Flightcases

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BENjpt
    • May 2002
    • 381

citaat:Geplaatst door axs

citaat:Geplaatst door Davy Gabriels

En waar zou ik het beste de klitteband monteren: boven en onder, of links en rechts, of overal? En wat maken jullie op de frontplaat,zodat je deze kan vastnemen om ze vanaf de klitteband te trekken?
    Boven onder links en rechts
    Voor het afnemen van de frontplaat zijn meestel paar uitsparingen voorzien waar je je vingers induwt
    Wat betreft die klitteband, hebben wij alleen boven en onder. De ervaring leert dat dit al stevig genoeg is.. je moet eens weten hoe hard je soms moet trekken om die @#$# deksel los te krijgen

En inderdaad in de frontplaat maak je gewoon een gat in de vorm van een handvat. Je zou misschien ook gewoon een PENN handvat erin kunnen poppen..echter een gat is net zo handig.
    Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!

Comment

• Whitefarmer
      • Oct 2003
      • 1244

Met een BASpijp(je) kun je het gat netjes afwerken (DAP kistjes)

dit is vooral nuttig/netjes als de FC met vilt of ander stof bedekt is.

Groet John
      Groeten John
      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Davy Gabriels
        • Aug 2002
        • 819

citaat:En inderdaad in de frontplaat maak je gewoon een gat in de vorm van een handvat.
        Maak je dit gat aan de achterkant ook dicht, of laat je het open?

Comment

• twtia
          • Jun 2002
          • 77

citaat:Geplaatst door Davy Gabriels
          [brMaak je dit gat aan de achterkant ook dicht, of laat je het open?
          Het beste is om het gat aan de achterkant dicht te maken met een overzetplaatje oid. Dit i.v.m. afdichting.

Groeten,

Gijsbert
          sound, sorbets and surfing. The 3 most inportant things in life

Comment

• DJ_Robin
            • Jul 2001
            • 610

Bij ons is de handgreep een rechthoekig gat , met daarachter een rechthoekig "bakje" zijn die dingen die ook in de bovenkant van kisten zitten zodat je de wielen van de volgende kist erin kan zetten.

M.V.G
            EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• tha_dj
              • Jan 2004
              • 375

Wat betreft de verf voor degene die het interessant vinden om zelf te gaan hobby'en.

SHOOLBORD verf kan je hier heel goed voor gebruiken(word er volgens mij ook voor gebruit !!!)....let wel op...het hout absorbeert de verf (is wel de bedoeling )waardoor de kist een mooie zwarte doffe kleur krijgt die ook bij beschadigen GEEN bloot hout toont.
              your light !

Comment

• jeroenw
                • Dec 2003
                • 216

Is ook handig want dan kun je op je FC breichten schrijven (voor welke klus ofzo)
                Maar ik moet wel zeggen dat ik een Al-beslagen kist of een 'stoffe'kost mooier vind, en de Al-hoekprofielen zijn toch wel fijn als je eens met je FC ergens tegenaan knots, er vliegen dan geen splinters hout af (getuigen een van mijn kleinere kistjes zonder profielen)

Greetz
                Jeroen
                \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

• fredjuhh
                  • Sep 2002
                  • 215

OK, schoolbord verf dus [8D] heeft iemand trouwens ervaring met t beplakken van flightcases met traanplaat _folie_ , te koop bij de gamma enzo?
                  Ik moet namelijk een case voor me 2x topload+ 10" mixer maken, met dat traanplaatfolie misschien dus.
                  Maar ik vraag me af of t vrij sterk is. T'is sowieso een kist waar me mooiste en nieuwste spulletjes in zitten, en ik er heus wel voorzichtig mee omga.
                  ---hier staat nix--->

Comment

• pilot
                    • Nov 2003
                    • 267

Ik heb een keer een kistje beplakt met folie van de gamma,geen traanplaat maar gewoon blauw is volgens mij gewoon dezelfde folie.Het is gewoon een ramp niet aan beginnen.De folie is zo dun dat elk oneffenheidje in je hout gewoon zichtbaar word,het is lastig te plakken en helemaal niet sterk.Ben weer gewoon terug naar losse duropal,als deze eenmaal op het hout zit is het oersterk.
                    master-qsc en de rest

Comment

• fredjuhh
                      • Sep 2002
                      • 215

citaat:Geplaatst door pilot

Ik heb een keer een kistje beplakt met folie van de gamma,geen traanplaat maar gewoon blauw is volgens mij gewoon dezelfde folie.Het is gewoon een ramp niet aan beginnen.De folie is zo dun dat elk oneffenheidje in je hout gewoon zichtbaar word,het is lastig te plakken en helemaal niet sterk.Ben weer gewoon terug naar losse duropal,als deze eenmaal op het hout zit is het oersterk.
                      ok tnks, dan wordt het dus de schoolbordverf ofzo flightcases met alle randjes enzo erop vind ik sowieso al mooi, omdat t er zo robuust uit ziet. goed genoeg voor me kamer dus
                      Misschien dat ik dan nog een stuk oud truss opzoek en dat doorslijp en als standaard gebruik, of een leuk staal frame las.
                      ---hier staat nix--->

Comment

• kokkie
                        • Nov 2003
                        • 1166

Misschien een beetje laat, want de stolpkistjes zijn helemaal in het begin van dit draadje langsgekomen. Maar dit kost je wel een hoop opslagruimte en dat is er niet altijd. Daarom worden voor versterkerrekken vaak de beschreven kisjes zonder profielen gebruikt. Helaas zijn ze in de trailer wat lastiger, want ze schuiven stroever (ruw hout ipv afgewerkte flightcase plaatmateriaal en geen bolhoeken). De laatste versies die ik van deze kistjes gezien heb zijn met een deksel aan voor en achterkant dat je naar binnen kan schuiven, dus ook nooit meer deksel kwijt.
                        Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

Working...