechte ervaring hebben gehad met eurostekkers wil ik alles graag ombouwen naar Powercon.

Alleen nu loop ik tegen het volgende probleem aan: als ik een euro-chasisdeel verwijder, dan blijft er een gat over dat groter is dan D-formaat. Als ik daar dan een Powercon in zou zetten lijkt het helemaal nergens naar.

Ik vroeg me af of een of andere heldere fabrikant dat probleem al eens heeft ingezien en daar mooie standaard metalen plaatjes voor heeft gemaakt met een D-formaat gat erin, die je dan mooi over het euro-gat kunt poppen ?
    Drive-in Discoshow Sussudio
    Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

een 19" plaat met 12 d-gaten kost nog geen 6 euri, (incl koffie....!)

Comment

• Rv
      • Feb 2001
      • 1086

Plots 19" plaat in een scan ofzo duwen, das niet makkelijk ...
      ____
      Rv.
      ____

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

citaat:Geplaatst door **************
        een 19" plaat met 12 d-gaten kost nog geen 6 euri, (incl koffie....!)
        Ik kon uit het onderwerp opmaken dat het om één gat ging, niet om een 19" plaat

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

maar daar zit dan weer geen koffie bij...

serieus, als het om scans gaat : er ligt hier wel een pons voor een d-gat, en daar kun je dan een alu-plaatje mee maken met een d-gat. Maar standaard ben ik ze nog niet tegen gekomen. verder : een powercon dekt precies 26mmx31mm af. en de euro-male-chassis is ook zoiets, dus dat zou net moeten passen met wat vijl-werk.

andere optie : groot gat maken, , met verloop wartel reduceren tot pg13.5, en dan de draad er vast aan laten zitten.

Comment

• som
            • Nov 2002
            • 787

maar daar zit dan weer geen koffie bij...

serieus, als het om scans gaat : er ligt hier wel een pons voor een d-gat, en daar kun je dan een alu-plaatje mee maken met een d-gat. Maar standaard ben ik ze nog niet tegen gekomen. verder : een powercon dekt precies 26mmx31mm af. en de euro-male-chassis is ook zoiets, dus dat zou net moeten passen met wat vijl-werk.

andere optie : groot gat maken, , met verloop wartel reduceren tot pg13.5, en dan de draad er vast aan laten zitten.

eej mac m20x1.5 bedoel je toch
            Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• -Aart-
              • Jul 2001
              • 801

Misschien lichtjes offtopic, maar er zijn ook beugeltjes in de handel die een eurosteker kunnen "vergrendelen" in zijn chassisdeel.
              Het lijkt me wat minder ingrijpend dan een powercon in te bouwen in een apparaat, alhoewel dat mij in princiepe ook wel veel mooier /degelijker lijkt. []

Comment

• ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

Het simpelst is dit op te lossen met een net stukje maatwerk...

Het systeem is hier niet voor bedoeld, maar als je voldoende ruimte hebt dan is het wel de meest handige oplossing.
                de oplossing heet: MSB-60801 en wordt verkocht door iedere flightcase bouwer, of leverancier van flightcase-hardware van Penn fabrication.

plaatje kan ik zo snel niet vinden, wordt aan gewerkt en help me anders even herinneren :-)

edit: plaatje aangemaakt en gehost (formaat is bijna 1:1 hahaha)http://www.xs4all.nl/~modje/msb-60801.jpg
                plaatje met dank aan cyberNBD

Comment

• sussudio
                  • May 2001
                  • 534

serieus, als het om scans gaat : er ligt hier wel een pons voor een d-gat, en daar kun je dan een alu-plaatje mee maken met een d-gat.
                  Maar dan moet ik dat aluplaatje weer netjes zwart krijgen enzo. Al met al wordt onze apparatuur er dus niet echt mooier van.

Bij de scans en de acrobat gaat het trouwens om euro-bussen met zekeringhouder. Die wilde ik dus vervangen door Powercon + losse zekeringhouder.

Maar goed, als er geen standaard nette plaatjes zijn, dan denk ik dat ik het nog maar even bij euro-stekkers hou.

Comment

• som
                    • Nov 2002
                    • 787

d type blindplaat, als deze past , past dan een powercon niet[?]
                    Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• snoei
                      • Apr 2003
                      • 168

dat is een blindplaat om een standaard gat dicht te maken (dus een gat voor xlr, powercon enz.)

je zult op zoek moeten naar een of andere metaalboer die je gewoon een x-aantal metalen plaatjes levert met de afmetingen die je nodig hebt. --> wij laten dat door een bekende doen die metaal kan laseren. Dus gewoon maten doorgeven, en dan hebben we een plaatje dat het gat afdekt en tevens zit er meteen weer een gat in voor de powercon.

Comment

• sussudio
                        • May 2001
                        • 534

Lever je bij die optie ook een gratis nieuwe flightcase? Dan wil ik voor die koffie nog wel betalen [B)]

He Mac, haal jij ook 12.000 bakkies koffie per jaar met je automaatje (net als FB) ?

Comment

• BENjpt
                          • May 2002
                          • 381

Ben eigenlijk wel benieuwd naar je slechte ervaring met eurostekker..
                          Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!

Comment

• sussudio
                            • May 2001
                            • 534

citaat:Geplaatst door BENjpt

Ben eigenlijk wel benieuwd naar je slechte ervaring met eurostekker..
                            Opbouwen terwijl er al publiek in die zaal aanwezig was. Maaike plugt stroom richting truss in. Poef donker. Aardlek van het hele gebouw eruit.

Oorzaak bleek uiteindelijk te liggen in een gebroken trekontlasting in een eurostekker van de scans. Hierdoor was 1 van de spanningsdraden in die stekker losgetrokken en deze was tegen het aardecontact gekomen.

Daarom liever Powercon, maar ja als dat zoveel moeite gaat kosten en er dan ook nog eens niet uit ziet, laat dan maar zitten.

Comment

• ralph
                              Banned
                              • Aug 2000
                              • 2649

Ik zal wel van de erg praktische oplossingen zijn:
                              Is het niet een id om die euro aansluiting lekker te laten zitten en er gewoon een gat voor de powercon naast te boren?

dat afdekplaatje was eigenlijk mijn eerste gedachte...
                              maar waarom die euro zooi niet lekker laten zitten?

Comment

Working...