Is het mogelijk om een shotgun ( een richmic ) Die phantoom spanning nodig heeft aan te sluiten op een tafel die +24 volt phantoom uit stuurt. Of moet die +48 volt zijn en zit er verschil in ?
Phantoom spanning
Collapse
X
-
Labels: None
-
Helemaal zeker weten doe ik het niet, maar ik geloof dat het bij phantoom-voeding gaat om een spanning van ergens tussen de 9 en 48 volt.
Je kan het anders wel nakijken bij de informatie over de microfoon zelf. Meestal staat er wel wat bij over benodigde phantoom-spanning.
Succes met zoeken.
[edit]
citaat:Quote van Sennheiser E865 tech.specs.
Phantom powering 12 - 48 V -
spijtig genoeg had ik ooit een tafel met een defecte voeding, en de nieuwe trafo werd eringezet zonder de 2 x 24 V na te meten.
U raadt het al, slechts 24 V op de mic's, en dus problemen. Brom, versneld rondzingen, miunder dynamisch bereik, kortom drama's.Comment
-
Gerard, In welk opzicht had dat te maken met het missen van de 2e 24Volt op de Phantoom. Is het niet de tafel zelf die door het missen van z'n spanning minder goed functioneerd?
Ik geloof niet dat de microfoons niet of minder goed zullen werken door een lagere phantoom-spanning.
Maar idd, gewoon even proberen. Werkt het niet goed? haal ff een externe phantom-power-doos.Comment
-
In een fantoom gevoedde microfoon zit electronica, soms weinig, bij de (back)electret's en soms ook veel, zoals bij de meeste Sennheisers.
De meeste Sennheisers zijn zg. RF condensators, een hoge frequentie wordt gemoduleerd door een variabele condensator (het membraan ja), en gedemoduleerd naar audio. Ik heb het nooit geprobeerd, maar aan mijn water te voelen gaat dat niet zo goed werken op de halve spanning.
Bij een electret zie ik het wat meer zitten, de dynamiek zal wel wat minder zijn en ook de max geluidsdruk die onvervormd wordt weergegeven, maar het werkt waarschijnlijk wel.
@ Woody: 24V. x 2 = ???? Een 2 x 24V. trafo is makkelijker te krijgen dan een 48V. Dat zal ongetwijfeld de reden zijn, ook ik heb al het nodige aan voedingen gerepareerd, een groot deel van de storingen en reparaties betreft de voeding van een apparaat.
Comment
-
nee, hoor, het waren 2 ring-trafoos, een voor + en - 17,5, en de andere voor 24 + 24 phantoom, in een 200B-broodje.
Omdat de 48Volt niet werd gehaald gingen alleen de phantoom-bronnen ( cond, DI, etc) aan de haal.
Blijkt toch dat er een spanningsdelertje in de mic's zit die toch echt verder dan onacceptabel terug-regelt.
enne die 2x24 klopt inderdad, moet je ze wel in serie zetten, en niet parallel... En zo'n 200B broodje kan niet tegen cola, vandaar dat er nieuw inkwam.Comment
Comment